Connect with us

LIDERSTVO

4 moderne knjige koje bi trebao pročitati svaki manager

Knjige koje vam daju odgovor na pitanja o uspjehu, moći, motivaciji, poslovnim manirima i balansiranju između brojnih obveza.

Objavljeno

 


Izvor:

Tijekom putovanja poduzetničkim vodama, s glavom zakopanom u brojne obveze, često zaboravimo sagledati stvari iz drugog kuta i tako potaknuti novi kreativni val ideja. Zato je ponekad važno napraviti jedan korak natrag i sagledati perspektivu o onome što radimo, i još važnije, kako sve to učiniti boljim. Kroz knjige se može naučiti mnogo toga- kako usavršiti brand, kako ga najbolje predstaviti kupcima i kako zadovoljiti potrebe klijenata. Ovo su četiri knjige koje bi mogle dati odgovor na pitanja koja vas muče.

Iako je otac moderne ekonomije poznat po svom djelu „Bogatstvo naroda“, jedan od njegovih manje poznatih klasika „Teorija moralnih osjećaja“, također uvelike može utjecati na vaše poimanje ekonomije i ekonomskog sustava. Naime, znanstveni suradnik na Standfordu majstorski je uz rekonstrukciju Smitha odgovorio koje su to ključne komponente moralnih osjećaja. Objasnio je ljudsku prirodu, te kako se pronalazi sreća, kao i ono važnije, kako ona utječe na naš rad. Ova knjiga će vas prisiliti na razmišljanje: Jesam li u potrazi za dvoglavim čudovištem slave ili moći ili sam svojim talentom i vrlinama motiviran u poduzetničkim pothvatima?

Bestseller koji vas vodi u djetinjstvo Jimmya Waynea Barbera koje je proveo kao beskućnik i kod udomitelja. Kasnije priča govori o njegovu trijumfu – postajanju country zvijezde koja se posvetila podizanju svijesti o sistemu udomiteljske skrbi. Ovo je knjiga koja će vas potaknuti da okrenete stranicu, prestanete gunđati, povratite inspiraciju i vidite zašto su domišljatost, naporan rad i snalažljivost važni za uspjeh. 

Osnivač The Vanguard Group i jedan od najvećih investicijskih divova 20. stoljeća, John C. Bogle kroz ovu knjigu daje lekcije o trgovanju, društvima, te kako su međusobno povezani. Naglašava i važnost liderstva u poslovanju. Smatra da smo stvorili previše komplicirano društvo te da bismo trebali izgraditi poslovanje koje je usmjereno na trgovinu. To je i više nego dovoljno razloga da se nađe na vašoj polici s knjigama.

Iako živimo u poslovnom okruženju u kojem riječ ležerno – ležerne poslovne kombinacije, ležerni sastanci, ležerni ručkovi… maniri i prigodno ponašanje nikada nisu bili previše na cijeni.
Ova knjiga podsjetit će vas na osnovna pravila lijepog ponašanja, naučiti puno o vašem govoru tijela, prezentacijskim i govornim vještinama, argumentiranju, te vas osloboditi straha od govora u javnosti.

Izvor: Manager

Reklama
Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu