Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Birajući kandidate kojima je novac najvažniji rizikujete visoku fluktuaciju

Objavljeno

 


Zaposleni koji su motivisani isključivo novcem će najverovatnije napustiti firmu čim im se ukaže prilika da rade i za malo veću platu kod drugog poslodavca. Među onima koji odlaze čest razlog zbog kojeg mijenjaju posao je nezadovoljstvo visinom primanja i nemogućnošću napredovanja. Zbog toga ukoliko kompanija prerano gubi nove zaposlene jer ne može da im ponudi povišicu ili unapređenje onda bi već u fazi selekcije trebalo da eliminiše kandidate kojima je to veoma bitno.

Kako otkriti ključne motivatore

Postoji više načina kako da otkrijete šta najviše motiviše kandidata. Jedan način je da naprosto direktno pitate kandidata: „Šta Vas najviše motiviše u poslu“? Drugi način je da tražite od kandidata da u toku intervjua rangira sve ono što mu je važno u poslu od najmanje važnog do najvažnijeg.

Možete ponuditi i gotovu listu uobičajenih motivatora, kako finansijskih tako i nefinansijskih, i tražiti od kandidata da prvo izdvoji sedam najvažnijih, a potom da ih rangira. Ukoliko se novac nalazi u vrhu liste treba biti oprezan.

S druge strane, dobar znak je ako se u vrhu motivatora nalazi nešto poput: „imati mogućnost da se utiče na stvari“, dostići ekspertizu u svom domenu rada“ ili naprosto „raditi posao koji se voli“.

Ako kandidat dolazi po nečijoj preporuci možete pitati osobu koja preporučuje kandidata šta misli da kandidata u najvećoj mjeri motiviše.

Reklama

Zatim, pitajte kandidata zašto je napustio prethodnog ili prethodna tri poslodavca. Ukoliko je visina primanja glavni ili među glavnim razlozima budite oprezni.

Međutim, kako nisu svi iskreni po pitanju razloga zbog kojeg su napustili prethodne poslodavce pokušajte da drugačije postavite pitanje. Na primer, pitajte kandidata šta ga je najviše frustriralo kod prethodnih poslodavaca. Obratite pažnju da li je izvor frustracije bilo nezadovoljstvo visinom primanja ili nemogućnost hijerarhijskog napredovanja.

U intervju se mogu uključiti i zaposleni koji bi bili buduće kandidatove kolege i tražiti od njih da procijene da li bi kandidat bio zadovoljan postojećim sistemom nagrađivanja u kompaniji.

Dalje, kandidata možete pitati šta očekuje kolika treba da bude početna plata, a kolika nakon 18 mjeseci rada u kompaniji. Ukoliko se kandidatova očekivanja ne poklapaju s onim što je za kompaniju realno onda datog kandidata treba isključiti iz daljeg procesa selekcije ako mu je visina primanja presudan motivator.

Ukoliko kandidat ima značajno volontersko iskustvo to je siguran znak da mu novac ne igra preveliku ulogu.

Sledeće što možete da uradite je da otkrijete kandidatu kolika bi bila početna plata, a kolika buduća. Kažite kandidatu kada bi mogao da očekuje prvu povišicu i koliko bi ona iznosila. Pri tome posmatrajte kako kandidat reaguje. Umesto da ubjeđujete kandidata da smanji svoja očekivanja dozvolite mu da odustane na vrijeme.

Reklama

Targetirajte kandidate kojima visoka primanja najverovatnije nisu primarna motivacija. To mogu biti starija radna snaga, sezonski radnici koji žele stalni posao, mlade majke koje se vraćaju na tržište rada, diplomci koji su završili manje atraktivne i tražene fakultete.

I na kraju, ne morate nužno da odustanete ni od kandidata koji imaju visoka očekivanja vezano za visinu primanja dovoljno je da ih plaćate po učinku ako je to moguće.

 

Izvor: mojtim.com

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu