Connect with us

ANALIZE

Finansijski savjetnik otkrio tri navike njegovih najbogatijih klijenata

Objavljeno

 


Malik S. Li je sertifikovani stručnjak za planiranje finansija, a klijente ima skoro 15 godina. Uglavnom ga pitaju u čemu je tajna uspješne štednje i sticanja bogatstva, a on kaže da kod svojih najbogatijih klijenata prepoznaje ove tri navike.

Neki pitaju zato što su znatiželjni, dok drugi pitaju zbog kognitivno-bihejvioralnih predrasuda, poput „efekta stada“, gdje vjerujemo da je sigurnije pratiti popularno mišljenje. Iako to nije uvijek činjenica, ima nekih zasluga u procjeni onoga što najbogatiji među nama imaju zajedničko, a što može da poboljša šanse za finansijski uspjeh.

Njihov najznačajniji godišnji trošak je ušteda

„Moji najimućniji klijenti stalno štede 25 odsto ili više svog bruto prihoda godišnje. Obično će većina stručnjaka preporučiti da uštedite oko 10% do 15% svog bruto prihoda, a zatim ga povećavate godišnje ili kada to dozvoli novčani tok. Ja se sa tim slažem, a ako trenutno baš ništa ne štedite, 10 procenata vašeg prihoda je odlično za početak“, kaže Li.

Ipak, napominje da je „agresivnija štednja“ uvijek bolja.

Bogati odlično razumiju rizike i znaju da upravljaju njima

„Nedavno sam saznao da Mont Everest, najviši vrh na Zemlji, zahtijeva više napora pri spuštanju nego pri penjanju. Ako koristimo istu metaforu na temu bogatstva, to ide u korak sa mojim uvjerenjem da više ‘žrtava bogatstva’ nastoji da održi taj novac, nego da ga nakupi. Jednom kada steknete bogatstvo, morate ga zaštititi, ne samo od loših odluka o investiranju i nestabilnosti na tržištu, već i od drugih faktora kao što su prekomjerna potrošnja, dugovječnost, inflacija“, kaže Li.

„Nažalost, zaštita bogatstva ponekad može doći i sa pretjerano visokom cijenom. Kao finansijski stručnjaci, naučeni smo da svoje klijente uputimo u cijene premije dugoročnog osiguranja. Ali, to je tek početak. Možda će vam trebati i invalidsko osiguranje da biste zaštitili svoj prihod, životno osiguranje da biste zaštitili imovinu od poreza na imovinu, i kišobran osiguranje za dodatnu zaštitu lične odgovornosti… Lista se nastavlja, ali taj trošak mogao bi biti minimalan u poređenju sa tim da vam sutra zaista zatreba nešto od te sigurnosti, a vi je nemate“, zaključuje on.

Reklama

Tim stručnjaka je od vitalne važnosti

„Iako sve više ljudi ‘rješava’ stvari pomoću Googlea ili Youtubea, kada su u pitanju finansije, moji najuspješniji klijenti traže pomoć od eksperata, uživo. Stručni tim za izgradnju bogatstva obično se sastoji od advokata, poreskog stručnjaka, stručnjaka za osiguranje i finansijskog savjetnika“, navodi Li, i dodaje:

„Iako vam ovi profesionalci mogu pomoći kroz pružanje stručnih savjeta i putem opipljivih koraka koje treba slijediti, njihova istinska vrijednost možda leži više u nematerijalnim faktorima: pomažu vam da kontrolišete svoje emocije; pružaju jasnu mapu puta kada postoje beskrajne staze za istraživanje; koriste specijalne planove da vam pomognu u određivanju prioriteta i kreiranju strategija, radi uštede“.

Telegraf.rs

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu