Connect with us

BIZLIFE

Osam opasnih mitova o online marketingu

Više nema sumnje da je online marketing preuzeo dominantnu ulogu u odnosu na svaki drugi vid marketinga. Oglašavanje se preselilo na internet, a one firme koje se ne reklamiraju na ovaj način kao da ne postoje. Zbog toga su mnoge kompanije počele da otvaraju nova radna mjesta, pa i čitave sektore za online poslovanje.

Objavljeno

 


 

Popularnost online marketinga dovela je do pojave različitih mitova koji ne samo da šire neistine, već mogu da navedu na pogrešan put sve one koji se bave ovim poslom.

Izdvojili smo 8 vjerovatno najopasnijih mitova, kako bismo pomogli svima vama koje interesuje elektronsko poslovanje, bilo da ste već zaposleni u tom sektoru, tek započinjete svoju karijeru u ovoj oblasti ili želite da primjenite principe online marketinga u svojoj kompaniji.

1.Online marketing nije za svaku kompaniju

Počnimo od mita koji donosi najviše štete, a iza kog stoji „zavjera” velikih kompanija. Kako bi smanjile konkurenciju, moćne kompanije koje se bave isključivo elektronskim poslovanjem uspjele su da rašire mit da online marketing nije za svaku firmu.

To, naravno, nije tačno. U današnje vrijeme, ljudi sve više vremena provode na internetu i zbog toga je svakom biznisu koji želi da privuče kupce neophodno online oglašavanje, kao i kvalifikovani stručnjaci koji se time bave.

Reklama

2. Napravite dobar sajt i kupci će sami doći

Kreiranje funkcionalnog i privlačnog veb-sajta je važan dio online marketinga, ali nije jedini. Iako je vaš sajt vrhunski dizajniran, ukoliko ga niko ne posećuje neće biti ni povećanja prodaje.

Dobro uređen sajt predstavlja temelj na kome treba da izgradite publiku i pretvorite je u kupce. Razmislite o tome na koje sve načine možete promovisati sajt: putem e-mail marketinga, društvenih mreža, na različitim događajima itd.

3. Što više klikova, to je veća prodaja

Da li znate da možete da imate na hiljade klikova na sajtu u jednom danu, a da vam to ne donese nijednog kupca? Naravno da je važno da sajt bude posjećen, međutim kvalitet posjete ima mnogo veći značaj od samog broja posjetilaca.

Zbog toga se potrudite da sadržaj sajta učinite takvim da svaki posjetilac poželi da ima vaš proizvod. Pozovite ga na akciju, bilo da je to prijava za newsletter, direktna kupovina na sajtu ili nešto drugo. To je jedini način da posjeta sajtu bude kvalitetna i da donese profit vašoj kompaniji.

Reklama

4. Google reklame nemaju efekta

Krenite od sebe. Svaki put kada vam je potreban neki proizvod prvo ga potražite putem Google pretraživača. Prvih nekoliko linkova koje dobijete privuku vašu pažnju, a ostale ni ne pogledate. Tako je i nastala maksima: koga nema na prvoj strani Googlea, taj kao da ne postoji.

Baš zato je Google reklama jedan od najefektnijih načina za oglašavanje. Uz poznavanje SEO strategija moguće je da upravo vaš sajt bude među prvima koje će Google predložiti zainteresovanima.

5. Više niko ne čita e-mailove

Mit o prevaziđenosti e-mail marketinga je jedan od onih koji donosi najviše štete kompanijama. Istina je da postoji velika količina spamova koje proizvode firme bez razrađenog marketinškog plana.

Međutim, to ne znači da i vaši mailovi moraju biti takvi. Ako ih učinite informativnim i zanimljivim, oni će vam donijeti najveći broj prijava, pa čak i direktne kupovine.

Reklama

6. Ključ je u prisutnosti na svim društvenim mrežama

Društvene mreže su poznate kao način na koji se najviše gubi energija i novac. One imaju značajnu ulogu u promovisanju brenda, ali moraju se koristiti pametno i bez pretjerivanja.

Oglašavanje na jednoj društvenoj mreži, uz dobro razrađenu kampanju i poznavanje ciljne grupe, može biti mnogo korisnije od prisustva na svim. Saznajte koja je društvena mreža najpopularnija među pripadnicima vaše ciljne grupe i kreirajte interesantne viralne sadržaje koji vode na sajt vaše kompanije.

7. Nema potrebe za statistikom i analitikom

Kada biste zanemarili statistiku i analitiku, to bi bilo kao da pokušavate da pronađete nepoznatu lokaciju bez mape.

Ako želite da postignete uspjeh u online marketingu, ovi alati su vam neophodni. Ne dozvolite da vas oni zbune i uplaše. Da biste naučili da ih koristite, potrebno je da se potrudite da ih savladate, a onda će oni postati vaši najvažniji saveznici.

Reklama

8. Online marketingom može da se bavi svako

Iako gotovo svako može da stekne znanja o online marketingu, postoje osobe koje imaju više šansi da uspiju. To su prije svega oni koji su stekli adekvatno obrazovanje iz oblasti elektronskog poslovanja i umiju svoja znanja i vještine da primjene u praksi.

Pored toga, najveće šanse za uspjeh u ovom poslu imaju osobe koje se neprestano usavršavaju, upoznaju nove alate i napreduju u svakom smislu.

 

Izvor: B92

Reklama
Nastavite čitati

BIZLIFE

Nepalcu je BiH obećana zemlja, većinu zarade šalje porodici

Objavljeno

 

Od

Ashok Tamang se prije godinu i po dana oprostio od supruge, 14-ogodišnje kćeri i tek rođenog sina, kako bi došao raditi kao građevinac u Bosni i Hercegovini.

U Sarajevo je stigao iz Nepala, države u podnožju najvišeg svjetskog planinskog masiva Himalaja.

Tamag je jedan od oko 5.000 stranih radnika u Bosni i Hercegovini, čiji broj se skoro udvostručio od 2020. godine, pokazuju podaci entitetskih zavoda za zapošljavanje- piše Buka.

Najviše ih je ove godine došlo iz Turske, Srbije, Bangladeša, Kuvajta i Hrvatske, pokazuju isti podaci.

Tamang kaže da je iz Katmandua, prijestolnice Nepala, došao da radi u sarajevskoj građevinskom poduzeću “Omega Group”, kako bi sebi i porodici osigurao bolji život.

On je, uz još jedanaest zemljaka iz Nepala, u BiH došao posredstvom nepalske agencije za posredovanje pri zapošljavanju. Trebalo mu je, kaže, više od tri mjeseca da prikupi sve potrebne dokumente, jer građanima Nepala nije lako dobiti vizu za evropske zemlje, piše Radio Slobodna Evropa.

Reklama

Dodaje kako je radio na gradilištima u Prijedoru i drugim gradovima, te da je zadovoljan uslovima rada i smještaja.

Uz platu od 1.800 maraka (oko 900 eura), Tamang ima plaćen smještaj i tri obroka dnevno. Stoga većinu zarade može poslati u Nepal, gdje mjesečne plate često iznose samo par stotina američkih dolara.

Nisam još išao kući. Planiramo u sljedećih šest mjeseci i nadam se da ću ih vidjeti što prije. Razgovaramo često putem interneta, jer mi jako nedostaju”, kaže Tamang, jedan od oko 80 građana Nepala zaposlenih u BiH.

Buka

Nastavite čitati

PRIVREDA

Konferencija “Forward” sutra u Banjaluci: Digitalne inovacije preduslov rasta

Objavljeno

 

Digitalne inovacije kao preduslov za privredni i društveni rast biće u fokusu ovogodišnje konferencije “Forward”, koja će sutra u Banjaluci okupiti eksperte iz Srpske i regiona s ciljem razmjene iskustava i dobrih praksi te njihove primjene u domaćim malim i srednjim preduzećima. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu