Connect with us

BIZLIFE

5 prednosti malog preduzetnika koje će klijenti cijeniti

Nije lako danas biti poduzetnik. Na stranu sada s birokratskom džunglom, nelikvidnošću i drugim dobro poznatim problemima koji već godinama muče našu privredu – sve je veći izazov probiti se pored onih velikih igrača na tržištu.

Objavljeno

 


Uz njihov veliki marketinški budžet, tehnologiju i konkurentnije cijene, na prvi pogled izgleda kako nema smisla uopšte ići u preduzetničku avanturu, ili se nastaviti dalje boriti, gledajući brzinu kojom veliki „gutaju“ one male.

Ali, kako bi rekao Lando u 5. epizodi Star Warsa, biti malen povlači za sobom beneficije koje klijenti znaju cijeniti. Provjerimo zajedno o čemu je riječ.

1. Mogućnost ponude veoma personalizovanih proizvoda i usluga

Bez obzira na to što je dobar dio malih obrta u centru gradova propao i što su trgovački centri preuzeli primat, to ne znači kako kupci i dalje nemaju potrebu za kvalitetnim proizvodom ili uslugom koja im je dostupna nadohvat ruke.

Treba ih samo pronaći i privući.

Dosadašnja taktika “otvoriću trgovinu u centru gradu i netko će od prolaznika ući” danas je sve samo ne dovoljna – potrošači su informisaniji, zahtjevniji i obično žele za sebe nešto jedinstveno ako to već moraju više platiti.

Upravo u ovom posljednjem segmentu je vaša prilika. Uz izostanak korporativne mašinerije i piramidnog načina upravljanja, vi kao preduzetnik imate priliku svom kupcu ponuditi vrlo specifičan, odnosno visoko personaliziovan proizvod, tj. proizvod skrojen prema željama klijenta. Uzmimo npr. da izrađujete i prodajete odijela. Dok oni veliki trgovci poznatih brendova nude gotove proizvode koji se kupuju po principu “uzmi ili ostavi”, vi možete svom kupcu prodati nešto specifično, uz veoma jednostavne naknadne izmjene i dorade ako se za time pokaže potreba.

Reklama

Ne treba previše isticati koliko će se cijeniti takav fleksibilni pristup. Ljudi vole dok im se brzo i efikasno mogu riješiti problemi i nemaju problema s time da to plate.

Osim toga, svi mi volimo imati nešto kvalitetno s čime ćemo biti jedinstveni u okruženju.

Ako ubacite u formulu kako danas morate iskoristiti blagodati interneta, izrada web stranice pružit će vam dodatnu fleksibilnost.

S klijentom možete biti u svakodnevnoj komunikaciji i brzo ga infomisati o promjenama u vašem poslovanju, s time da web možete iskoristiti kao alat za obogaćivanje poslovanja.

2. Poznajete klijente na dubljem nivou

Sad kad smo se dotaknuli pojma “svakodnevne komunikacije”, dolazimo automatski do sljedeće beneficije koju imate kao mali preduzetnik -poznajete svoje klijente na jednom dubljem nivou. S nekima ćete nerijetko popiti kavu, saznati kakvi ih svakodnevni problemi muče te ćete se moći prilagoditi njihovoj rutini.

Takve stvari se veoma cijene.

Reklama

Kod velikih kompanija koje su organizirane po svojevrsnom birokratskom principu, nema te, nazovimo je, “osobne komunikacije”. I oni naprave kvalitetno posao, no obično se klijent treba prilagođavati njima, a ne obratno. Često izvor nepotrebnih frustracija.

U konačnici, vi kao mali odmah iz prve ruke čujete koliko vam je kvalitetan proizvod ili usluga. Nije potrebno raditi statističke analize i plaćati istraživanja budući da iz svoje radne svakodnevice možete zaključiti koliko dobro radite svoj posao.

Velika stvar ako nas pitate budući da s našim klijentima komuniciramo svakodnevno.

3. Brzo reagujte na probleme klijenta

Ovo je, kako bi Amerikanci rekli, “huge deal” (velika stvar). Pokušajte sagledati cijelu stvar iz svoje svakodnevne perspektive.

Kada imate neki problem, on je za vas najveći u svemiru i njegovo brzo rješenje gledate kao spasonosnog doktora koji će vas izliječiti od smrtonosne bolesti.

Bilo kakvo čekanje vas čini nervoznim budući da se bojite neizvjesnosti koje donosi odgađanje prijeko potrebnog zahvata.

Reklama

U takvim situacijama vaše brzo rješavanje problema klijenta je zlata vrijedno.

Ma što zlata, možemo se bez problema poistovjetiti s otkrivanjem nafte u dvorištu kuće.

Upravo ta stvar posebno pozitivno utiče na prethodnu tačku – sa svakim rješenjem takvog problema, vaš odnos s klijentom biti će sve bolji i bolji.

Praksa u koju se mi iznova svakodnevno uvjerimo.

4. Brže se prilagođavate promjenama na tržištu

Iako je ova stvar načelno više vezana uz vaše poslovanje, klijenti naravno takođe imaju velik benefit od nje. Rekli smo ranije kako imate mogućnost putem svakodnevne komunikacije dobiti povratnu informaciju oko kvalitete vaših proizvoda ili usluga.

Promjene u zahtjevima klijenata znače da se vi možete mnogo brže prilagoditi te ponuditi svoja konkurentnija rješenja.

Reklama

Tako se opet vraćamo na prethodnu tačku – brzo rješavate nečije probleme, a to se cijeni. Posebno kada je riječ o ostvarivanju prihoda.

Po tom pitanju, imate priliku biti inovativni – uvođenjem proizvoda i usluga koje konkurencija nema, vaše usluge iz perspektive malog preduzetnika imaju odmah mnogo veću vrijednost.

5. Možete biti u potpunosti jedinstveni

Biti malen znači imati priliku biti u potpunosti jedinstven.

Riječ je obično o ključnoj stavci vašeg poslovnog razvoja budući da samo s inovativnim proizvodima danas možete opstati na tržištu.

Kvalitetna rješenja koju daju prednost nad konkurencijom osim što vama donose profit, klijentu iznimno efikasno rješavaju probleme.

Uz njihovu kvalitetnu prezentaciju putem web stranice ili web trgovine, stvara se plodno tlo dobre poslovne suradnje.

Reklama

Vjerovali ili ne, većinu ovih stvari opisali smo vam iz svog svakodnevnog iskustva. Može se uspjeti kao mali preduzetnik, a naše reference to potvrđuju – isplati se, bitno je samo implementirati nove tehnologije u poslovanje, ponuditi konkurente proizvode i konstantno se brinuti za klijente.

Dobar glas se daleko čuje, zar ne?

 

Izvor: Marker.hr

Nastavite čitati

BIZLIFE

Nepalcu je BiH obećana zemlja, većinu zarade šalje porodici

Objavljeno

 

Od

Ashok Tamang se prije godinu i po dana oprostio od supruge, 14-ogodišnje kćeri i tek rođenog sina, kako bi došao raditi kao građevinac u Bosni i Hercegovini.

U Sarajevo je stigao iz Nepala, države u podnožju najvišeg svjetskog planinskog masiva Himalaja.

Tamag je jedan od oko 5.000 stranih radnika u Bosni i Hercegovini, čiji broj se skoro udvostručio od 2020. godine, pokazuju podaci entitetskih zavoda za zapošljavanje- piše Buka.

Najviše ih je ove godine došlo iz Turske, Srbije, Bangladeša, Kuvajta i Hrvatske, pokazuju isti podaci.

Tamang kaže da je iz Katmandua, prijestolnice Nepala, došao da radi u sarajevskoj građevinskom poduzeću “Omega Group”, kako bi sebi i porodici osigurao bolji život.

On je, uz još jedanaest zemljaka iz Nepala, u BiH došao posredstvom nepalske agencije za posredovanje pri zapošljavanju. Trebalo mu je, kaže, više od tri mjeseca da prikupi sve potrebne dokumente, jer građanima Nepala nije lako dobiti vizu za evropske zemlje, piše Radio Slobodna Evropa.

Reklama

Dodaje kako je radio na gradilištima u Prijedoru i drugim gradovima, te da je zadovoljan uslovima rada i smještaja.

Uz platu od 1.800 maraka (oko 900 eura), Tamang ima plaćen smještaj i tri obroka dnevno. Stoga većinu zarade može poslati u Nepal, gdje mjesečne plate često iznose samo par stotina američkih dolara.

Nisam još išao kući. Planiramo u sljedećih šest mjeseci i nadam se da ću ih vidjeti što prije. Razgovaramo često putem interneta, jer mi jako nedostaju”, kaže Tamang, jedan od oko 80 građana Nepala zaposlenih u BiH.

Buka

Nastavite čitati

PRIVREDA

Konferencija “Forward” sutra u Banjaluci: Digitalne inovacije preduslov rasta

Objavljeno

 

Digitalne inovacije kao preduslov za privredni i društveni rast biće u fokusu ovogodišnje konferencije “Forward”, koja će sutra u Banjaluci okupiti eksperte iz Srpske i regiona s ciljem razmjene iskustava i dobrih praksi te njihove primjene u domaćim malim i srednjim preduzećima. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu