TRŽIŠTA
Tinejdžeri napuštaju Fejsbuk, a razlog tome ni Zakerberg nije mogao da predvidi
Pregledavanje Fejsbuka u zadnje dvije godine palo je za 50 odsto. Popularna društvena mreža tada je bilježila 8,5 milijardi mjesečnih pregleda i bila je druga najposjećenija web stranica poslije nedodirljivog Gugla. Sada bilježi tek 4,7 milijarde, piše Forbes.
Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, tzv. “Facebook-Cambridge Analytica”, ali to nije jedini problem kompanije Marka Zakerberga.
Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode… svoje roditelje.
– Kada su naši roditelji počeli otvarati svoje profile, tu je bio kraj – rekao je Džordan Renford (24), korisnik Fejsubka za Guardian, sumirajući stavove svoje generacije.
Problem “Roditelja na Fejsu” može djelovati simpatično i bezazleno, ali podaci pokazuju da je gotovo tri miliona Evropljana ispod 25 godina ugasilo svoje račune ili su prestali da redovno posjećuju svoje profile kada su njihove majke i očevi prepoznali sve blagodati virtuelne komunikacije.
Zbog toga, ali i skandala sa zloupotrebom podataka korisnika, “Fejsbuk” je u julu pretrpio i nezapamćeni udarac izgubivši 120 milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti u samo jednom danu. Zakerberga, lično, to je stajalo 17 milijardi dolara u privatnom bogatstvu, procjena je Guardiana.
Pad u korisnicima, osim “Fejsbuka”, nedavno je objavio i “Snepčet”, koji je zbog naprasnog redizajna ostao bez tri miliona korisnika. “Tviter” je ostao bez pet milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti nakon nespretnih pokušaja kontrole sadržaja. Navodno izbrišu i do milion “trolerskih” i neželjenih računa dnevno.
Sve to su dobre vijesti za druge platforme koje žele zasjesti na tron najposjećenije stranice na internetu, poput “Jutjuba”. Teško, ipak, da će neko s prvog mjesta izgurati Gugl, koji bilježi 15,2 milijarde posjeta mjesečno, ali je “Jutjub” je namirisao krv pa s 4,5 milijardi pogleda opasno duva za vrat “Fejsbuku” čije su se brojke već prepolovile na 4,7 milijarde.
U konkurenciji je još i “Amazon”, koji s dvije milijarde pogleda cilja četvrtu poziciju preoteti “Jahuu”.
Izvor: Jutarnji.hr
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca