Connect with us

PRIVREDA

U Kantonu Sarajevo realizuje se 87 projekata, vrijednost veća od 300 miliona KM

Objavljeno

 


Kanton Sarajevo

Premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić organizirao je u srijedu sastanak na kojem je Direkcija za puteve KS predstavila članovima Vlade KS stanje gradnje kapitalnih i drugih infrastrukturnih projekata u KS u ovoj godini.

Prema informacijama koje su prezentirali ministar saobraćaja KS Adi Kalem i direktor Direkcije za puteve Selmir Kovač, trenutno se u Kantonu realiziraju projekti u vrijednosti većoj od 300 miliona KM.

Tu je obuhvaćena gradnja kapitalnih projekata, kao i brojni projekti redovnog održavanja saobraćajne infrastrukture.

Pravne i druge procedure sa kojima se svi u lancu implementacije projekata susreću bile su jedna od tema prezentacije Izvještaja o radu Direkcije za prvih osam mjeseci ove godine.

Svi infrastrukturni projekti su naslonjeni na Zakon o javnim nabavkama BiH koji u praksi komplicira i ne odgovara na mnoge probleme sa kojim se implementatori susreću. Zbog toga je on, prema riječima premijera Nenadića, već odavno zreo za izmjene, dorade i dopune jer je vrlo često upravo taj Zakon kočnica procesima nužnim za realizaciju važnih infrastrukturnih projekata.

Pored ovoga, u KS postoji puno prostora za unapređenje i doradu pravnih i drugih procedura.

Reklama

“Na realizaciji ovako velikih i skupih projekata u Direkciji je zaposleno vrlo malo stručnih ljudi. Na projektima vrijednim više od 73 miliona KM radi sedam inžinjera što je nedovoljno za brz i efikasan rad”, poručio je premijer Nenadić.

Na sastanku se najviše govorilo o realizaciji kapitalnih projekata kao strateškom pitanju ove Vlade, a to su Prva i Deveta transverzala, zatim početak gradnje XII transverzale, kao i projekti na Južnoj longitudinali.

Svi koji su uključeni u ove projekte nisu samo zaduženi da ih realiziraju, nego i da ukažu Vladi i resornim ministarstvima na procedure i pravne radnje gdje se često javljaju zastoji te iz svog iskustva daju konkretne prijedloge kako da zajedno unaprijedimo sistem, da optimalno uredimo i ubrzamo međusobnu koordinaciju, jedna je od poruka premijera Nenadića sa ovog sastanka.

Zastarjelost sistema implementacije je vidljiva na terenu i to je nužno mijenjati, zajednički je stav prisutnih. Jasno se mora odrediti ko treba da radi planiranje trase, uvođenje i bolje određivanje projektnih timova, menadžera. Za ovakve projekte važno je napraviti bolju koordinaciju Zavoda za izgradnju KS i Direkcije za puteve KS koji su, svako u svom domenu, nosioci brojnih procedura u ovim projektima.

Evropske prakse su primjeri kako se koordinirano, uz paralelne procese sudionika, realizuju ovakvi i slični projekti, poruka je sa ovog sastanka.

Kako je istakao direktor Kovač, trenutno se na terenu realizira 87 projekata od čega je 50 novih ovogodišnjih projekata.

Reklama

Direkcija će prema najavama, svoj Plan i program rada za ovu godinu realizirati u procentu od preko 100 posto.

Četverogodišnji plan Direkcije je da se izgradi sarajevska dijagonala, odnosno da se izgrade četiri saobraćajne trake spoja sa autoputem od Skenderije, kao i da se u okviru Pete transverzale izgrade četiri trake a što se već gradi ulici Džemala Bijedića do IX transverzale.

Po EBRD pravilima već je raspisan poziv za izgradnju spoja Devete transverzale i autoputa.

“To je veliki kapitalni projekt koji će ubrzati ulaz, odnosno izlaz iz Sarajeva. Izgradnja Prve transverzale ostaje naš prioritet. Svjedoci smo da tu imamo mnogo problema i da ne možemo postići željenu dinamiku radova. Treba naglasiti da do 2018. godine nije bilo uopšte riječi o izgradnji ove saobraćajnice. Mi smo te procese pokrenuli, napravili veliki napredak i sa uklanjanjem objekata na ovoj trasi. Sada već govorimo o uvođenju izvođača radova i početku gradnje”, istakao je direktor Kovač.

Po našem zakonodavstvu, izvođač koji bude izabran za izgradnju puta dužan je obezbijediti alternativni put za sve građane. Kako je rekao Kovač, već su na tu temu održani sastanci sa Zavodom za planiranje i Ministarstvom prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS kako bi se iznašla najbolja rješenje za takav put.

“Ne mogu se Velešići, Koševo i ostala naselja ostaviti bez saobraćajnog pristupa u periodu gradnje transverzale. Svi ćemo se potruditi da građani u saobraćaju što manje osjete ovu gradnju”, poručio je Nenadić.

Reklama

Izvještaj o radu januar-septembar 2020. godine sa kapitalnim infrastrukturnim projektima koje implementira Direkcija za puteve KS može se preuzeti i pogledati na sljedećem linku: https://we.tl/t-0LKtJbcBGr

Biznisinfo

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu