Connect with us

ANALIZE

BiH: U novembru manje turista za gotovo 70 odsto

Objavljeno

 


BiH je u novembru prošle godine posjetilo 29.176 turista, što je manje za 69,7 odsto u odnosu na isti mjesec 2019. godine, te manje za 33,3 odsto u odnosu na oktobar lani.

Turisti su u novembru lani ostvarili 64.051 noćenje, što je manje za 66,4 odsto u odnosu na novembar 2019. godine, te manje za 38,1 odsto u odnosu na oktobar 2020, objavila je Agencija za statistiku BiH.

U ukupno ostvarenom broju noćenja u novembru učešće domaćih turista je 66 odsto, a stranih 34 odsto.

Broj noćenja domaćih turista u 11. mjesecu prošle godine manji je za 40,9 odsto u odnosu na novembar 2019. godine, te manji za 40,5 odsto u odnosu na oktobar lani, dok je broj noćenja stranih turista u novembru lani manji za 81,7 odsto u odnosu na isti mjesec 2019. godine, te manji za 32,8 odsto u odnosu na oktobar 2020.

U strukturi noćenja stranih turista u novembru prošle godine, najviše noćenja ostvarili su turisti iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, i to 19,6 odsto, slijede turisti iz Srbije 18,2 odsto, Hrvatske 14,9 odsto, Turske 4,8 odsto, Italije 3,6 odsto, Kuvajta 3,2 odsto, dok su turisti iz ostalih zemalja ostvarili 35,7 odsto noćenja.

Kada je riječ o dužini boravka stranih turista u BiH, u 11. mjesecu prošle godine, na prvom mjestu je Јapan sa prosječnim zadržavanjem 15 noći, slijede Brazil sa 7,6 noći, Finska 7,4 noći, te Letonija i Estonija sa po 6,5 noći i Grčka sa šest noći.

Reklama

Turistima je u novembru prošle godine u BiH bilo na raspolaganju 14.769 apartmana i mjesta za kampovanje, što je manje za 23,3 odsto u odnosu na isti mjesec prethodne godine, kao i 31.542 raspoloživa kreveta, što je manje za 23,3 odsto u odnosu na isti mjesec 2019. godine.

Neto stopa iskorištenosti stalnih kreveta u novembru prošle godine iznosila je 7,2 odsto, a, prema vrsti smještajnog objekta, najveći broj noćenja ostvaren je u hotelima i sličnom smještaju sa učešćem od 93,2 odsto.

Preuzeto: RTRS

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu