Connect with us

TRŽIŠTA

Prodaja Coca-Cole „presušila“ 25 odsto

Objavljeno

 


Globalna prodaja Coca-Cole pala je za 25 odsto u aprilu, jer je pandemija virusa korona zahvatila veliki dio svjetske populacije, izvještava agencija AP.

Kompanija iz Atlante je ovu godinu počela snažno, uz rast prodaje od tri procenta do februara, izuzev u Kini gdje su zbog virusa COVID-19 veliki gradovi stavljeni u karantin, i bila je na putu da ostvari svoje finansijske ciljeve.

Međutim, već sljedećeg mjeseca, kako je virus počeo da se širi i na druge zemlje i kontinente, ponašanje potrošača se radikalno promijenilo, pri čemu je zabilježen kratkotrajan skok prodaje jer su ljudi kupovali veće količine praveći zalihe, nakon čega je prodaja potonula.

„Konačan efekat koji će pandemija imati na rezultat u drugom kvartalu i celoj 2020. godini zasad ostaje nepoznanica, jer će uveliko zavisiti od trajanja socijalnog distanciranja i mere “ostani kod kuće“, kao i od tempa makroekonomskog oporavka”, navodi se u saopštenju Coca-Cole.

Dodaje se, ipak, da kompanija očekuje značajan uticaj pandemije na finansijski rezultat u drugom kvartalu.

Što se tiče izvještaja o poslovanju u prvom tromesečju, Coca-Cola je prijavila skok neo zarade od 65 posto na 2,8 milijardi dolara, odnosno na 64 centa po akciji.

Reklama

Zarada prilagođenja za jedokratne stavke iznosi 51 cent po akciji, što je znatno iznad projekcija na Vol Stritu od 44 centa po akciji, pokazuju podaci agencije FaktSet.

Prilagođeni prihodi Coca-Cole, u iznosu od 8,6 milijardi dolara, takođe su nadmašili prognoze analitičara, koji su tipovali iznos od 8,3 milijardi dolara.

Kompanija više ne očekuje da će ostvariti planirane ciljave za ovu godinu projektovane prije korona krize.

Preuzeto: Nezavisne novine

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu