TRŽIŠTA
Prodao je kravu i osnovao jednu od najpoznatijih kompanija na svijetu
Ništa nije nemoguće, ako razbiješ kalup – ovo je bio slogan Chung Ju-yunga, osnivača marke Hyundai.
Kompanija je osnovana 1913. na skromnoj farmi u Asanu, gradu koji trenutno pripada Sjevernoj Koreji. Chung je bio najstariji od sedmero djece i od rođenja je bio predodređen da preuzme skromnu porodičnu farmu od svojih roditelja.
Međutim, od malih nogu pokazivao je buntovnički i nekonformistički karakter te se nikada nije pomirio da ostatak života provede radeći u polju.
Nakon što je više puta i bezuspješno pokušavao napustiti svoj dom, treći put se uspio osamostaliti 1935. i otputovati uz prodaju očeve krave.
Upravo to mu je pružilo priliku da se upusti u svoju avanturu, a svoju inspiraciju crpio je iz biografije predsjednika SAD-a Abrahama Lincolna, kojem se divio i koji je također bio skromnog porijekla.
Nakon što je radio u raznim obrtima, u Seulu 1941. godine otvara vlastitu automehaničarsku radionicu koja ubrzo osvaja kupce svojom brzinom i učinkovitošću.
Već 1947., s početnih 20 zaposlenika, posao je narastao na 70, a onda je Chung Ju-yung napravio još jedan korak i stvorio firmu Hyundai Group, ime koje je nastalo u korejskom jeziku od riječi hyun, što znači moderan, i dai , što znači era ili generacija.
Pristup stalnih inovacija i želja za boljom budućnošću od tada su glavna pokretačka snaga brenda.
Konačan poticaj za korejskog proizvođača došao je 1967. s osnivanjem Hyundai Motor Company i otvaranjem tvornice Ulsan, koja je s vremenom postala najveća na svijetu.
Ova supertvornica ima proizvodni kapacitet od 1,6 miliona vozila godišnje, a posebnost joj je kontrola cijelog logističkog lanca.
Hyundai tamo ima vlastitu ljevaonicu čelika, ali i brodsku flotu (Hyundai Glovis) za distribuciju svojih automobila širom svijeta.
Uvijek svjestan svog porijekla Chung Ju-yung je prije smrti 2001. godine donirao 1001 kravu sjevernokorejskoj državi za borbu protiv gladi.
Osjećaj bratstva, koji ga je pratio tokom života, želio je prenijeti i na sam Hyundaijev logo, stilizirano H, koje u svom najnovijem dizajnu također sugerira rukovanje dvije osobe.
HAK revija
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE2 meseca prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE7 meseci prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
PRIVREDA1 godina prije
Sve je više solarnih naponskih elektrana u BiH – investitori se snalaze
-
BIZNIS1 godina prije
Rodoljub Drašković odustaje od investicija u Trebinju
-
TEHNOLOGIJA1 godina prije
Izvoz IT sektora BiH premašio pola milijarde KM
-
NOVOSTI7 meseci prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
INVESTICIJE7 meseci prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
FINANSIJE5 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca