U svakoj kompaniji naići ćete barem na jednu osobu koja će vam biti iritantna i ne, to ne mora nužno biti vaš budući šef. Ipak, u pitanju je problem koji se lako može riješiti slijedite li ove savjete:
1) Kolega koji stalno upada u riječ
S vremena na vrijeme svi se nađemo pod određenim utiskom i uzbuđeno prekinemo nečije izlaganje kako bismo se nadovezali svojim iskustvom ili idejom, ali ovdje govorimo o nečem sasvim drugom: o osobi koja drugima stalno upada u riječ, nevezano o tome je li u pitanju sastanak, neformalni ili telefonski razgovor. Osim što je riječ o iritantnom ponašanju ovo otežava komunikaciju među kolegama, a time i kvalitetnu razmjenu poslovnih informacija.
Šta učiniti?
Sljedeći put (nevezano o tome jeste li s kolegom ‘jedan na jedan’ ili u grupi) prvu upadicu ignoririšite. Ako se upadanje u riječ ponovi, ljubazno ali odlučno recite: „Molim te dozvoli da završim ono što sam htio/htjela reći, a zatim ću/ćemo rado saslušati i tvoje mišljenje. Dakle, kao što sam rekao/la…“
Zatim, ukoliko razgovarate u grupi, i govor tijela usmjerite prema ostalim kolegama (stopala, torzo, dlanove). Kada završite sa svojim izlaganjem, okrenite se kolegi koji ima običaj prekidati i na taj način mu dajte do znanja da je sada njegov red.
2) (Pre)znatiželjan kolega
S kolegama na poslu provodite 40 ili više sati sedmično, stoga je normalno da s vremenom odnos postane opušten, a atmosfera ležernija. Ipak, neki detalji iz vašeg života imaju pravo ostati samo vaši. Nažalost, uvijek će se naći netko tko ne misli tako i tko pokušava ‘prijeći granicu’, postavljati vrlo lićna pitanja o zdravlju, težini, ljubavnom statusu, visini plaće, porodičnim odnosima ili bilo kojoj drugoj temi o kojoj vama nije ugodno raspravljati.
Šta učiniti?
Ukoliko ne želite povrijediti osobu možete se nasmijati na postavljeno pitanje i odgovoriti nešto duhovito. Ponekad ćete ipak morati otvoreno dati do znanja da pitanje nije primjereno, a tada je najbolji direktan odgovor: „Radije ne bih govorio/la o tome“ ili „To je prilično lično pitanje, radije bih da promijenimo temu“ i zatim jednostavno počnite pričati o nečem drugom.
3) Kancelarijski klovan
Odlično je kada imate duhovitog kolegu! Osim kada to utječe na vašu produktivnost i kada je u pitanju osoba čije vam šale nisu smiješne te koja baš ništa ne shvaća ozbiljno.
Šta učiniti?
Tajna je u ignorisanju. Kada kolega izjavi nešto ‘duhovito’ možete mu nakratko uputiti smješak, a zatim nastavite s poslom ili s temom o kojoj ste do tada govorili. Isto vrijedi i za pisanu komunikaciju: kada osoba napravi duhovitu upadicu jednostavno je ignorišite i nastavite razgovor kako ste planirali.
4) Kolega mikromenadžer
Ovdje govorimo o kolegi koji se postavlja kao da vam je šef i provjerava jeste li odradili zadatak, poslali mail, popunili izvještaj ili tabelu a naravno, uvijek je tu i kada treba udijeliti ‘konstruktivnu kritiku’. Ovo, osim što je iritantno na ličnom nivou, potkopava vaš autoritet u očima ostalih kolega ili bilo koje druge (nadređene) osobe.
Šta učiniti?
Kako je u pitanju delikatna situacija razgovor je najbolje obaviti nasamo te izvan kancelarije, na ‘neutralnom terenu’. Jednom kada s kolegom ostanete nasamo možete mu/joj reći: „Vidi se da si jako marljiva osoba i želiš da posao bude obavljen dobro i na vrijeme. To je stvarno odlično.“
Započnete li razgovor komplimentom veće su šanse da osoba dobro prihvati i drugi dio priče koji bi mogao zvučati otprilike ovako: „Ipak, tvoja konstruktivna kritika prilično se kosi s ciljevima koje sam definirao/la sa šefom i prioritetima koje imam. Iako cijenim tvoje mišljenje, cijenio/la bih i kada bi komentare na moj rad ograničio/la samo na onaj dio koji se tiče tebe i tvoje uloge u zadatku.“
5) Kolega zlostavljač
Mislite da je ovakvo ponašanje rezervisano za školarce, ali zlostavljača nažalost ima i na radnim mjestima: to su oni ljudi koji upućuju zlobne komentare, stalno kritikuju vaš rad, dovode u pitanje vaše procjene, ogovaraju vas ili rade još gore stvari.
Šta učiniti?
Vaša reakcija zavisiće o stepenu maltretiranja. Ukoliko su u pitanju zlobni komentari ili ‘pasivno-agresivni mailovi’ pokažite osobi da vas ne može povrijediti te zlobne komentare u potpunosti ignorišite ili smireno odgovorite „Ovo nije bilo lijepo“ ili „Bilo bi dobro da popričamo o tome uživo budući da očito imamo različito mišljenje o temi.“
Ovakve neugodne situacije s vremenom eskaliraju do mjere da je razgovor s osobom na ‘višem nivou’ neizbježan, bilo da je u pitanju vaš nadređeni ili HR stručnjak, posebno ukoliko vas koelga na sve moguće načine nastoji uvrijediti, poniziti, zastrašiti, ucjenjivati i slično.
Ukoliko se ipak na ovaj način ponaša vaš nadređeni, potražite među ostalim menadžerima osobu u koju imate povjerenja i iznesite joj svoj problem te zatražite savjet. U takvoj situaciji dobro je i inicirati razgovor na najvišem nivou, međutim, većina zaposlenika zazire od toga radi straha od ‘osvete’, gubitka posla i slično.
Izvor: MojPosao.net