TRŽIŠTA
Bez slavlja u 2020.: Prodato samo 245 miliona boca francuskog šampanjca

Pandemija korona virusa nije ljudima ostavila mnogo prostora za slavlje u 2020., što se ogleda i u padu prodaje šampanjca za 18 posto, pokazuju podaci francuskog udruženja proizvođača Comite Interprofessionel du vin de champagne (CIVC).
U pandemijskoj godini prodato je samo 245 miliona boca slavnog francuskog pjenušavog vina, izvjestio je CIVC u utorak, procijenivši prihode na oko četiri milijarde eura, prenosi Seebiz.
Nove su procjene nešto bolje od onih koje je udruženje objavilo nakon prvog kruga mjera zatvaranja, predvidjevši da će obim prodaje pasti otprilike za trećinu a prihodi na 1,7 milijardi eura.
Potražnja se blago oporavila u vrijeme praznika na kraju godine, objašnjavaju u CIVC-u.
Britanski supermarketi izvjestili su o uzletu potražnje za šampanjcem i drugim prazničnim delicijama, a prodaja šampanjca naglo je porasla i u Francuskoj, prema kompaniji za analizu tržišta Nielsen.
Podstaknuti nešto boljim obimom prodaje, francuski su proizvođači iz rezervi odlučili da povuku 400 kilograma grožđa po hektaru kako bi dopunili ubranih 8.000 kilograma po hektaru, dodaju.
Pad prodaje u prošloj godini objašnjavaju zatvaranjem ključnih mjesta za potrošnju i kupnju i otkazivanjem brojnih događaja.
Prodaja na domaćem tržištu padala je i prije pandemije a u 2020. potonula je 20 posto. U istom se postotku smanjio i izvoz na ključna tržišta, SAD-a i Velike Britanije. Još su više smanjene isporuke u Japan, za čak 28 posto, saopštio je CIVC.
Tržišta u kontinentalnoj Evropi pokazala su se relativno otpornima, uz osjetno blaži pad prodaje u Belgiji, Njemačkoj i Švicarskoj.
Svijetla je tačka Australija s rastom prodaje za čak 14 posto.
Početak 2021. godine vjerovatno će ponovo biti težak jer su restorani i barovi još uvijek zatvoreni, a događaji na čekanju zbog pandemije, no postoje šanse da će se potražnja oporaviti u drugoj polovini godine ako zemlje počnu ublažavati ograničenja, napominju u CIVC-u.
Biznisinfo
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NOVOSTI1 godina prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
NOVOSTI1 godina prije
Platforma Ananas stigla i u BiH
-
NOVOSTI1 godina prije
Pogledajte firme iz IT sektora koje su dobile pomoć države
-
NOVOSTI1 godina prije
Završeno ravnanje terena za trebinjsku Slobodnu zonu
-
INVESTICIJE11 meseci prije
Napreduje gradnja bolnice u Trebinju – završetak krajem sljedeće godine
-
NOVOSTI1 godina prije
Most u Počitelju službeno dobio novo ime
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Sindikat radnika BH Telecoma najavio štrajk, glavni razlog – plate
-
NOVOSTI1 godina prije
Kinezima najveći IKT projekat u istoriji Srpske – Posao vrijedan 57 mil KM