TRŽIŠTA
Kako su poslovale platforme za dostavu u 2021. godini?
Biznis sa dostavom na zahtjev putem aplikacije provcjetao je sa pandemijom korona virusa, ali vodeće kompanije u Bosni i Hercegovini još ne posluju profitabilno, izvještava Indikator.ba.
Usluge dostave su biznis koji je tek u razvoju i očigledno da će trebati nekoliko godina da počnu vraćati prinose na uloženi kapital.
Konkurenciju na tržištu zaoštrio je španski GlovoApp koji je došao na tržište preuzimajući domaći brend Donesi i ova kompanija nadmeće se sa domaćom Korpom kao glavni takmac na tržištu.
GlovoApp d.o.o. Sarajevo je u prošloj godini imao ukupne prihode od 1,15 miliona KM, ali su rashodi iznosili 3,12 miliona KM, pa je kompaniija napravila gubitak od 1,97 miliona KM.
Glovo je u fazi razvoja i investiranja, te ima dugoročne obaveze u iznosu od 1,63 mil KM i kratkoročne obaveze od 1,66 mil KM. Na kraju prošle godine imao je 16 zaposlenika.
Njegov najveći konkurent, domaća firma Korpa d.o.o. imala je u 2021. godini prihode od 3,93 miliona KM, te rashode od 4,39 miliona KM, zabilježivši gubitak od – 455.260 KM.
Kompanija je na kraju prošle godine zapošljavala 9 radnika.
Konkurenstska borba ove dvije platforme za dostavu bit će očigledno žestoka, a već se mogla osjetiti i po činjenici da je domaći brend Korpa napravio strateško partnerstvo sa firmom Dostava Ceger d.o.o. Sarajevo želeći tako da ojača pozicije nasuprot globalnom igraču kakav je Glovo.
U borbu za klijente nedavno se uključila i ZAPP dostava iz Mostara, koja se takođe ubrzano širi, što konkurenciju u ovom području čini zanimljivijom.
Ceger je bio manja firma koja je u 2021. godini imala poslovne prihode nešto veće od 70 hiljada KM, a zabilježila je neto gubitak od 148.887 KM. Na približno istom nivou kretao se gubitak i u 2020. godini. Kompanija je na kraju 2021. godine imala 3 zaposlena.
Biznis sa dostavom hrane će se, sasvim sigurno, dalje razvijati, a kompanije će nastojati pridobijati kupce novim ulaganjima, širenjem mreže, inovacijama i unapređenjem usluge.
Indikator.ba
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca