“Povratak poljske avio-kompanije LOT u Srbiju, u januaru ove godine, i saradnja sa srpskim avio-prevoznikom Er Srbijom predstavlja sjajnu priliku za jačanje saradnje između Poljske i Srbije, pre svega u oblasti turizma i šire ekonomije, ali i u drugim oblastima, kao što je kultura”, rekla je Dalevska na promociji avio prevoznika LOT u Ambasadi.
Prema njenim riječima, prošle godine je zabeležen mali pad spoljnotrgovinske razmjene između Poljske i Srbije, pri čemu je poljski izvoz u Srbiju pao za manje od 6,0 odsto, dok je srpski izvoz porastao za preko 16 procenata, što znači da Poljska postaje interesantnija za srpske izvoznike, a srpska roba privlačnija za poljske kupce.
Dalevska je istakla da je za nju na sadašnjoj funkciji “najvažniji zadatak da razvijamo bilateralnu saradnju, jer što više ima dobrih saobraćajnih veza između naših zemalja, to imamo više šansi za dalji razvoj te saradnje”.
“Činjenica da je Srbija na putu ka Evropskoj uniji je važan signal za poljske privrednike, jer to znači da se Srbija približava standardima EU i poslovanje u Srbiji postaje sve sigurnije”.
S druge strane, kako je dodala, Poljska pruža odlične uslove za poslovanje, o čemu svjedoči podatak da je ta zemlja tokom dve decenije, od 1993. do 2014, prikupila oko 80 milijardi evra stranih investicija.
“Poljska je izgradila početkom 1990-ih, tokom teških, ozbiljnih, ponekad i bolnih reformi veoma snažne temelje za svoju ekonomiju, i to nam je pomoglo da se bolje snađemo u vrijeme ekonomske krize, tokom koje smo na mapi Evrope bili praktično jedino ‘zeleno ostrvo’, jedina zemlja koja je imala privredni rast, dok su drugi bili u stagnaciji ili recesiji”, naglasila je ona.
Kako je predočila, zemlji su u tome pomogle reforme iz dvedesetih, ali i fiskalna disciplina, koja je zapisana u Ustavu, stabilan bankarski sistem, činjenica da Poljska nije u evrozoni i da ima sopstvenu valutu, zatim veliki priliv sredstava iz EU i veliko unutrašnje tržište, što je veoma važno kad posustane izvoz, jer se veliki deo proizvodnje proda na domaćem tržištu.
“Pored toga, imamo još nešto na šta smo veoma ponosni, a to je preduzetnički duh Poljaka. On nam je često pomagao, kako tokom krize, tako i tokom teške tranzicije, ali i za vrijeme komunističkog sistema kada smo živjeli u uslovima permanentne nestašice robe, pa nismo mogli da kupujemo, već smo morali sve da osvajamo”, rekla je Dalevska.
Otpravnica poslova Ambasade Poljske je izrazila nadu da će se taj preduzetnički duh ispoljiti i u poslovanju poljske avio-kompanije LOT, u obostranom interesu dve zemlje, ocijenivši da postoji prostor za poslovanje između LOT-a i Er Srbije.
“Vidimo to kao priliku za saradnju i uzajamnu korist – više nego za konkurenciju. Premda, kao običan putnik, rekla bih da malo konkurencije nije loša stvar, jer često doprinosi, mada ne uvek, smanjenu cijena i boljem kvalitetu usluge”, zaključila je Dalevska.
Komercijalni direktor LOT-a za Evropu i Bliski istok, Kristijan Rola, podsjetio je da se ovaj avio-prevoznik vrato na tržište Srbije 2. januara 2016. godine sa četiri leta nedeljno na liniji između Varšave i Beograda, ističući da je od kraja marta broj letova povećan na sedam letova nedeljno.
Kako je naveo, ponedeljkom, srijedom i petkom savremeni LOT-ovi Embraer avioni polijeću sa aerdorma “Šopen” u 11,50 sati a na beogradski aerdorm “Nikola Tesla” sleću u 13,15 h. Istog dana povratni let iz Beograda je u 14,00 a dolazak u Varšavu u 15,30 časova.
Utorkom, četvrtom, subotom i nedeljom polijetanje iz poljske prestonice je u 14,30 a slijetanje u Beograd u 16,05, dok su povratni letovi iz Beograda istim danima u 16,50 s dolaskom u Varšavu u 18,25.
Rola je dodao da LOT putnicima iz Beograda nudi i transkontinentalne letove, na primjer za Toronto, najmodernijim Boingovim avionom 787 Drimlajner, po cijeni od 500 evra u ekonomskoj klasi.
LOT je, inače, jedna od najstarijih avio-kompanija u Evropi, sa tradicijom dugom 86 godina.
Izvor: Tanjug