Connect with us

TRŽIŠTA

Njemačka mjesto uspjeha za namještaj iz BiH

Objavljeno

 


Sajam namještaja u Kelnu

​SARAJEVO – Kompanije iz BiH i ove godine vode glavnu riječ na sajmu namještaja u Kelnu, najvećoj i najznačajnijoj smotri na svijetu kada je ova prerađivačka industrija u pitanju.

To pokazuje i podatak da se ove godine na njemu predstavlja njih 18, što je svojevrsni rekord.

Prema riječima onih koji su dobro upućeni u ovu oblast, to ne treba da čudi s obzirom na to da je sajam mjesto na kojem se direktno pronalaze partneri i ugovaraju poslovi koji se mjere milionima maraka.

Amir Međić, sekretar Udruženja proizvođača namještaja u BiH, kaže kako su iskustva sa ove smotre samo pozitivna.

„Sajam pruža velike mogućnosti po pitanju otvaranja tržišta. Takođe, naši proizvođači mogu da vide i novitete iz svijeta kako bi saznali šta je u trendu i šta se traži i na osnovu toga se pozicionirali“, kaže Međić.

Reklama

Ističe kako je namještaj iz BiH među najkvalitetnijim u Evropi, a da toga koliko je cijenjen skoro niko u zemlji nije ni svjestan.

„Nije slučajno da su u BiH prisutni najveći evropski kupci, jer dobijaju ono što traže, čak i više. Da bi neko radio za IKEA, mora biti na vrhunskom nivou, prihvatiti sve njihove standarde, koje je teško ispuniti, a mi imamo nekoliko proizvođača namještaja koji za njih rade“, kaže on.

Prema njegovim riječima, veliku ekspanziju u industriji namještaja može da zaustavi samo nedostatak sirovine, a što je glavni problem s kojim se proizvođači suočavaju.

„Naši proizvođači su osposobljeni da rade na vrhunskom nivou, ali imaju problem u zemlji sa snabdijevanjem drvetom kao osnovnom sirovinom. Neke zemlje su u cilju zaštite zabranile izvoz, pa bi možda trebalo ići u tom pravcu“, zaključio je Međić.

Inače, osam od 18 kompanija na sajmu je na zajedničkom štandu Spoljnotrgovinske komore BiH, dok ostali izlažu samostalno.

Paviljon BiH, veličine 209 kvadratnih metara, nalazi se u hali 5.1 na sajmištu „Koelnmesse“, gdje se i održava sajam.

Reklama

„Kompanije tokom priprema, a i same realizacije nastupa, uživaju punu organizacionu i savjetodavnu podršku organizatora, što uključuje i predstavljanje na posebno dizajniranom modularnom štandu, koji je prilagodljiv različitim konceptima i proizvodima. Selekcija eksponata bh. firmi odgovara zahtjevima i potražnji tržišta EU, a obuhvata tapacirani namještaj za sjedenje, namještaj za spavaće sobe, trpezarije, dnevne sobe i kupatila“, saopšteno je iz Komore.

Izvoz namještaja iz BiH prošle godine premašio je milijardu maraka, i to do kraja 11. mjeseca. Najveći partner je Njemačka, u koju je otišao namještaj vrijedan 354 miliona KM, a slijede Hrvatska i Češka s izvozom od oko 90 miliona. Sa druge strane, najveći uvoznik namještaja u BiH je Poljska, iz koje je u 11 mjeseci 2018. uvezeno 46,5 miliona KM vrijednog namještaja. Iza nje su Srbija i Italija.

Sajam namještaja u Kelnu „Imm Cologne 2019“, a koji je otvoren juče, traje do 20. januara.

BROJKE

240.800 kvadratnih metara izložbenog prostora
1.250 izlagača
139 zemalja iz kojih dolaze posjetioci

IZLAGAČI IZ BiH

Reklama

Na zajedničkom štandu:

„Boksit“, Milići
„Bosnian Beech Board“, Visoko
„Domus Arredi“, Zenica
„FEF Export Import“, Sarajevo,
H.M.M., Gradačac,
„Lignacon“, Teslić
„Malak Group“, Donji Vakuf
„Senex“, Čelić

Samostalno:

„Arteco-Innsan“, Tešanj
„Artisan“, Tešanj
„Ema-Konjuh International“, Sarajevo
„Gazzda“, Sarajevo
„Hejmo“, Gradačac
„Formino ltd.“, Teslić
„MS & Wood“, Fojnica
„Standard“, Sarajevo
„Woodlab“, Sarajevo
„Zanat“, Konjic

 

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu