Connect with us

TRŽIŠTA

Prvi čovjek “Aksel Špringera” Poslujemo samo u demokratskim zemljama

Objavljeno

 


Aksel Špringer

“Aksel Špringer“ posluje samo u demokratskim zemljama, ističe Jan Bajer, prvi čovjek najvećeg izdavačkog koncerna Njemačke, koji je, zajedno sa „Ringijeom”, izdavač dnevnog lista „Blic”.


– Naša strategija je, a ne bavimo se samo medijima, već i novim tehnologijama, a u toj oblasti postoje zemlje koje prednjače u razvoju tehnologija, ali ne i po pitanju demokratije, kao što je Kina, da poslujemo samo u demokratskim državama – kaže za Tanjug Bajer, predsjednik „Njuz media internešenel, Aksel Špringer”.

Prema njegovim riječima, namjera osnivača njemačkog medijskog giganta, koji, između ostalog, stoji i iza najtiražnijeg njemačkog lista Bild, kao i Velta i televizije N24, da uspostavi medije za demokratsku Njemačku.

– Mi tu njegovu prvobitnu nameru dalje slijedimo i poslujemo samo tamo gdje postoji demokratija – podvukao je Bajer.

Istakao je da, dugoročno gledano, „Aksel Špringer“ sa ovom strategijom ima uspjeha.

Što se poslovanja u Srbiji tiče, kaže da je kompanija veoma zadovoljna:

Reklama

– Kod vas radimo sa ”Ringijeom” i imamo odličan tim na terenu, koji radi, pod ne tako lakim okolnostima kada je riječ o slobodi medija. U Srbiji je društvo podijeljeno po pitanju puta u EU ili drugog pravca i od ogromnog značaja nam je da budemo snažan glas – objasnio je Bajer.
Kako objašnjava uspjeh Špringerovih izdanja u okolnostima pada tiraža štampanih medija i širenja društvenih mreža – na to pitanje Bajer uzvraća da njegova kompanija neprestano radi istraživanja stavova i interesa građana, odnosno čitalaca.

Jedan od četiri stanovnika Njemačke nema povjerenja u medije, pokazalo je, ističe, jedno od posljednjih istraživanja.

– Posljednjih godina u Njemačkoj smo imali debatu o medijskom izvještavanju. Pokazalo se da ljudi smatraju da su političari i mediji tesno povezani i da zbog toga mediji ne mogu nezavisno da izveštavaju“, ukazao je on.

Bajer ističe da je pogrešno tvrditi da mediji lažu, kako neki građani misle, ali da je tačno da se mediji previše bave politikom i zapostavljaju mišljenje običnih građana.

– Tim povodom smo mi preko lista ”Bild” organizovali okrugle stolove u mnogim regionima Njemačke i razgovarali sa čitaocima. To je svakako imalo uticaja na naše dalje izvještavanje – naveo je on.

Bajer je istakao da postoje trendovi koji imaju i pozitivan uticaj na „klasične“ medije.

Reklama

– Suočeni smo sa razvojem društvenih mreža, i činjenicom da, pored novina, opada i broj gledalaca ”klasičnih” televizija, u korist novih televizijskih platformi, na kojima sami biraju sadržaje, posebno kod mladih, te da ljudi radije čitaju vijesti preko Gugla i Fejsbuka. Međutim, istovremeno postoji trend koji ide u suprotnom smferu, a to je da sedam od 10 Nijemaca kaže da ne vjeruje informacijama koje se plasiraju na Fejsbuku i da imaju veće povjerenje u pravi izvor vijesti. To je šansa za ”klasične” medije – kazao je on. Bajer je o izazovima za medije i odgovorima na te izazove govorio i na nedavnoj konferenciji Asocijacije evropskih novinskih agencija u Berlinu.

 

Izvor: Tanjug

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu