Connect with us

ANALIZE

Projekt Diaspora Invest: Za tri godine pokrenuto 100 kompanija

Objavljeno

 


Za nešto više od tri godine, zajedničkim naporima državnih institucija, lokalne zajednice i USAID Projekta „Diaspora Invest“ razgovor o dijasporskim investicijama je iz „dobre teorije“ prerastao u uspješnu praksu sa više od 100 kompanija koje su širom zemlje pokrenule posao u različitim sektorima, od prerade drveta i metala do IT-a i turizma.

Pandemija COVID-19 je usporila, ali nije zaustavila investicije bh. iseljeništva u domovinu. Štaviše, povratak bh. građana u zemlju privremeno ili trajno zbog ekonomskih gibanja, sada otvara i nove šanse za pokretanje biznisa u BiH.

USAID Projekat Diaspora Invest je otvorio i novi poziv za dodjelu bespovratnih sredstava kompanijama koje nisu starije od tri godine, a čiji su suvlasnici članovi bh. dijaspore ili kompanija ima dokazivo poslovno partnerstvo s članom dijaspore.

– Imamo već veliki interes za prijave ovog puta, premda je riječ o sedmom pozivu u nizu, što potvrđuje da se trendovi ulaganja nastavljaju, navode iz USAID Projekta Diaspora Invest“

U provedenom istraživanju Projekta koje je realizirano u maju ove godine, od 32 dijasporske investicije, njih 28 je planiralo ili povećati ili zadržati isti broj zaposlenih kao 2019. godine, dok ih je 23 planiralo zadržati ili uvećati nivo ulaganja iz prošle godine – dodaje se.

U Podastinju kod Kiseljaka svoj dom je našla farma romanovskih carskih ovaca, koja je pokrenuta zahvaljujući investiciji bh. dijaspore iz Njemačke.
Domaćin je tehnička direktorica kompanije „Hacienda de la Vida“ Maja Zirojević-Bužo koja poručuje da razvoj proizvodnje kvalitetne hrane ima budućnost u BiH i da je to potencijal iz kojeg se mogu stvoriti mnogobrojna radna mjesta.

Reklama

Uz podršku USAID Projekta „Diaspora Invest“ izvršili su nabavku opreme za novu štalu u Podastinju, koja je urađena prema najvišim standardima uzgoja.

Izuzetno je važno okupiti proizvođače, jer zajedničkim radom možemo proizvesti dovoljnu količinu mesa za domaće tržište, osigurati visoku razinu kvaliteta, a samim tim stvoriti okvir i za stvaranje novih radnih mjesta i investicija u ovom sektoru – poručila je Zirojević-Bužo.

Seudin Softić je pokrenuo kompaniju „Autotech“ u Ilijašu, na osnovu ideje i inicijative proširenja poslovanja iz Slovenije na BiH. Okupio je mlade ljude iz BiH, s ciljem da ponudi alternativu odlasku te osigura prostor za njihov rad, napredovanje i prve prakse u oblasti automatizacije i robotizacije. Danas, uz podršku USAID Projekta „Diaspora Invest“ razvija svoju proizvodnju i širi biznis.

Da dijaspora želi ulagati u kreativni sektor u Bosni i Hercegovini, potvrđuju primjeri kompanija Poco, Intuitiva, Industrial i Empress. Dok Intuitiva, brend obuće nastao na osnovu ideje Sabine i Tahira Bisića koji žive i rade u SAD-u, razmišlja o širenju palete proizvoda koje nude na tržištu, iz Empressa je stigao prijedlog logotipa i dizajna njihove nove linije odjeće za baštovanstvo.

Dino Žuđelović se nedavno vratio iz Francuske, te je jedan od partnera u razvoju domaćeg brenda namještaja industrijskog dizajna Industrial. Željka i Edinko Bajramović su, nakon gotovo dvije decenije rada za jednu veliku domaću kompaniju, odlučili pronaći partnera u bh. dijaspori i pokrenuti vlastitu firmu Poco koja se fokusira na izradu namještaja po narudžbi i dizajn enterijera.

Esad Čekić, mašinski inženjer sa preko dvije decenije iskustva rada u proizvodnji klima uređaja i izmjenjivača toplote, prije dvije godine je odlučio pokrenuti vlastitu kompaniju. Počeci su bili teški, uz velika zaduženja i brojne prepreke, a kaže da je uspio zahvaljujući povjerenju ljudi, koje je stekao sa godinama rada u sektoru.

Reklama

– Radili smo noćne smjene, na minusima, kako bismo zadovoljili rokove – kazao je Čekić.

Fokusirao se na proizvodnju i instalaciju izmjenjivača toplote, te danas realizira narudžbe za brojne objekte u zemlji i svijetu.
– Naše izmjenjivače toplote možete pronaći od Meksika do Katara. I zato mi je važno da ova priča ide dalje kako bi ljudi znali prepoznati šta znači rizik u biznisu, a kako bi nove generacije prepoznale da se vrijedan rad i učenje isplate – zaključuje na kraju direktor kompanije „IMP Coils“.

Kompanija, u kojoj je do sada posao našlo 10 radnika, uz podršku USAID Projekta „Diaspora Invest“ je osigurala nabavku novih alata i softvera koji su ubrzali njen razvoj i osigurali efikasniju proizvodnju i saradnju sa klijentima.

– Svi ovi primjeri pokazuju da dijaspora želi ulagati u BiH. Zajednice širom zemlje prepoznaju važnost ovih investicija, posebno zbog činjenice da one donose poslove okrenute izvozu, nova radna mjesta i toliko potrebne inovacije. Koristimo priliku da još jednom pozovemo sve zainteresovane da apliciraju za grant sredstva putem naše web-stranice www.grant.diasporainvest.ba. Poziv je otvoren do kraja septembra – saopćeno je iz USAID Projekta „Diaspora Invest“.

Indikator.ba

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu