Connect with us

PRIVREDA

Banjaluka ostala praznih šaka, Meso za Tursku samo preko Tuzle

BANJA LUKA, TUZLA – Izvoz goveđeg mesa iz BiH za Tursku trenutno se odvija isključivo preko Međunarodnog aerodroma Tuzla, što znači da do daljeg turski kargo avioni, natovareni govedinom, neće polijetati sa pista u Banjaluci, Sarajevu niti Mostaru.

Objavljeno

 


Izvor:

Time je banjalučki aerodrom, sa kojeg se redovni letovi sprovode jedino za Beograd, u ovom poslu ostao praznih šaka, dok se ostali aerodromi mogu osloniti bar na putnički saobraćaj, koji im je lani bio u usponu.

„Izvoz mesa goveda iz BiH u Tursku obavlja firma ‘Ettat et’ Bijeljina, dok na osnovu ugovora o međusobnoj saradnji firme ‘Bajra’ iz Travnika i ‘Mesoprodukt’ iz Bijeljine za ovu firmu vrše usluge klanja i iskoštavanja goveđeg mesa koje se plasira na tržište Turske. Prevoz se vrši sa aerodoroma Tuzla“, kazali su za „Nezavisne“ iz Kancelarije za veterinarstvo BiH.

Međutim, zaposleni i na ostalim aerodromima nadaju se da će i oni biti dio ovog posla. Kada tačno, ne znaju.

Na Međunarodnom aeordromu Banjaluka ističu da su njihove pretpostavke za nastavak poslova u procesu izvoza mesa za Tursku veće, ili najmanje jednake u odnosu na konkurenciju, te po tom osnovu računaju da će kao takve biti prepoznate i uvažene.

„Samim tim očekujemo nastavak predmetnog posla u bližoj perspektivi“, kažu na Međunarodnom aerodromu Banjaluka, a koji se nalazi u Mahovljanima.

Kada im se, kako dodaju, 2014. godine pružila prilika za kargo letove od strane turskog kargo avio-prevoznika „MNG Airlines“, potrudili su se da angažuju sve raspoložive ljudske i tehničke resurse kako bi pružili uslugu u skladu sa zahtjevima kupaca i vazduhoplovnim standardima.

Reklama

„Od kraja 2014. godine pa do kraja 2015. godine, koliko su trajali letovi kargo kompanije ‘MNG Airlines’, prevezeno je okvirno 5.500 tona rashlađenog junećeg mesa sa našega aerodroma za Tursku, i pri tom nije konstatovan nijedan propust sa naše strane prema učesnicima u realizaciji ovog posla“, ističu sa Međunarodnog aerodroma Banjaluka.

I sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo još nisu uspostavljeni kargo letovi pomoću kojih se mesne prerađevine iz BiH izvoze u Tursku.

„Svakako da postoji inicijativa i od strane izvoznika i sa naše strane, ali još nemamo saznanja kada bi se letovi mogli uspostaviti“, navela je Sabina Kovač, stručni saradnik za odnose s javnošću Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

S druge strane, iz bijeljinskog „Mesoprodukta“ kažu da je njihov posao koji se odnosi na izvoz mesa u Tursku preusmjeren za Tuzlu.

„Ranije je to rađeno preko banjalučkog aerodroma, ali pošto je tuzlanskom aerodromu dozvoljeno da se bavi ovim poslom, idemo preko njih, jer nam je Tuzla svega 70 kilometara udaljenosti“, kazali su iz „Mesoprodukta“.

Podsjetimo, prvi avion, sa blizu 63 tone namirnica animalnog porijekla, poletio je za Tursku 2. juna sa Međunarodnog aerodroma Tuzla, i to je bila prva isporuka mesa iz BiH za tursko tržište nakon višemjesečne pauze zbog afere sa izvozom mesa koje nije porijeklom iz BiH.

Reklama

U Tursku ćemo, kako je ranije objavljeno, ove godine izvesti blizu 6.000 tona goveđeg mesa.

 

Izvor: Nezavisne novine

Nastavite čitati

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu