Connect with us

TRŽIŠTA

Bez slavlja u 2020.: Prodato samo 245 miliona boca francuskog šampanjca

Objavljeno

 


Pandemija korona virusa nije ljudima ostavila mnogo prostora za slavlje u 2020., što se ogleda i u padu prodaje šampanjca za 18 posto, pokazuju podaci francuskog udruženja proizvođača Comite Interprofessionel du vin de champagne (CIVC).

U pandemijskoj godini prodato je samo 245 miliona boca slavnog francuskog pjenušavog vina, izvjestio je CIVC u utorak, procijenivši prihode na oko četiri milijarde eura, prenosi Seebiz.

Nove su procjene nešto bolje od onih koje je udruženje objavilo nakon prvog kruga mjera zatvaranja, predvidjevši da će obim prodaje pasti otprilike za trećinu a prihodi na 1,7 milijardi eura.

Potražnja se blago oporavila u vrijeme praznika na kraju godine, objašnjavaju u CIVC-u.

Britanski supermarketi izvjestili su o uzletu potražnje za šampanjcem i drugim prazničnim delicijama, a prodaja šampanjca naglo je porasla i u Francuskoj, prema kompaniji za analizu tržišta Nielsen.

Podstaknuti nešto boljim obimom prodaje, francuski su proizvođači iz rezervi odlučili da povuku 400 kilograma grožđa po hektaru kako bi dopunili ubranih 8.000 kilograma po hektaru, dodaju.

Reklama

Pad prodaje u prošloj godini objašnjavaju zatvaranjem ključnih mjesta za potrošnju i kupnju i otkazivanjem brojnih događaja.

Prodaja na domaćem tržištu padala je i prije pandemije a u 2020. potonula je 20 posto. U istom se postotku smanjio i izvoz na ključna tržišta, SAD-a i Velike Britanije. Još su više smanjene isporuke u Japan, za čak 28 posto, saopštio je CIVC.

Tržišta u kontinentalnoj Evropi pokazala su se relativno otpornima, uz osjetno blaži pad prodaje u Belgiji, Njemačkoj i Švicarskoj.

Svijetla je tačka Australija s rastom prodaje za čak 14 posto.

Početak 2021. godine vjerovatno će ponovo biti težak jer su restorani i barovi još uvijek zatvoreni, a događaji na čekanju zbog pandemije, no postoje šanse da će se potražnja oporaviti u drugoj polovini godine ako zemlje počnu ublažavati ograničenja, napominju u CIVC-u.

Biznisinfo

Reklama

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu