Connect with us

ANALIZE

Zlato čuva ušteđevinu

Objavljeno

 


Potrošačke navike građana širom Srpske i BiH kada je riječ o kupovini luksuzne robe nisu se promijenile ni usljed ekonomske krize, o čemu svjedoče i podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, prema kojima je za devet mjeseci ove godine uvezeno plemenitih metala u skoro istoj vrijednosti kao tokom cijele prošle godine.

Podaci UIO pokazuju da je BiH u pomenutom periodu uvezla plemenite metale vrijedne više od 40 miliona maraka, dok je lani u istom periodu ove robe uvezeno u vrijednosti nešto većoj od 37,2 miliona maraka.

Da građani ne mare za krizu, svjedoči i podatak prema kojem je BiH tokom čitave 2021. godine uvezla plemenitih metala u vrijednosti od 40,7 miliona maraka.

– BiH je za tri kvartala ove godine samo zlata uvezla u vrijednosti većoj od 2,6 miliona maraka, dok je lani u isto vrijeme uvezla zlato vrijedno 282.225 KM – pokazuju podaci UIO. Osim toga, kako su dodali, na domaće tržište stigli su draguljski predmeti vrijedni više od 16,7 miliona maraka, dok su lani za devet mjeseci uvezeni ti predmeti u vrijednosti od 10,8 miliona maraka.

Prema podacima UIO, BiH je u pomenutom periodu uvezla luksuzne parfeme i toaletne vode u vrijednosti većoj od 25,2 miliona maraka, dok su lani za čitavu godinu na domaće tržište stigli mirisi vrijedni 27,4 miliona KM.

Ekonomski analitičar Zoran Pavlović povećan uvoz nakita i parfema pravda time što u BiH živi diferencirana grupa ljudi, gdje je situacija takva da postoje znatno bogati pojedinci i veliki broj ljudi koji su u stanju socijalne potrebe.

Reklama

Objasnio je da je prva grupa očigledno veoma dobro plaćena za svoj rad, a tu mahom spadaju zaposleni u javnom sektoru, pogotovo na nivou BiH.

– Bježanje u zlato iz novca je prisutno kod onih ljudi koji imaju više novca nego što im treba za život. A s druge strane, ljudi se boje da njihova ušteđevina neće puno vrijedjeti pa pokušavaju da obezbijede neku stabilnu vrijednost – rekao je Pavlović.

Dodao je da nemaju dovoljno novca da kupe neku nekretninu pa se odlučuju za zlato kao nešto što ima trajnu vrijednost i neće izgubiti na tržištu, kao što trenutno opada vrijednost evra.

Da je u društvu došlo do velikog raslojavanja, saglasan je i predsjednik Udruženja potrošača “Zvono” iz Bijeljine Jovan Vasilić.

– U BiH postoje ljudi koji imaju puno novca i mogu da ga troše pa nije ni čudo što je povećan uvoz zlata, jer je ono najaktuelnije ne samo kod nas nego i u svijetu – rekao je Vasilić. Objasnio je da građani uvijek u kriznim momentima ulažu u ono što je najsigurnije, a tu upravo spadaju zlato i nekretnine. Dodao je da je otvoren veliki broj drogerija pa se povećan uvoz parfema može pripisati tome, jer i takva roba pronađe svog kupca.

Automobili

Reklama

Podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH pokazuju da je BiH tokom devet mjeseci ove godine uvezla više od 39.000 vozila u vrijednosti većoj od 578,1 milion maraka. Dodali su da su od toga 6.692 auta bila nova, dok su 32.593 bila polovna.

– U istom periodu lani uvezeno je 40.688 automobila u vrijednosti od 571,6 miliona, a od toga je bilo 5.709 novih vozila – podaci su UIO.

Glas Srpske

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu