Connect with us

LIČNE FINANSIJE

Kako da interno „prodate“ vaše ideje

Imate puno ideja kako da rješite neki problem i uštedite kompaniji za koju radite vrijeme i novac? Uočavate nove načine koji bi unapredili njeno poslovanje? Sjajno! Ali da li neko uopšte ima sluha za to? Zbog čega vaše korisne ideje ostaju neiskorišćene?

Objavljeno

 


Ako govorimo o manjim kompanijama, strah da se ne napravi pogrešan korak i izgubi kontrola uglavnom je razlog zbog kojeg vaše ideje ne dožive implementaciju. Sa druge strane, u velikim kompanijama je ponekad teško prevazići hijerarhijski gap i uticati na odlučivanje.

Iz navedenih razloga, vaš doprinos razvoju i rješavanju problema zavisi od vaše sposobnosti da interno „prodate“ svoje ideje. Možda nećete uspjeti da ubjedite top menadžment da, na primjer, promjeni organizacionu strukturu, ali sigurno možete da ih navedete da razmišljaju drugačije. Vaša ideja biće itekako uzeta u obzir ako je predstavite na pravi način.

Kada vam se sljedeći put upali kreativna lampica, evo najboljih načina da predstavite nove ideje:

Povežite ideju sa ciljevima
„Vidite, naša organizacija ima ciljeve A, B, C… (npr. da poboljša timski rad, internu  komunikaciju i produktivnost) i imam ideju kako da te ciljeve postignemo…“. Ako ovako otpočnete predstavljanje vaše ideje, biće logično i puno jasnije zbog čega je treba implementirati.

Pomenite lokalne rezultate koje će vaša ideja donijeti
Super je što vas vaša ideja potencijalno može lansirati u vrh svjetske scene, ali da bi bila prihvaćena, nije dovoljno da samo zvuči senzacionalno. Objasnite kako će vaša ideja da pomogne da se razvijete lokalno, jer ideje koje zvuče realno imaju mnogo veće šanse da budu prihvaćene.

Identifikujte prave osobe
Nemojte da brinete da morate ubjediti apsolutno svakoga. Bitno je da se zapitate koja je najmanja količina ubjeđivanja potrebna da progurate vašu ideju ka realizaciji. Identifikujte osobe od uticaja, fokusirajte se na one koji vam zaista mogu pomoći da implementirate ideju i razmišljajte kako da njih ubjedite.

Reklama

Upravljajte očekivanjima
Iako treba da budete ubjedljivi, istovremeno ne bi trebalo da otkrijete previše. Puno informacija na početku može da kreira prevelika očekivanja, pa zato pažljivo dozirajte informacije. Uvijek se držite za ono koliko ste rekli i isporučite više od toga. To je odličan način da kreirate oduševljenje.

Čuvajte ideju za pravi momenat
Izvodite zaključke iz prethodnih iskustava. Svaka odbačena ideja je prilika da iz toga nešto naučite. Sаčuvаjte svoju ideju zа neki drugi put, upamtite kakve ste povratne informаcije dobili, prilаgodite je i vrаtite se sа još boljim rješenjem.

Ideje su vаžne. Bez njih kompanije ne mogu da opstanu, a biti u stanju da ubjedite druge u važnost svojih idejа može dа dovede do velikih stvаri. Zato nikada ne odustajte od svojih ideja jer oni koji mogu da prodaju svoje ideje, mogu da promijene svijet.

Koje ideje Vi još uvijek čuvate u sebi i kako ćete da ih sprovedete u djelo?

Izvor: BIZlife

Reklama
Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Koliko se razlikuje potrošnja goriva po putnom računaru od stvarne potrošnje

Objavljeno

 

Cijene goriva

Zanimljivo je da većina kompjutera u automobilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više u odnosu na ono koliko vozilo zaista troši. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Kako da izbjegnete postpandemijsko trošenje i uštedite

Objavljeno

 

Pandemija koronavirusa finansijski je oštetila brojne porodice, ali je i neke osobe naučila da budu štedljive. (više…)

Nastavite čitati

U trendu