Connect with us

ANALIZE

Njemačka će posljedice pandemije osjećati najmanje do 2025.

Objavljeno

 


Njemačka privreda će osjećati posljedice pandemije korona virusa najmanje do 2025. godine, objavio je juče Institut za istraživanje o zaposlenosti (IAB).

Stopa privrednog rasta će u idućih pet godina zbog koronakrize biti umanjena za 0,6 procentnih poena, rekao je koautor IAB izvještaja Enco Veber.

Tržište rada suočeno je sa dugoročnim padom broja zaposlenih, za oko neto 200.000 do 2025. godine, kazao je Veber, prenosi SEEbiz.

Dugoročne posljedice pandemije najviše će pogoditi sektore maloprodaje, poslovnih usluga, ugostiteljstva, prevoza i vazduhoplovstva, upozorili su iz IAB-a.

Pozitivne efekte očekuju u sektorima informacijskih tehnologija, javnih usluga i farmaceutike.

IAG predviđa da će, povezano s pandemijom, ukupno biti ugašeno 500.000 radnih mesta, a 300.000 trebalo bi da bude otvoreno.

Reklama

Pandemija je izazvala krizu koja je podstakla dramatične promjene, rekao je Veber, i poručio da se fokus usmjeri na obuku i kreiranje novih poslova kako bi se prevladala kriza.

Najnovije istraživanje Instituta za ekonomska istraživanja Ifo pokazalo je da je optimizam u ključnoj njemačkoj autoindustriji u pogledu idućih mjeseci znatno ojačao u februaru, nakon turobnog zimskog razdoblja.

Ifov indeks očekivanja direktora za iduće mjesece porastao je za 15,1 bod, na 37 bodova, objavio je juče institut.

Indeks očekivanja proizvodnje još je snažnije porastao, na 35,3 boda, s minus 0,5 bodova u januaru.

Proizvođači automobila predviđaju rast izvoza, uprkos pandemiji.

Upozoravaju, međutim, da će za realizaciju poslova biti potrebno manje radnika, pa se mogu očekivati otkazi.

Reklama

Njihove ocjene aktualne situacije su još uvijek većinom negativne, pa se odgovarajući Ifov indeks u februaru zadržao u negativnom području, na minus 2,3 boda.

U januaru je iznosio minus 7,7 bodova.

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu