Connect with us

ANALIZE

Bez dijaspore nema dobre zarade

Objavljeno

 


Da je dijaspora tokom boravka u Republici Srpskoj ovog ljeta napravila milionski ceh potvrđuje i podatak da je promet preko fiskalnih kasa u maloprodaji početkom prošlog mjeseca bio za četiri miliona maraka veći nego na početku septembra.

Prema podacima Poreske uprave Republike Srpske promet preko fiskalnih kasa u maloprodaji 1. avgusta iznosio je 13,78 miliona KM, dok je 1. septembra evidentirano 9,80 miliona maraka.

Sagovornici “Glasa Srpske” ističu da se ta razlika najvećim dijelom može pripisati povratku naših ljudi u inostranstvo te da ovi podaci potvrđuju da bez dijaspore i nema dobre zarade.

Javna je tajna da naši ljudi koji žive i rade u inostranstvu odriješe kesu kada dođu na godišnji odmor u zavičaj, jer im je ovdje sve mnogo jeftinije nego u evropskim zemljama, od osnovnih životnih namirnica do raznih usluga.

Predsjednik Asocijacije samostalnih trgovaca regije Banjaluka Bogdan Marjanović ističe za “Glas Srpske” da je dijaspora ključan faktor u ovom slučaju.

– Dijaspora je doprinijela toj razlici u prometu zabilježenom kroz fiskalne kase gotovo 90 odsto. Drugi razlog je svakako poskupljenje osnovnih životnih namirnica – rekao je Marjanović.

Reklama

Izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača “Don” iz Prijedora Murisa Marić rekla je da je dijaspora ove godine zaista odriješila kesu.

– S obzirom na to da lani zbog korone nisu mogli da dođu, ovog ljeta je bilo naših ljudi sa svih strana svijeta. Oni su napravili veliki posao i napunili kasu. Za razliku od nas koji živimo na ovim prostorima i važemo svaku marku da li ćemo nešto kupiti ili ne, sa ovakvim platama i penzijama, dijaspora ne kalkuliše – kazala je Marićeva.

Da se i te­ kako osjeti da su odmori prošli, a dijaspora otišla potvrđuju i kasirke u marketima.

– U julu i avgustu smo radili bez predaha. Redovi pred kasom su bili duži, rijetki su bili kupci sa malim korpama, svi su uglavnom ispred sebe gurali puna kolica, a i po pazarima se vidi da dijaspore više nema – rekla je kasirka iz jednog banjalučkog marketa koja nije željela da joj navodimo ime.

Rentakar

Koliko je ljudi iz dijaspore stiglo tokom ljeta i kolika je potrošnja bila u svim sferama života, dodaje Murisa Marić, pokazuju i podaci da se i kod frizera danima čekalo na termin. Osim toga, navodi, pune ruke posla, bar kada je riječ o Prijedoru, imali su i oni koji iznajmljuju automobile.

Reklama

– Za rentakar se moralo naručiti dvije sedmice unaprijed – kazala je Marićeva.

Glas Srpske

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu