Connect with us

ANALIZE

U FBiH 74 odsto manje turista, najviše ih je bilo iz Srbije

Objavljeno

 


Mostar

Ukupan broj dolazaka turista u Federaciju BiH u avgustu ove godine iznosio je 42.048, što je za 74,2 odsto manje u odnosu na lanjski avgust, a u odnosu na jul ove godine više je za 36,8 posto.

Učešće domaćih turista bilo je 74,6 odsto, a stranih turista 25,4 odsto, među kojima je najviše gostiju iz Srbije.

Ukupan broj noćenja turista u avgustu 2020. godine u Federaciji BiH iznosio je 127.406, što je za 64,6 odsto manje u odnosu na avgust 2019. godine, a u odnosu na juli 2020. godine više je za 41,2 odsto.

Učešće domaćih turista u ukupno ostvarenom broju noćenja bilo je 75,5 odsto, a stranih turista 24,5 odsto. Prema vrsti smeštajnog objekta najveći broj noćenja je ostvaren u okviru vrste hoteli i sličan smeštaj s učešćem od 96,1 odsto, prenosi Klix.

U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja ostvarili su turisti iz Srbije (55,5 odsto), Hrvatske (9,7 odsto), Ujedinjenih Arapskih Emirata (7,1 odsto), Njemačke (4,1 odsto) i Poljske (1,4 odsto), što je ukupno 77,8 odsto.

Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 22,2 odsto noćenja, podaci su Federalnog zavoda za statistiku.

Reklama

U avgustu 2020. godine u Republici Srpskoj ostvareno je 29.149 dolazaka turista, što je u odnosu na juli 2020. godine više za 78,6 posto, podaci su entitetskog zavoda, i 79.688 noćenja turista, što je u odnosu na juli 2020. godine više za 82,3 odsto.

Broj dolazaka turista u avgustu 2020. godine u RS u odnosu na isti mjesec prethodne godine manji je za 27,6 odsto, a broj noćenja manji je za 14,5 odsto.

Agencije

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu