Connect with us

TRŽIŠTA

EU želi ograničiti dominaciju američkih kompanija u kartičnom plaćanju

Objavljeno

 


Američke kompanije kao što su Visa, Mastercard i PayPal dominiraju platnim prometom, a Evropska unija to želi promijeniti. Uvjerenje je da će to biti urađeno na dobrobit potrošača.

Pandemija koronavirusa je doprinijela da kartično plaćanje bude još učestalije, a Evropska centralna banka je sebi postavila za cilj da ograniči dominaciju američkih kompanija u platnom prometu. Smatra se da potrošači ne smiju biti ovisni samo o nekoliko kompanija, među kojima su i one spomenute.

Prošle jeseni je Evropska komisija napravila „Strategiju EU za plaćanje u trgovini na malo“. Njome će se nastojati potaknuti finansijski sektor i maloprodaja na način da se ograniči utjecaj korporacija iz Sjedinjenih Američkih Država.

Poruka iz EU jeste da njenim građanima mora biti dostupno više kvalitetnih rješenja za plaćanje. Očekuje se i da bi više konkurencije značilo niže cijene i omogućilo da privatni podaci potrošača budu sigurni.

Navedeni ciljevi su okupili 16 evropskih banaka i bankarskih grupa iz pet zemalja, kao i dva pružatelja platnih usluga. Oni su stvorili Evropsku platnu inicijativu (EPI) i pokušat će da važni podaci u platnim transakcijama ne zaobilaze Stari kontinent i da ostvare više prihoda.

Šta bi to trebalo značiti u praksi

Reklama

Pretpostavlja se da bi u budućnosti potrošači mogli plaćati karticom ili digitalnim novčanikom bilo gdje da se nalaze u Evropi. Mogućnosti kupovine bi bile neograničene, a regulirali bi je banke sa sjedištem u Evropi.

Primjera radi, ako Nijemac želi kupiti torbicu u Francuskoj, stolnjak u Nizozemskoj ili čokoladu u Belgiji, onda mu je uglavnom potrebna usluga američkih kompanija. Većina plaća PayPalom, Visom ili Mastercardom. Prema podacima njemačke centralne banke, dvije trećine evropskih kartičnih plaćanja se vrši preko navedenih kompanija.

Američka superiornost na ovom polju je utoliko veća zbog drugih kompanija za plaćanje kao što su Apple Pay, Google Pay i Amazon Play.

Međutim, ova ideja EU bi mogla imati svoje poteškoće. Naime, mnogi su zadovoljni uslugama spomenutih američkih kompanija i stekle su povjerenje potrošača. Tako da bi i evropski sistem morao biti jednako, ako ne i više kvalitetan od američkog. Izgledno je i to da bi to bio vrlo skup proces, piše list Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Klix.ba

Reklama

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu