Connect with us

TRŽIŠTA

Hakeri ukrali podatke 3,3 miliona kupaca VW-a

Objavljeno

 


Više od tri miliona ljudi u SAD i nekoliko desetina hiljada kupaca u Kanadi postali su žrtve krađe podataka koju su sproveli hakeri kompromitirajući sistem jednog spoljnog partnera Folksvagen grupe (VW).

Greška je bila u tome što ih je pomenuti kompromitirani partner VW Grupe čuvao u nezaštićenom dokumentu.

Folksvagen grupa je potvrdila ovoga vikenda da je njihova podružnica u SAD, koja je prikupljala podatke klijenta za potrebe marketinga i onlajn prodaje, bila žrtva hakerskog napada, pri čemu su anonimni hakeri ukrali iz njenog sistema podatke više od 3,3 miliona ljudi, prenio je Rojters.

Riječ je o podacima koji uključuju imena, telefonske brojeve, imejl i adrese stanovanja, a u određenom broju slučajeva i VIN brojeve njihovih automobila, kao i brojeve vozačkih dozvola i brojeve socijalnog osiguranja, što su u SAD pogotovo osetljivi podaci.

Ukradeni podaci se odnose na kupce Folksvagenovih i Audijevih vozila, kao i one koji su kontaktirali ove kompanije interesujući se za moguću kupovinu vozila.

VW je saopštio da je već kontaktirao oko 90 hiljada klijenata kojima su ukradeni najosjetljiviji podaci i ponudio im besplatnu pomoć u zaštiti.

Reklama

Krađa se dogodila u periodu između avgusta 2019. i maja 2021. godine, a osim u SAD, kompromitovano je i nekoliko desetina hiljada klijenata iz Kanade.

Iz Folksvagena nisu objavili o kojem se dobavljaču radi.

Poručili su tek svima da, kao i inače, izuzetnu pažnju pridaju bilo kakvoj sumnjivoj elektronskoj pošti i drugim komunikacijama u kojima im se traže podatke o njima samima ili o njihovim vozilima.

Upravo kontaktiranje u pokušaju „pecanja“ dodatnih privatnih podataka je ono što napadači s ukradenim kontakt podacima mogu učiniti, ne bi li se domogli pristupa korisničkim računima i finansijskim sredstvima žrtava.

Agencije

Reklama

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu