PROIZVODI/USLUGE
Srpski brendovi Smoki i Jafa među 10 vodećih u regionu
Milka i Koka-Kola su vodeći globalni brendovi u svim zemljama u regionu, a na rang listi su se među prvih 10 našla i dva srpska brenda – Smoki i Jafa, pokazalo je istraživanje koje je sprovela agencija Valikon (Valicon).
Prema rezultatima istraživanja, slovenački brendovi su na lokalnom tržištu jaki u kategoriji sokova, hrvatski u kategoriji vode, a srpski u kategoriji slatkiša.
Naime, Smoki i Plazma su bolje pozicionirani od Milke na domaćem tržištu, dok su Jafa i Smoki jedini srpski brendovi koji imaju izvozni uspjeh, s obzirom na to da su u BiH rangirani među vodećih deset, navodi se u saopštenju Valikona.
Smoki se, inače, nalazi među prvih pet vodećih brendova na tržištima u regionu.
Za Srbiju je karakteristično i to da ne „uvozi” regionalne brendove, pa se na lokalnoj top 10 listi najjačih brendova nalaze isključivo domaći i globalni brendovi, dodaje se dalje.
Hrvatska takođe ne „uvozi” regionalne brendove, ali je ona istovremeno najveći „izvoznik” brendova u regionu, budući da su u četiri zemlje njeni brendovi među top 10, i to Vegeta u BiH i Makedoniji, i Cedevita u BiH i Sloveniji.
Slovenija ima jednog predstavnika na listama van svojih tržišta – Argetu u BiH i Makedoniji.
Bosna i Hercegovina je najveći „uvoznik” regionalnih brendova. Pet od najboljih deset brendova u BiH potiče iz regije – dva hrvatska (Cedevita i Vegeta), dva srpska (Smoki i Jafa) i jedan slovenački (Argeta).
Makedonija je najveći „uvoznik” globalnih brendova. Samo tri lokalna brenda su među top 10 u Makedoniji, i samo dva regionalna (Argeta i Vegeta).
Globalni brendovi su u svim zemljama regiona zauzeli pet pozicija među 10 najboljih, i to su: Milka, Koka-kola, Orbit, Neskafee i Pepsi.
Sve zemlje, izuzev Bosne i Hercegovine, među deset najjačih brendova imaju lokalni brend mineralne vode. Radenska je treća u Sloveniji, a u Hrvatskoj je pored Jamnice i Jana (u kategoriji negazirane vode).
Knjaz Miloš je u Srbiji na petom, a Pelisterka na osmom mestu u Makedoniji. Na kategoriji vode se vidi da je homogenost tržišta bitna za usjpeh brenda lokalno.
Tržište BiH je fragmentisano, pa brendovi mineralne vode ne uspevaju da postignu veliku snagu brenda, objašnjava se u istraživanju agencije Valikon.
Izvor: Tanjug
PROIZVODI/USLUGE
Otvoren savremeni Tropic market i u Čelincu

Domaći trgovački lanac Tropic danas je u Čelincu, na adresi Kralja Petra Prvog 2, u 9:00 časova otvorio 64 poslovnu jedinicu. (više…)
PRIVREDA
Melanija Tramp će ponovo zablistati u Beminim papučma

Fabrika obuće Bema iz Banjaluke poslala je danas prvoj dami SAD Melaniji Tramp na poklon unikatne papuče, kao znak podrške za još jedan mandat njenom suprugu Donaldu Trampu u Bijeloj kući. (više…)
-
TELEKOMUNIKACIJE2 meseca prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
TURIZAM1 godina prije
Više od 800.000 noćenja u Srpskoj za prvih devet mjeseci
-
PRIVREDA11 meseci prije
Sve je više solarnih naponskih elektrana u BiH – investitori se snalaze
-
BIZNIS3 meseca prije
Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj
-
BIZNIS7 meseci prije
Rodoljub Drašković odustaje od investicija u Trebinju
-
FINANSIJE1 mesec prije
EPBiH prijeti finansijski kolaps – Uprava otvoreno o zatečenom stanju i nagomilanim problemima
-
TEHNOLOGIJA1 godina prije
Zaboravili ste lozinku svog Android telefona? Evo rješenja
-
PRIVREDA12 meseci prije
Sajić: Investitor iz Njemačke pokreće proizvodnju u Novoj Topoli