Connect with us

BIZLIFE

21 iskusni menadžer otkriva svoje tajne: kako postati najbolji šef na svijetu

Iako posao šefa guta puno vremena, dobro je na trenutak zastati i razmisliti o tome kako postati bolji šef.

Objavljeno

 


Izvor:

Nije lako biti najbolji šef. Vodeća pozicija najčešće znači da morate obaviti svoj dio posla, a istovremeno upravljati drugima. Dodajmo tome i nužne teške odluke i posao šefa uopšte ne izgleda primamljivo.

Iako posao šefa guta puno vremena, dobro je na trenutak zastati i razmisliti o tome kako postati bolji šef.

Business News Daily anketirao je američke vlasnike kompanija i stručnjake o osobinama dobrih lidera. Evo što su odgovorili:

1. Budite mentor, a ne roditelj
“Niste roditelj svojim zaposlenicima. Vi ste šef, a ne mama ili tata. Ali to ne znači da ih ne možete saslušati kad trebaju vaš savjet ili mentorstvo.” – Arlene Howard, vlasnica i CEO kompanije Arlene Howard Public Relations

2. Uložite u ljude
“Da bi ste bili uspješan vođa, počnite od srca vaše kompanije: vaših zaposlenih. Vjerujem da srećni i zainteresirani zaposlenici rade sjajne stvari. Uložite u njih i jasno im prikažite kako kompanija stoji i kuda ide. Kritični prvi korak je stvoriti dobru korporativnu kulturu, u kojoj se njeguje saradnja i potiče zdrav životni stil.” – Bruce Cazenave, CEO kompanije Nautilus.

3. Priznajte kad pogriješite
“Zvuči kontraintuitivno, ali priznate li da ste krivi ne znači da ste otkrili slabost, čak i u današnjem veoma kompetitivnom radnom okruženju. Moje iskustvo je da vas to čini jačim vođom. Uvježbajte kako razglasiti, umjesto da prikrivate, svoje greške. Ljudi će vam više vjerovati ako otvoreno priznajete da niste savršeni.” – Alan C. Fox, predsjednik kompanije ACF Property Management.

Reklama

4. Budite fleksibilni oko rada od kuće
“Prioritet su ljudi, a ne mjesto. Angažujte izvrsne ljude i dajte im slobodu da rade na mjestu na kojem najbolje funkcionišu.” – Mark Gilbreath, osnivač i CEO kompanije Liquid Space.

5. Komunicirajte bolje
“Osluškujte i posmatrajte više. Manje govorite i manje se bavite multitaskingom. Svi odajemo što nam se događa unutar nas samih. Primijetite li znakove, moći ćete učinkovitije razgovarati sa svojim zaposlenima. Fokusirajte se na to kako govore koliko i na to što govore. Posmatrajte neverbalne znakove, ton glasa i promjene u regularnim uzorcima komuniciranja. Znaćete za probleme prije nego ih neko verbalizuje.” – Matt Eventoff, vlasnik kompanije Princeton Public Speaking.

6. Pozovite ljenčine na red
“Svi moraju biti odgovorni. Radnu snagu najviše demotiviše ljenčina kojeg nito ne poziva na red, zbog kojeg dobri ljudi moraju više raditi.” – Brian Braudis, osnivač i predsjednik kompanije The Braudis Group Consultants.

7. Neka stvari budu uzbudljivije
“Jedna od najboljih osobina dobrog šefa je što zna postići da zaposleni budu uzbuđeni oko onoga što rade. Svaki zaposlenik trebao bi znati šta radimo, zašto to radimo, i biti uzbuđen zbog toga. To je i dobra vježba za šefa. Ako ne možete jasno artikulisati zašto je to na čemu radimo važno, vjerojatno radimo pogrešnu stvar.” – Aytekin Tank, CEO tvrtke JotForm.

8. Prepoznajte snage svojih zaposlenika
“Naučite se prepoznavati snage drugih, naročito onih koji su vam direktno podređeni, saradnika i svog šefa. Istraživanja su pokazala da je uočavanje tuđih snaga kritično u razvoju uspješnosti, kao i izgradnji učinkovitih partnerskih odnosa.” – Dr. Karissa Thacker, psihologinja menadžmenta.

9. Vodite s ljubavlju
“Savjeti za menadžere uglavnom su fokusirani na taktike. Kad bi vođe vodile iznutra – svojom ljubavlju prema kompaniji, prema klijentima i prema ljudima koji čine kompaniju – lakše bi donosili odluke. Vođa koji voli sebe ključan je za uspjeh. Srećne, zdrave vođe upravljaju bogatijim kompanijama.” – Lorrie Thomas Ross, CEO kompanije Web Marketing Therapy.

Reklama

10. Vjerujte svom timu
“Uspjeh kompanije u potpunosti zavisi o uspjehu tima kao cjeline. Bez njih, nikad se neće dogoditi. Kako biste postali bolji šef, prepoznajte svoje slabosti i vjerujte timu koji ste formirali da će vas pokriti svojim snagama.” – Ashley Morris, CEO kompanije Capriotti’s Sandwich Shop.

11. Imajte razumijevanja i empatije
“Empatija je najvažnija osobina dobrog šefa. Ona je most između onog što kompaniji treba i onog što zaposleniku treba. Ako se ne možete staviti u perspektivu svog saradnika, nikad nećete moći razumjeti njegovo stajalište, niti ćete mu moći pomoći da postane efikasniji. Na kraju krajeva, to je uloga šefa: izgradnja efikasnog tima.” – Ron Webb, izvršni direktor istraživanja otvorenih standarda u udruzi APQC

12. Otvoreno hvalite saradnike
“Pohvalite svoje saradnike javno za dobro obavljen posao. Kad stigne vrijeme da im kažete koliko su se razvili, obavite to na samo. Niko ne voli kad ga se sramoti pred kolegama.” – Kim Littlefield, viša potpredsjednica tvrtke Keystone Partners.

13. Dajte moć drugima
“Prestanite se ponašati kao šef. Previše šefova vjeruje da je liderstvo geografska kategorija, da lider mora stati ispred svih ostalih. Istina je, liderstvo je davanje moći drugima da urade velike stvari.” – Jeff Stibel, CEO kompanije Dun&Bradstreet Credibility Corp.

14. Povežite se sa svojim timom
“Lako je držati glavu dolje i neprestano raditi, ali u konačnici, učinkoviti ste toliko koliko je vaš cijeli tim učinio stvari. Prestanite raditi na trenutak i budite čovjek. Izađite sa saradnicima na piće, ručak, i saznajte više o njima te o stvarima koje su im važne izvan posla. Bit ćete srećniji, oni će biti srećniji, a efekat tima će se povećati.” – Jeremy Smith, suosnivač i COO tvrtke SpotHero.

15. Prestanite mikromenadžirati
“Odmaknite se i dopustite svojim članovima tima da dostignu zadane ciljeve na svoj način, umjesto da ih mikromenadžirate. Savjetujte ih, ali pustite ih da sami odluče kojim putem ići.” – Kathryn Prusinski, potpredsjednica za integracije i razvoj kompanije Vision Alignment.

Reklama

16. Budite učitelj i najbolji šef
“Nekad davno bilo je dovoljno nekome reći šta mora uraditi. Danas je važno podijeliti informacije i razloge koji se kriju iza vaše vizije, kao i dopustiti da vaš tim kaže svoje. Otvorenost, pravednost, postavljanje okvira, podučavanje zaposlenih i strogost za njihovo dobro kad je potrebna čine dobrog šefa.” – Elliot Fread, predsjednik i osnivač tvrtke BIMMY’s.

17. Ostanite otvoreni za povratne informacije
“Nikad ne zaboravite da je privilegija voditi tim. Dobar šef mora uvijek izdvojiti vrijeme da pomogne ljudima u učenju novih vještina te ostati otvoren za pozitivne i konstruktivne povratne informacije od bilo kojeg člana tima.” – Aaron Charlesworth, potpredsjednik marketinga kompanije Vonage Business Solutions.

18. Zahvalite svojim ljudima
“Recite ‘hvala’. Kad zaposlenici znaju da ih se cijeni, rade bolje, ali i više vjeruju jedan drugome i svojim šefovima. Motivisaniji su i zainteresovaniji za posao. Osjećaju se vrijednima i pronalaze smisao u životu.” – Eric Mosley, CEO kompanije Globoforce.

19. Vodite politiku otvorenih vrata
“Držite vrata svoje kancelarije otvorenim, ili se smjestite na običnom radnom mjestu u otvorenom prostroru kancelarije. Imat ćete više ličnih interakcija s drugima i smatrat će se da ste pristupačniji. Drugi će vam se lakše otvoriti, pa će radije s vama podijeliti svoje ideje, bit će kreativniji i produktivniji.” – Lou Solomon, CEO kompanije Interact.

20. Potaknite rast svojih zaposlenika
“Dobar menadžer je posvećen održavanju zainteresovanosti zaposlenih na način da vodi računa o napretku njihove karijere, nudeći im prilike za učenje, rast i razvoj karijere.” – Dave MacKay, predsjednik tvrtke Ceridian.

21. Ponudite emocionalnu podršku
“Izdvojićete se ako ih podržite kad imaju ličnih problema. Svato od nas morao se baviti bolesnim djetetom, roditeljem ili nečim sličnim, a dobar šef zna da je porodica na prvom mjestu i pronaći će način da vam omogući da se koncentrišete na ono što je zaista važno.” – Elizabeth Spayne, izvršna podpretsjednica za marketing kompanije WinterWyman.

Reklama

 

Izvor: Stratego.hr

Nastavite čitati

BIZLIFE

Nepalcu je BiH obećana zemlja, većinu zarade šalje porodici

Objavljeno

 

Od

Ashok Tamang se prije godinu i po dana oprostio od supruge, 14-ogodišnje kćeri i tek rođenog sina, kako bi došao raditi kao građevinac u Bosni i Hercegovini.

U Sarajevo je stigao iz Nepala, države u podnožju najvišeg svjetskog planinskog masiva Himalaja.

Tamag je jedan od oko 5.000 stranih radnika u Bosni i Hercegovini, čiji broj se skoro udvostručio od 2020. godine, pokazuju podaci entitetskih zavoda za zapošljavanje- piše Buka.

Najviše ih je ove godine došlo iz Turske, Srbije, Bangladeša, Kuvajta i Hrvatske, pokazuju isti podaci.

Tamang kaže da je iz Katmandua, prijestolnice Nepala, došao da radi u sarajevskoj građevinskom poduzeću “Omega Group”, kako bi sebi i porodici osigurao bolji život.

On je, uz još jedanaest zemljaka iz Nepala, u BiH došao posredstvom nepalske agencije za posredovanje pri zapošljavanju. Trebalo mu je, kaže, više od tri mjeseca da prikupi sve potrebne dokumente, jer građanima Nepala nije lako dobiti vizu za evropske zemlje, piše Radio Slobodna Evropa.

Reklama

Dodaje kako je radio na gradilištima u Prijedoru i drugim gradovima, te da je zadovoljan uslovima rada i smještaja.

Uz platu od 1.800 maraka (oko 900 eura), Tamang ima plaćen smještaj i tri obroka dnevno. Stoga većinu zarade može poslati u Nepal, gdje mjesečne plate često iznose samo par stotina američkih dolara.

Nisam još išao kući. Planiramo u sljedećih šest mjeseci i nadam se da ću ih vidjeti što prije. Razgovaramo često putem interneta, jer mi jako nedostaju”, kaže Tamang, jedan od oko 80 građana Nepala zaposlenih u BiH.

Buka

Nastavite čitati

PRIVREDA

Konferencija “Forward” sutra u Banjaluci: Digitalne inovacije preduslov rasta

Objavljeno

 

Digitalne inovacije kao preduslov za privredni i društveni rast biće u fokusu ovogodišnje konferencije “Forward”, koja će sutra u Banjaluci okupiti eksperte iz Srpske i regiona s ciljem razmjene iskustava i dobrih praksi te njihove primjene u domaćim malim i srednjim preduzećima. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu