TRŽIŠTA
Zašto Lidl i IKEA „izbjegavaju“ BiH
Lidl ne planira proširenje na Bosnu i Hercegovinu. Ovo je za N1 potrvrđeno iz ovog njemačkog, globalnog lanca supermarketa. No, nije Lidl jedini koji „izbjegava“ tržište BiH. Tu je i švedska IKEA.
Prvo su stigli u Hrvatsku, nedavno i u Srbiju, no u BiH, ne planiraju. U kratkom odgovoru na upit N1 iz Lidla pišu: „Trenutno ne planiramo proširenje na BiH.“
„Oni procjene koliko ima stanovnika u krugu od nekih 100/200km, kakva je njihova kupovna moć i šta mogu očekivati i oni vrlo brzo naprave kalkulaciju da li se to isplati“, kaže Adnan Smailbegović, predsjednik Udruženja poslodavaca.
Lidl je procjenio da im se u Srbiji isplati otvoriti lanac radnji. Prije mjesec dana je na tržište uvezao 1.500 novih proizvoda. Već sada su primjetna manja pomjeranja na tržištu.
„Cijene su već negdje u septembru krenule da idu na dole, ali i dalje je prerano zato što je Lidl na tržištu faktički već nekih mjesec dana, i prave korekcije cijena možemo očekivati u narednom periodu“, ističe Ognjen Grbović, Cenoteka.rs.
„Nije došlo do takve promjene kakva se očekivala. Došlo je više do većeg broja manjih akcija, što je možda dobar marketinški potez konkurentskih firmi“, tvrdi Maja Anokić, Udruženje potrošača Srbije.
Pored Lidla na bh. tržištu nema ni IKEA-e, švedskog brenda popularnog namještaja.
„Nisam siguran da je BiH pretjerano interesantno tržište za jednu IKEA-u, jednostavno je to malo tržište, malo stanovnika, sa malom platežnom moći“, kaže Smailbegović.
Među poslednjim smo dobili i popularne inditeksove brendove sa popularnom Zarom. Tek početkom naredne godine, bi trebala da se otvori prva H&M prodavnica u Banjaluci. Posao.ba u ovim trenucima vrši selekciju osoblja.
„Taj proces dakle traje i trajaće, otvoren je stvarno veliki broj pozicija počevši od pozicije prodajni savjetnik, gdje primaju taj mladi tim, dinamični i svi mladi ljudi koji to mogu učiniti mogu to uraditi preko portala Posao.ba“, kaže Erna Saljević, PR Posao.ba.
McDonald’s smo dobili prije sedam godina. Za sedam godina u BiH su otvorili tek četiri restorana. U susjednim Srbiji i Hrvatskoj ih ima na desetine.
Za BiH, ako je sudeći po svjetskim brendovima, zaostaje Crna Gora. Ona pored Lidla, IKEA-e, H&M, nema ni McDonald’s.
Izvor: N1
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca