TRŽIŠTA
U BiH u 2020. uvezeno 30 hiljada polovnih vozila, upola manje u odnosu na godinu ranije
Pandemija koronavirusa, ali i zabrana uvoza polovnih vozila s motorom Euro 4 (starija od 10 godina), koja je na snazi u našoj zemlji od sredine 2019. godine, pogodovali su smanjenju uvoza starih zagađivača u Bosnu i Hercegovinu u 2020. godini.
Podaci Uprave za indirektno oporezivanje pokazuju da je ove godine gotovo upola smanjen uvoz polovnih vozila. Dok je u našu zemlju od početka januara do kraja novembra 2019. uvezeno gotovo 60 hiljada polovnih vozila, ove godine taj broj iznosi 30.763.
Vrijednost uvezenih polovnih vozila u BiH u 11 mjeseci 2020. iznosi 565 miliona i 165 hiljada KM, dok su dažbine za ova vozila iznosile 102,3 miliona KM.
Stanje uvoza polovnih automobila u 2020. gotovo je vratilo BiH deceniju unazad kada su u našu zemlju uvezena 23.124 polovna automobila, odnosno kada je krenuo „trend“ uvoza starih zagađivača. U posljednjih deset godina najviše polovnih vozila, uvijek više od 60.000, u BiH je uvezeno u 2018., 2019. i 2014. godini.
Iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH podsjećaju da ova institucija provodi carinski postupak uvoza svih roba u BiH, pa tako i putničkih motornih vozila.
Da bi vozilo ušlo u BiH, u skladu sa važećom legislativom, mora zadovoljiti minimalne tehničke uslove homologacije vozila. Homologaciju vozila, tj. ispitivanje tehničkih karakteristika svakog pojedinačnog vozila provode ovlašteni tehnički servisi u BiH.
„Dakle, kada neko dolazi s vozilom u BiH, prijavljuje ga za uvoz na graničnom prijelazu, nakon čega dobija provoznu carinsku prijavu na rok od 10 dana i u tom roku mora otići u ovlašteni tehnički servis koji provjerava vozilo i izdaje uvjerenje da vozilo zadovoljava minimalne tehničke uslove homologacije vozila“, podsjetio je glasnogovornik UINO Ratko Kovačević.
Podsjetimo da zabrana uvoza vozila s motorom Euro 4 znači da je u BiH moguće uvesti polovne automobile samo ukoliko ispunjavaju standard Euro 5 te nova vozila s Euro 6 motorom. Time se zabrana uvoza odnosi uglavnom na automobile starije od deset godina.
Ukoliko se nastavi smanjenje uvoza starih zagađivača, vozni park u BiH, koji važi za jedan od najstarijih u Evropi s 80 posto vozila starijih od deset godina, mogao bi biti u velikoj mjeri obnovljen.
Klix.ba
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca