Sporne poruke, koje označavaju da ste postali korisnik usluga servisa, stižu sa brojeva 3663, 5678 ili 1991, piše „Blic“.
Ovi servisi nedeljno šalju bar tri poruke i to za uslugu za koju niste ni znali da vam se naplaćuje. U zamku se lako upadne, a žrtva ove prevare bila je S. M. iz Beograda, kojoj je tokom pretraživanja neta na telefonu iskočila poruka sa upozorenjem da je njen uređaj inficiran virusom i da ga treba skenirati.
– To je izgledalo kao da je sistemska poruka Androida, zato sam i kliknula na baner. Nisam obratila pažnju na uslove korišćenja, ali mi nije palo na pame da je prevara. Nakon toga svakodnevno su mi stizale SMS poruke sa brojeva 3663 i 5678 – kaže ona, i dodaje da je shvatila da su poruke naplaćene tek kada je stigao račun za telefon uvećan za oko 2.500 dinara.
Mobilni operater objasnio joj je da je koristila servis sa dodatnom uslugom i da je zato račun uvećan, a objasnili su joj i kako da se odjavi. Račun je, ipak, morala da plati.
Ono što zabrinjava jeste da korisnik ovog i sličnih servisa možete postati i klikom na neku aplikaciju, kviz ili test… Najpre treba da se obratite vašem mobilnom operateru.
– Prema Zakonu u elektronskim komunikacijama i internim procedurama Telenora, prvi korak je da nam korisnici prijave problem, a potom se vrši provera da li postoje elementi prevare. Ukoliko se ustanovi da je u pitanju obmana, takvi brojevi se blokiraju – kažu u Telenoru, a isto procedura važi i kod Telekoma i Vipa.
Budući da operateri po pravilu nisu dužni da vrate novac, način da se naplati šteta jeste podnošenje žalbe RATEL-u, tržišnoj inspekciji Ministarstva trgovine, ili, najzad, pokretanje sudskog postupka.
Izvor: Vesti online