Connect with us

ANALIZE

Robna razmjena BiH s Italijom pala za 54 miliona KM, najpogođeniji turizam i transport

Objavljeno

 


Utjecaj koronavirusa na ekonomiju Bosne i Hercegovine, odnosno na to koliki je iznos direktnih i indirektnih šteta, posebno kada je riječ o poslovanju kompanija, još nije sa sigurnošću precizno poznat, ali prema preliminarnim pokazateljima sigurno je da će pojedine industrije, kao što su turizam, transport i prerađivačka industrija, zabilježiti lošije poslovne rezultate.
Kada su u pitanju tržišta, izvoz iz Bosne i Hercegovine u Kinu i dalje bilježi rast od 5,5% a u padu je uvoz za 4,5%.

Na tržište Italije, prema preliminarnim pokazateljima, u prva dva mjeseca ove godine izvezeno je robe u ukupnoj vrijednosti od 173,11 miliona KM, što pokazuje pad izvoza od 38,67 miliona KM ili 18,26 % manje u odnosu na isti period prethodne godine.

U ovoj godini smo iz Italije uvezli proizvoda u ukupnoj vrijednosti od 228,67 miliona KM, što je manje za 18,67 milion KM ili 6% manje u odnosu na 2019. godinu.

Ovakve promjene u vanjskotrgovinskoj razmjeni rezultirale su smanjenjem obima vanjskotrgovinske razmjene BiH s Italijom za 54,23 miliona KM, i prema preliminarnim podacima u ovoj godini obim iznosi 401,73 miliona KM.

U odnosu na prošlu godinu nije se promijenila struktura razmjene, ali su svi najznačajniji izvozni proizvodi izvezeni u manjoj vrijednosti, što bi se moglo pripisati utjecaju epidemije koronavirusa na globalnu ekonomiju.

„Trenutno, određenu problematiku promatramo u obućarskoj, tekstilnoj i građevinskoj industriji“, navode iz Vanjskotrgovinske komore BiH.

Reklama

Pored navedenog, u Bosni i Hercegovini su najviše pogođeni sektori turizma i transporta, a potom se pojavljuju kompanije koje se bave industrijskom proizvodnjom zbog sprečavanja nabavke repromaterijala iz određenih zemalja. Problemi koji se realno javljaju jeste kretanje poštanskog prometa, zbog bojazni od prenosa virusa, te se prelazi se na online finansijsko poslovanje.

Kada je u pitanju sam transportni sektor, koji bilježi određene probleme zbog usporavanja kretanja preko granica i pojačanih prekograničnih sanitarnih i medicinskih kontrola, možemo kazati da je prema broju izdatih bilateralnih dozvola koje se odnose na Republiku Italiju, zaključno s (10.03.), a prema informacijama državnog ministarstvo prometa i komunikacija, ne bilježi se pad iskoristivosti tih dozvola.

Međutim, problemi koju nastaju jesu usporavanje kretanja roba, posebno jer su organi Republike Slovenije , Hrvatske, Austrije i Bosne i Hercegovine pojačali svoje mjere na granicama.

Vanjskotrgovinska komora BiH se obratila Međunarodnoj uniji cestovnih prijevoznika (IRU) pri čemu je dobila određene podatke o transportu na pojedinom tržištima a koji su zanimljivi za bosanskohercegovačko okruženje (informacije do 10.03.).

Prema analizi do sada zaprimljenih upitnika, ustanovljeno je da najviše problema ima u sektoru transporta, skladištenja i logistike. Što se tiče utjecaja koronavirusa na poslovanje, njih 90 % je navelo da osjeća određene probleme ali da nemaju radnika u samoizolaciji.

Kompanije su u primjedbama navele, između ostalog, probleme u transportu roba, zadržavanje na granicama, te problem u poštanskom prometu jer određene pošte ne žele da prihvate pošiljke koje dolaze iz ugroženih područja.

Reklama

Klix.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu