Connect with us

PROIZVODI/USLUGE

Srpski brendovi Smoki i Jafa među 10 vodećih u regionu

Milka i Koka-Kola su vodeći globalni brendovi u svim zemljama u regionu, a na rang listi su se među prvih 10 našla i dva srpska brenda – Smoki i Jafa, pokazalo je istraživanje koje je sprovela agencija Valikon (Valicon).

Objavljeno

 


 

Prema rezultatima istraživanja, slovenački brendovi su na lokalnom tržištu jaki u kategoriji sokova, hrvatski u kategoriji vode, a srpski u kategoriji slatkiša.

Naime, Smoki i Plazma su bolje pozicionirani od Milke na domaćem tržištu, dok su Jafa i Smoki jedini srpski brendovi koji imaju izvozni uspjeh, s obzirom na to da su u BiH rangirani među vodećih deset, navodi se u saopštenju Valikona.

Smoki se, inače, nalazi među prvih pet vodećih brendova na tržištima u regionu.

Za Srbiju je karakteristično i to da ne „uvozi” regionalne brendove, pa se na lokalnoj top 10 listi najjačih brendova nalaze isključivo domaći i globalni brendovi, dodaje se dalje.

Hrvatska takođe ne „uvozi” regionalne brendove, ali je ona istovremeno najveći „izvoznik” brendova u regionu, budući da su u četiri zemlje njeni brendovi među top 10, i to Vegeta u BiH i Makedoniji, i Cedevita u BiH i Sloveniji.

Reklama

Slovenija ima jednog predstavnika na listama van svojih tržišta – Argetu u BiH i Makedoniji.

Bosna i Hercegovina je najveći „uvoznik” regionalnih brendova. Pet od najboljih deset brendova u BiH potiče iz regije – dva hrvatska (Cedevita i Vegeta), dva srpska (Smoki i Jafa) i jedan slovenački (Argeta).

Makedonija je najveći „uvoznik” globalnih brendova. Samo tri lokalna brenda su među top 10 u Makedoniji, i samo dva regionalna (Argeta i Vegeta).

Globalni brendovi su u svim zemljama regiona zauzeli pet pozicija među 10 najboljih, i to su: Milka, Koka-kola, Orbit, Neskafee i Pepsi.

Sve zemlje, izuzev Bosne i Hercegovine, među deset najjačih brendova imaju lokalni brend mineralne vode. Radenska je treća u Sloveniji, a u Hrvatskoj je pored Jamnice i Jana (u kategoriji negazirane vode).

Knjaz Miloš je u Srbiji na petom, a Pelisterka na osmom mestu u Makedoniji. Na kategoriji vode se vidi da je homogenost tržišta bitna za usjpeh brenda lokalno.

Reklama

Tržište BiH je fragmentisano, pa brendovi mineralne vode ne uspevaju da postignu veliku snagu brenda, objašnjava se u istraživanju agencije Valikon.

 

Izvor: Tanjug

Nastavite čitati

PROIZVODI/USLUGE

Otvoren savremeni Tropic market i u Čelincu

Objavljeno

 

Od

Domaći trgovački lanac Tropic danas je u Čelincu, na adresi Kralja Petra Prvog 2, u 9:00 časova otvorio 64 poslovnu jedinicu. (više…)

Nastavite čitati

PRIVREDA

Melanija Tramp će ponovo zablistati u Beminim papučma

Objavljeno

 

Od

Fabrika obuće Bema iz Banjaluke poslala je danas prvoj dami SAD Melaniji Tramp na poklon unikatne papuče, kao znak podrške za još jedan mandat njenom suprugu Donaldu Trampu u Bijeloj kući. (više…)

Nastavite čitati

PRIVREDA

Bema podijelila svojim radnicima visokokvalitetnu obuću

Objavljeno

 

Od

Tvornica obuće „Beme“ svojim radnicima u Banjoj Luci podijelila je po jedan par visokokvalitetne kožne obuće. (više…)

Nastavite čitati

U trendu