Connect with us

BIZLIFE

Zašto je sugestivna prodaja posebna tajna uspješnih ugostitelja?

Za one koji se bave ugostiteljstvom veoma je važno poznavati vještine dobrog ugostiteljstva kako bi gost bio zadovoljan. Jedna od vještina koja se treba usavršiti je sugestivna prodaja, a koja u ugostiteljstvu ima veoma važnu ulogu tokom uslužnog procesa. Ona podrazumijeva ponudu cijelog asortimana proizvoda iz sredstava ponude od strane uslužnog osoblja u cilju povećanja potrošnje gosta.

Objavljeno

 


Izvor:

Osoblje mora poznavati ponudu

Da bi uslužno osoblje dobro obavljalo ovaj zadatak neophodno je da dobro poznaje ponudu ugostiteljskog objekta, odabir vina koje bi bilo dobar izbor za pojedina jela itd. Dobro poznavanje jela podrazumijeva način pripreme jela, čime je garnirano, senzorne karakteristike jela, koliko je vremena potrebno za pripremu, da li sadrži alergene, nutritivnu vrijednost i druge informacije na zahtjev gosta.

Gosti često ne mogu da se odluče bez nekog poticaja, a taj poticaj treba da bude uslužno osoblje koje će dobrom preporukom navesti gosta na potrošnju, ali time pokazati stručnost što će doprinijeti boljem ugledu ugostiteljskog objekta. Dakle, uslužno osoblje radi više od samog usluživanja jela i pića, oni vrše prodaju artikala sa menija i time pozitivno utiču na ostvarivanje profita.

Za dobru prodaju potrebno je imati i…

Koliko će biti vješti u prodaji zavisi, isključivo, od njih samih odnosno od njihovih prodajnih vještina. Uspjeh zavisi od toga koliko uslužno osoblje poznaje potrebe gostiju, kao i asortiman proizvoda koji se nude u objektu. Dobar prodavač mora da posjeduje još neke osobine kao što su:

  1. entuzijazam- želja da se nekome nešto proda
  2. lično povjerenje u svoj proizvod – svaki realno orijentisan čovjek treba i sam da vjeruje da je proizvod koji preporučuje zaista takav kakvim ga on prezentuje
  3. briga o gostu – gost mora da osjeti da uslužno osoblje brine o njegovim potrebama i radi u njegovom interesu, odnosno da brine o koristima koje će on imati određenom narudžbom. Ljudi vole da kupuju, ne da im bude prodato! Razlika je velika
  4. korištenje vještina prodaje- vještine prodaje su djelimično uslovljene urođenim karakteristikama prodavača, ali se i stiču kroz iskustvo, praksu i permanentne treninge.
    dobro razumijevanje potreba gostiju – uslužno osoblje treba da razumije koje su potrebe gostiju i da mu proda ono što odgovara njegovom profilu, preferencijama, raspoloživom vremenu i raspoloživim sredstvima koje je voljan potrošiti.
    Činjenica je da gost ne može da isproba jelo prije nego što ga poruči, tako da njegov izbor u dobroj mjeri zavisi od uslužnog osoblja koji treba da pronađe najbolje moguće rješenje za kuću za koju radi, ali prije svega za gosta.

Odgovarajući stav, radna odjeća i samopouzdanje pozitivno će se odraziti na gosta što će ga ohrabriti da prihvati sugestije konobara. Stav treba da pokaže gostu da je konobaru stalo do toga da zadovolji njegove potrebe, a ne da mu proda i ono što nije mislio da kupi!

Ukoliko gost ne dobije ono što mu je obećano biće nezadovoljan, a njegovo nezadovoljstvo će se reflektovati na sljedeće načine:

Reklama

a) prešutjeti će, ali više nikad neće doći
b) prešutjeti će, ali će opet doći, međutim neće uvažavati vaše prijedloge i uzimat će uvjek sve isključivo po ličnoj želji uprkos trudu uslužnog osoblja da pomogne u odabiru
c) vratit će preporučeno jelo

Uslužno osoblje treba da nudi aperitiv prije jela, sveže voće ako gost odbije slasticu, odgovarajuće vino uz obrok, digestiv nakon jela, da se počne obrok sa predjelom dok se glavno jelo pripremi, niskokalorična jela ukoliko je potrebno, još pića kada je boca pri kraju itd.

NIKAD SE GOSTU NE PREPORUČUJE ONO ŠTO JE OSTALO OD JUČER, ONO ŠTO I SAMI NE BI POJELI!

 

Mogući i izrazi i fraze koje se koriste kod sugestivne prodaje:

Mogu Vam preporučiti specijalitet dana_______________________.

Reklama

Dopustite da Vam predložim______________________. Sigurno će Vam se dopasti. Veoma je ukusno.

Da li ste probali naš____________________. Vrlo je sočan i ukusan.

Uz naručenu pastrmku sa bademom uzmite zelenu salatu sa limunom ili krumpir salatu koja se odlično slaže sa ribom.
Za početak mogu da Vam preporučim Dalmatinsku zakusku. Sadrži fantastičnu kombinaciju suhomesnatih proizvoda i domaćih sireva iz naših krajeva.

Imamo izvanredan izbor slastica, mogu vam preporučiti ___________________(predložiti nekoliko slastica različitog okusa).
Uz poručeni losos Vam preporučujemo crno vino niskih tanina Pino Noir.

Što veći račun gost napravi, veće su šanse da i napojnica bude veća.

 

Reklama

Izvor: Possector.hr

Nastavite čitati

BIZLIFE

Nepalcu je BiH obećana zemlja, većinu zarade šalje porodici

Objavljeno

 

Od

Ashok Tamang se prije godinu i po dana oprostio od supruge, 14-ogodišnje kćeri i tek rođenog sina, kako bi došao raditi kao građevinac u Bosni i Hercegovini.

U Sarajevo je stigao iz Nepala, države u podnožju najvišeg svjetskog planinskog masiva Himalaja.

Tamag je jedan od oko 5.000 stranih radnika u Bosni i Hercegovini, čiji broj se skoro udvostručio od 2020. godine, pokazuju podaci entitetskih zavoda za zapošljavanje- piše Buka.

Najviše ih je ove godine došlo iz Turske, Srbije, Bangladeša, Kuvajta i Hrvatske, pokazuju isti podaci.

Tamang kaže da je iz Katmandua, prijestolnice Nepala, došao da radi u sarajevskoj građevinskom poduzeću “Omega Group”, kako bi sebi i porodici osigurao bolji život.

On je, uz još jedanaest zemljaka iz Nepala, u BiH došao posredstvom nepalske agencije za posredovanje pri zapošljavanju. Trebalo mu je, kaže, više od tri mjeseca da prikupi sve potrebne dokumente, jer građanima Nepala nije lako dobiti vizu za evropske zemlje, piše Radio Slobodna Evropa.

Reklama

Dodaje kako je radio na gradilištima u Prijedoru i drugim gradovima, te da je zadovoljan uslovima rada i smještaja.

Uz platu od 1.800 maraka (oko 900 eura), Tamang ima plaćen smještaj i tri obroka dnevno. Stoga većinu zarade može poslati u Nepal, gdje mjesečne plate često iznose samo par stotina američkih dolara.

Nisam još išao kući. Planiramo u sljedećih šest mjeseci i nadam se da ću ih vidjeti što prije. Razgovaramo često putem interneta, jer mi jako nedostaju”, kaže Tamang, jedan od oko 80 građana Nepala zaposlenih u BiH.

Buka

Nastavite čitati

PRIVREDA

Konferencija “Forward” sutra u Banjaluci: Digitalne inovacije preduslov rasta

Objavljeno

 

Digitalne inovacije kao preduslov za privredni i društveni rast biće u fokusu ovogodišnje konferencije “Forward”, koja će sutra u Banjaluci okupiti eksperte iz Srpske i regiona s ciljem razmjene iskustava i dobrih praksi te njihove primjene u domaćim malim i srednjim preduzećima. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu