Connect with us

TEHNOLOGIJA

EU želi zaštititi evropske izbore od manipulacija društvenim mrežama

Objavljeno

 


Predstojeći izbori za Evropski parlament će usljed sve učestalijih zloupotreba društvenih mreža biti drugačiji od dosadašnjih te EU posebnim mjerama treba zaštiti izbore od vanjskih uticaja, poručila je u utorak u Evropskom parlamentu zastupnica Evropske komisije Vera Jourova.

Potpuno je jasno da predstojeći izbori neće biti uobičajeni i ne možemo ih tretirati kao da će to i biti. Ne možemo ostati naivni. Ima vrlo malo vremena za reakciju, upozorila je Jourova na plenarnoj sjednici Strasbourgu u raspravi o upotrebi podataka korisnika Facebooka od strane društva Cambridge Analytica i uticaju na zaštitu podataka.

Zastupnica za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost polova je izjavila da je Evropska komisija donijela paket mjera za suzbijanje klasičnih hakerskih upada i pozvala ih da podrže predloženi paket mjera za sprječavanje dezinformacija.

Jourova je istaknula da kod digitalnih medija često nije jasno ko vodi predizbornu kampanju, oglašavanje nije transparentno a često se krši i predizborna šutnja.

Komisija potiče države članice da ustanove nacionalne mreže za predizbornu kampanju, a „ideja je da jedna takva mreža može brzo otkriti potencijalno ugrožavanje te isto tako uključiti sve eventualne financijske sankcije koje su za to potrebne“, objasnila je Jourová eurozastupnicima.

Jourová je istaknula kako očekuje podršku Evropskog parlamenta za predložene mjere „jer je to ideološki neutralno pitanje“.

Reklama

Riječ o pravu građana Evropske unije da svoj izbor učine što je više moguće slobodnijim, bez ikakvih manipulacija, bez ikakvih dezinformacija i slobodni od bilo kakvih vanjskih uticaja, smatra zastupnica.

Istaknula je da je Evropska unija sada u boljoj situaciji, što se tiče mogućnosti zaštite ličnih podataka, nego što je bila kada se dogodio skandal s kompanijom Cambridge Analytica.

Bio je to jasan znak upozorenja da su predizborne kampanje podložne manipulacijama i dezinformacijama različitih stranih aktera te da evropski izbori neće biti imuni na ovakve uticaje. Moramo ojačati naš zajednički odgovor, kada je riječ o ugrožavanju naših demokratskih vrijednosti, rekla je Jourová.

Komisija će učiniti sve da izbori za Europski parlament budu otporni na ovakve upade, rekla je Jourová

Britanska kompanija Cambridge Analytica je 2014. putem psihološkog upitnika na koji je odgovorilo 270.000 osoba pribavila podatke o 87 miliona korisnika Facebooka.

Facebook je u aprilu priznao da je nepropisno podijelio korisničke podatke britanskoj analitičkoj kompaniji, angažovanoj kako bi uticala na stavove birača uoči referenduma o brexitu 2016. i američkih predsjedničkih izbora iste godine.

Reklama

Vlasnik Facebooka Mark Zuckerberg od tada nastoji popraviti štetu, ispričavajući se pred američkim Kongresom i Evropskim parlamentom te je obećao globalno primijeniti nova pravila Evropske unije o zaštiti ličnih podataka

Paulo Rangel, potpredsjednik kluba zastupnika Evropske narodne stranke (EPP), u raspravi je ocijenio da kako manipulacije i dezinformiranje putem društvenih mreža nedvojbeno predstavljaju „opasnost i prijetnju“ a da je slučaj Cambrydge Analytice „jasno pokazao kako je uplitanje u izborni proces moguće“.

Pred nama je mnogo ambiciozniji ustavni izazov od trenutnog sprječavanja uplitanja, istaknuo je Rangel i dodao da to znači da nije riječ samo o uplitanju ili donošenju zakona u ovom slučaju nego o shvaćanju demokratskog društva budućnosti i regulisanju uloge društvenih mreža u današnjoj demokraciji.

Zloupotreba podataka i njihovo korištenje u predizbornim kampanjama, ugrožavaju slobodu i demokratiju, rekao je u raspravi Udo Bullmann ispred kluba socijaldemokrata u Evropskom parlamentu (S&D).

Naša demokratija je usmjerena prema građanima, a ne prema onima koji manipulišu podacima ili kupuju podatke, istaknuo je Bullmann.

Evropski će parlament o rezoluciji o korištenju podataka korisnika Facebooka od strane preduzeća Cambridge Analytica i učinku na zaštitu podataka glasati u četvrtak.

Reklama

 

Izvor: Zimo / Hina

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu