Connect with us

TEHNOLOGIJA

Hrvatski portali počinju naplaćivati pristup svom sadržaju

Objavljeno

 


Vodeći hrvatski novinski izdavači najavljuju da bi već do kraja marta mogli uvesti digitalnu pretplatu – zatvaranje i naplatu dijela sadržaja na svojim portalima, a tome se pridružuju i neki od glavnih portala koji bi u „zaključavanje“ i naplatu mogli krenuti u idućih nekoliko sedmica.

Konkretno, u 24 sata navode kako obavljaju posljednje pripreme u „premještanju“ naplate i na sadržaj dostupan na portalu, naglašavajući i kako je to odavno trend kod svjetskih izdavača.

– Planiramo digitalnu pretplatu uvesti najkasnije do kraja marta. U fazi smo rješavanja posljednjih sitnica kako bismo korisnicima od starta osigurali najbolje moguće iskustvo. Naplata sadržaja nije ništa novo u svijetu medija, a ni u Hrvatskoj, poručuju iz 24 sata. No, s druge strane, naglašavaju i kako će velika većina sadržaja i dalje ostati besplatna.

– Tačnije, sav sadržaj od javnog interesa bit će i dalje potpuno besplatan. Dodatni sadržaj objedinit ćemo pod egidom PLUS+ gdje ćemo svakoga dana donositi najveće, najuzbudljivije i najdetaljnije radove naših nagrađivanih novinara, većim dijelom to će biti sadržaj koji je ekskluzivno proizveden (dakle dodatni sadržaj) za korisnike digitalne pretplate, ističu u odgovoru Hini.

Iz 24 sata naglašavaju da cijene pristupa u skoroj budućnosti „zaključanog“ sadržaja trenutačno ne mogu otkriti, ali bazirat će se na dnevnom, mjesečnom i godišnjem pristupu. Naglašavaju i kako su već godinama raspravljali i o modelima monetizacije digitalnog sadržaja te da je logično da su se među prvima u Hrvatskoj, po uzoru na primjere iz svijeta i iskustva iz Styria grupe, odlučili na taj korak.

I u starijem „bratu“ 24sata, Večernjem listu koji djeluje u sklopu Styrije, naglašavaju kako nisu imali nikakve kontakte, a kamoli razgovore s drugim nakladnicima oko uvođenja digitalne pretplate.

Reklama

– Večernji list priprema uvođenje digitalne pretplate u sljedećim mjesecima. U tome imamo iskustva budući smo takav model prvi imali na našem tržištu još prije nekoliko godina. Iako smo u tome bili predvodnici, činjenica je da hrvatsko digitalno tržište tada nije bilo spremno za takav iskorak. Sada se to promijenilo, kazao je za Hinu direktor Večernjeg lista Renato Ivanuš.
Dodao je i kako su modeli naplate, cijene i vrsta sadržaja koji će biti obuhvaćeni digitalnom pretplatom razrađeni, ali još nije vrijeme za njihovu objavu.

S druge strane, i u konkurentskoj Hanza mediji i njihovom „admiralskom brodu“ Jutarnjem listu najavljuju kako uskoro uvode digitalnu pretplatu.

– Uz pretplatu na tiskana izdanja Hanza medije koja dolaze na adresu čitatelja i e-kiosk Hanza medije putem kojeg naši čitatelji imaju mogućnost čitati izdanja tiskana u digitalnom obliku, uskoro krećemo s naplatom dijela digitalnog sadržaja na portalu jutarnji.hr, s ciljem zadržavanja visoke kvalitete koju naši korisnici prepoznaju. Dio sadržaja kojeg proizvodimo bit će zatvoreno i unutar naplate, a dio će ostati otvoren za sve čitatelje“, ističe glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić.

No, osim novinskih izdavača, za naplatu dijela digitalnog sadržaja odlučili su se i na jednom od vodećih hrvatskih portala – Telegramu koji, prema ocjenama medijskih stručnjaka, prednjači po kvalitetnom novinarstvu, autorima i istraživačkim serijalima koju su i doveli do smjene nekoliko ministara.

– Telegram želi ići dalje. Želimo raditi još više dubinskih istraživanja, raskrinkavati još više korupcije, otvarati još društvenih tema i dati još veći doprinos guranju društva naprijed. Stoga smo, poučeni uspješnim iskustvima sličnih medija s drugih tržišta, odlučili naše čitatelje pitati za podršku u ovome što radimo, kazao je Miran Pavić, direktor Telegrama.

Dodaje i kako će detalje pretplatničkog modela objaviti uskoro.

Reklama

Indikator.ba

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu