LIČNE FINANSIJE
Njemačka traži vozače kamiona, autobusa, mašinovođe
NJEMAČKA – Interesne grupe zvone na uzbunu: ako se nešto ne preduzme, u Njemačkoj uskoro neće biti moguće sve putnike i svu robu prevesti od tačke A do tačke B, piše Deutsche Welle.
Kako navodi njemački list, u zemlji se traže vozači za sva saobraćajna sredstva: kamione, lokomotive, autobuse.
Udruženje njemačkih prevoznika (VDV) posebno ukazuje na raskorak u sve gušćoj mreži javnog prevoza i sve većem broju vozača koji odlaze u penziju ili se nalaze pred penzijom.
Niko neće u vozače
Situacija je posebno kritična sa mašinovođama. „Niko više ne želi voziti lokomotive“, žali se sindikat mašinovođa GDL.
Dječački snovi o upravljanju lokomotivom očito ispare nakon puberteta. Trenutno širom zemlje nedostaje od 800 do 1.000 mašinovođa. Niko očito nije spreman na samoću i rad u smjenama, konstatuje DW.
I gradovi poput Berlina očajnički traže nekoga ko bi prevozio građane. Prosječna starost berlinskih vozača podzemnih i nadzemnih železnica je 50 godina. „Nama trebaju mladi“, zavapio je i jedan portparol minhenskog gradskog preduzeća. Otkako je u Njemačkoj prije nekoliko godina ukinut monopol željeznice na međugradskom prometu, pojavio se i akutni manjak vozača autobusa na dužim relacijama,Njemačko udruženje autobusnih prevoznika govori o trenutnom manjku od 2.000 vozača. U narednim godinama bi taj broj mogao porasti na čak 10.000. Udruženja su pokrenula agresivnu kampanju među mladima pod sloganom: „Pokreni nešto – budi vozač autobusa“.
Jedino pilota ima dovoljno
Slična je situacija i s rastućim sektorom drumskog teretnog prevoza. Doduše, trenutno se za taj posao obučava oko 7.000 mladih, ali oni presporo ulaze na tržište rada da bi se pokrio manjak.
Ne postoje tačni podaci koliko širom Njemačke trenutno nedostaje vozača teretnih vozila, ali samo na području Duisburga (gdje se nalazi najveća rečna luka u Evropi i gde je centar mnogih špediterskih kompanija) nedostaje 3.000 vozača. Kako kaže portparol Udruženja profesionalnih vozača Wolfgang Westermann, mnogi špediteri su prisiljeni svoje vozače zadržavati i nakon odlaska u penziju.
Drugi se pojačano daju u potragu za vozačima širom Evropske unije.
Jedini saobraćajni sektor u kojem u Njemačkoj ne vapi za vozačima, odnosno pilotima je vazdušni. „Tržište je zasićeno“, poručuje udruženje pilota Cockpit. Manjak pilota je primjetan u Aziji i SAD-u, ali tamo su i radni uslovi dosta slabiji nego u Evropi pa tako većina pilota pokušava uloženo vrijeme i novac (najmanje 200.000 evra za pilotsko školovanje) nadoknaditi boljim radnim ugovorima kod evropskih kompanija.
Izvor:Deutsche Welle
LIČNE FINANSIJE
Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)
LIČNE FINANSIJE
Koliko se razlikuje potrošnja goriva po putnom računaru od stvarne potrošnje

Zanimljivo je da većina kompjutera u automobilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više u odnosu na ono koliko vozilo zaista troši. (više…)
LIČNE FINANSIJE
Kako da izbjegnete postpandemijsko trošenje i uštedite

Pandemija koronavirusa finansijski je oštetila brojne porodice, ali je i neke osobe naučila da budu štedljive. (više…)
-
NEKRETNINE1 godina prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
NOVOSTI8 meseci prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE1 godina prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
EKOLOGIJA1 godina prije
Hoće li rudnik litijuma ugroziti stanovnike Tuzle?
-
FINANSIJE1 godina prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca
-
BIZNIS1 godina prije
Telekom Srpske ili BH Telecom: Ko trenutno vrijedi više!?
-
BIZNIS1 godina prije
Vlada Srpske će sutra saopštiti iznos najniže plate
-
PROMO1 godina prije
Savremeni pristup stomatologiji – TB Dent Trebinje