Connect with us

ANALIZE

Tri moguća razloga zbog kojih ne uspijevate da uštedite

Objavljeno

 


Štednja je uvijek poseban izazov jer mnogi misle da im treba mnogo para „viška“ da bi mogli da uštedite, ali nije u tome poenta. Bolje odredite procenat nego iznos.

Jasno je da mjesečno neće moći isto da uštedi onaj ko ima prihode od nekih 800 maraka i onaj ko ima duplo više, ali zato oboje mogu da izdvoje 5% ili 10% od svoje plate.

Jedan će brže stići do cilja, ali to nije važno, bitno je da će oboje da uštede. A kada smo kod cilja, to je prva stavka. Morate imati fokus, ako ga nemate, onda i ne čudi što ne uspijevate da odvojite novac sa strane.

1. Nije važno zašto štedite, važno je da imate razlog. To mogu biti putovanje, stan, novi biznis, skupe cipele… Ipak, bez jasnog fokusa, nećete imati motivaciju.

2. Treba biti svjestan svojih prihoda. Ne možete očekivati da mjesečno ostavljate 100 maraka sa strane, ako je to petina vaše plate. Dakle, vodite se procentima i idite polako ka cilju. Ako vam plata bude rasla, i štednja će biti veća, piše „Telegraf Biznis“.

3. Ne odustajte od cilja, iako dođete do pola, pa vam se učini da biste tim novcem mogli sebi nešto drugo da priuštite. Recimo, ako štedite za kola i treba vam nekoliko hiljada evra, nemojte na pola puta taj novac potrošiti na „sitna zadovoljstva“.

Reklama

Ljudi su iz godine u godinu sve manje štedili, a situacija se malo popravila tokom pandemije 2020. godine, zbog rastuće finansijske neizvjesnosti. Ipak, nevjerovatan je podatak GOBankingRates iz 2019. koji kaže da je te godine čak 69% Amerikanaca imalo manje od 1.000 dolara u „šteku“.

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu