TRŽIŠTA
Pumpadžije „zaboravile“ da pojeftine gorivo
Dok je u susjednoj Hrvatskoj prije nekoliko dana zabilježen najviši pad cijena goriva od 2015. godine, na benzinskim pumpama u BiH nije bilo promjena na cjenovnicima.
Naime, u odnosu na prošlu sedmicu, benzini i dizel nisu pojeftinili ni poskupjeli ni fening, pokazuju podaci objavljeni na sajtu Spoljnotrgovinske komore BiH.
Isti izvor pokazuje da je, u prosjeku, na bh. benzinskim pumpama za litar benzina 95 potrebno izdvojiti 2,27 KM, dok benzin 98 košta 2,36 KM, a dizel 2,30 KM. Te cijene su identične kao u prošloj, te gotovo preslikane u odnosu na pretprošlu sedmicu, sa eventualnim odstupanjima od svega jedan fening.
Banjalučani su juče u zavisnosti od prodajnog mjesta i vrste gorivo točili po cijeni od 2,20 do 2,39 KM po litru.
Zanimljivo je da su naši prometnici naftom i naftnim derivatima prije desetak dana najavili moguće pojeftinjenje goriva, ali su to obećanje, jedino što se može pretpostaviti – zaboravili, dok juče, uprkos brojnim pokušajima, komentar od njih nismo uspjeli dobiti.
Prijedorski taksisti pričaju da međusobno svakodnevno polemišu o tome zašto ne dolazi do pojeftinjenja goriva. Njihova računica je jasna.
„Evo, u zadnjih deset, možda i 15 dana, cijena goriva nije mijenjana. A plin je poskupio za pet feninga“, priča za „Nezavisne“ prijedorski taksista Mićo Šormaz.
Po njegovim riječima, ovakve cijene naftnih derivata visoke su za naše stanovništvo. Posebno ga brine famozna ustaljena praksa.
„Kad na svjetskom tržištu pojeftini gorivo, to se kod nas ne dogodi. Poskupi li u svijetu, odmah i oni istog momenta poskupljuju“, ističe Šormaz, koji je predsjednik Udruženja „Balkan taksi“ Prijedor.
Primijetio je to i Marin Bago, predsjednik Udruženja potrošača „Futura“ iz Mostara, a targetirao je i ko bi trebalo to da spriječi.
„Kada pojeftini gorivo na svjetskom tržištu, naši distributeri se pravdaju da su im rezervoari puni i da su ih usuli po prvobitnoj, većoj cijeni. Institucije moraju raditi svoj posao. Nije problem provjeriti kada je gorivo uvezeno, koliko je plaćeno i za koliko treba biti prodato“, rekao je Bago za „Nezavisne“.
Kako dodaje, zakazale su institucije, čija se slabost vidi na još jednom primjeru.
„Mi bismo gorivo bez akciza možda plaćali od 1,20 do 1,40 KM. Ali 33 nameta čine gorivo skupljim! Ako uspete za 50 maraka gorivo, vi ćete 24 marke dati državi na ime akciza, koje su namjenske i služe za izgradnju autoputeva i puteva. Ali, nemamo tih saobraćajnica i mi se zadužujemo da bismo ih pravili. Dakle, u pitanju je jedna klasična prevara“, naveo je Bago.
Izvor: Nezavisne novine
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca