Connect with us

ANALIZE

Strahovit pad broja turista u Budvi: Hoteli nisu ni otvoreni, puste plaže

Objavljeno

 


Budva

Kako prenosi podgorički portal „Vijesti“, prazan privatni smještaj, hoteli koji nisu ni otvoreni, većina restorana koja ne radi ili ima malo gostiju, puste plaže oslikavaju Budvu na početku glavne sezone.

Zakupac plaže Mogren Robert Viola kaže da za sada sezone nema.

„Nadamo se da će što prije biti otvorene granice sa Srbijom, jer ima dosta radnika iz te države koji su kod nas sezonski angažovani. Ali, ako sezona nastavi kako je počela, radnici nam neće biti ni potrebni“, kazao je Viola, javlja Tanjug.

Jedan od ugostitelja koji godinama drži restoran uz zidine Starog grada kaže da je platio sve obaveze zakupa i poreza, ali da nema kome da otvori restoran.

„Gostiju koji su godinama bili moja klijentela nema i pitanje je kada će doći, jer granice su zatvorene, prije svega tržište Rusije je blokirano i u skorije vrijeme ti gosti neće doći. Za sada restoran još ne mogu da otvorim jer svaki dan bi za mene bio gubitak“, kaže on.

I ulice Starog grada su gotovo puste, a u prodavnice gotovo niko ne zalazi.

Reklama

„Kada govorim o ovoj sezoni, najbolje je da se okrenemo sami sebi, odnosno domaćem tržištu i pokušamo da izguramo koliko god možemo. To za privatni smještaj nije lako, ali ipak vjerujem da prava ponuda uvijek nađe kupca. Definitivno da su gubici nesagledivi kao što je u cijelom svijetu. Ono što je najvažnije je da ostanemo zdravi“, rekao je jedan od vlasnika privatnog smještaja u Starom gradu.

Da Budvi slijedi jedna od najtežih ljetnjih sezona od razornog zemljotresa 1979. godine, potvrđuju i drastično mali prilivi od naplate boravišne takse.

Sekretar za finansije i v. d. direktora Uprave Petar Odžić (SDP) kazao je da su četiri puta manji prihodi nego u istom periodu prošle godine kada je naplaćeno 644.031 evra.

„Ove godine će svi izvorni prihodi turističkih organizacija biti jako pogođeni, kako boravišna taksa koja zavisi od broja turista i uspješnosti turističke sezone, tako i članski doprinosi koji se od nove izmjene zakona naplaćuju samo preduzećima koja će ostvariti dobit od turističke sezone. Turistička taksa je direktno povezana sa platežnom moći vlasnika nepokretnosti koji nisu stanovnici Budve i za očekivati je da i ovaj prihod bude manji u odnosu na prošlu godinu“, rekao je on.

Tanjug

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu