Connect with us

TEHNOLOGIJA

Algoritam života i smrti: Čije bi živote računari trebali žrtvovati u saobraćajnoj nesreći?

Objavljeno

 


Kako će autonomni automobil, odnosno računar reagovati ako bude morao birati između spašavanja, tj. žrtvovanja života porodice u automobilu i pješaka na cesti.

„Nikada u istoriji čovječanstva nismo dopustili računarima da autonomno odlučuju ko će živjeti, a ko umrijeti, u djeliću sekunde i bez ljudskog nadzora. Uskoro ćemo preći taj most“, komentar je naučnika iz MIT-a koji su još prije 4 godine počeli s istraživanjem kojim su htjeli saznati kako ljudi razmišljaju o budućnosti u kojoj će računari koji upravljaju automobilima morati donositi neke jako teške odluke. Naime, postavlja se pitanje kako će računari reagovati u situacijama u kojima su saobraćajne nesreće neizbježne i hoće li spašavati određenu grupu ljudi, namjerno ugrožavajući drugu grupu.

O ovakvim pitanjima, kao i pitanjima odgovornosti, dugo će se još razgovarati i pitanje je hoćemo li ikada dobiti pravi odgovor, odnosno postoji li uopšte pravi odgovor na takve dileme. Tokom četiri godine MIT je na internetskim stranicama proveo istraživanje u kojem je učestvovalo čak 40 milijona ljudi koji su odgovarali na pitanja što bi autonomni automobili trebali napraviti u određenim situacijama – npr. hoće li računar, u slučaju da mora birati, žrtvovati putnike u vozilu ili: uspješnu poslovnu osobu, poznatog kriminalca, grupu starijih ljudi, krdo krava ili pješake koji prelaze cestu iako im je rečeno da ne smiju preći cestu.

Nakon četiri godine istraživanja iz MIT-a su napokon objavili rezultate koji pokazuju očekivane zaključke – ljudi žele spasiti što više ljudskih života, spasit će ljude prije nego životinje te će radije spasiti mlađe osobe umjesto starijih.

Istraživanje je pokazalo i manje trendove spašavanja ženskih osoba u odnosu na muške, osoba višeg statusa u odnosu na siromašnije te spašavanje pješaka u odnosu na osobe u vozilu.

Iz MIT-a napominju da ovo nije nikakvo stručno i kontrolisano istraživanje, već više online igra kojom se „ne mogu dobiti odgovori na komplikovane dileme koje stoje pred autonomnim vozilima“.

Reklama

Takođe, ovo je istraživanje pokazalo i neke različitosti među kulturama – najveći naglasak na spašavanju života pješaka pokazali su Japanci i Norvežani, a najmanji Kinezi i Estonci, najveći naglasak na spašavanje života mladih pokazali su Francuzi i Grci, a najmanji u Tajvanu i Kini.

Iz MIT-a kažu da prije nego što dopustimo računarima donošenje etičkih odluka, moramo provesti globalnu konverzaciju kako bismo „iskazali svoja razmišljanja kompanijama koje će dizajnirati moralne algoritme i tijelima koja će donositi zakone i pravila“.

 

Izvor: zimo.dnevnik.hr / BBC

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu