Connect with us

LIDERSTVO

Usavršite poslovno rukovanje

Rukovanje je gest koji govori puno o vama, ali i o osobi s kojom se rukujete.

Objavljeno

 


Rukovanje je prastara kretnja koja se mijenjala kroz vijekove pa su se razvijale različite varijacije. Savremeni oblik tog rituala danas se podrazumijeva na početku, ali i na kraju susreta. 

Prvo stvar na koju trebate obratiti pažnju je položaj dlana. Možemo reći da prema položaju dlana postoji dominantno i podložno rukovanje.

Dominantno rukovanje
Nadmoć se prenosi na način da ruku položite tako da je prilikom rukovanja Vaš dlan okrenut prema dolje. Nije potrebno da bude sasvim prema dole, ali ga valja staviti u položaj da je okrenut prema dole u odnosu na dlan druge osobe. To pokazuje da ste pripravni voditi glavnu riječ u susretu koji slijedi. Jedno ispitivanje pedesetičetiri menadžera pokazalo je da je njih četrdesetidvoje potaknulo rukovanje i da su pritom izrazili svoju dominaciju.

Podložno rukovanje
Pružanje ruke dlanom okrenutim prema gore (položaj „prosijak“) iskaz je pokornosti. To je naročito izraženo kada drugoj osobi želite prepustiti kontrolu ili omogućiti da ima osjećaj kako vlada situacijom.

Nemojte zato izdvajati čin rukovanja od ostalih kretnji osobe: radnje koje slijede nakon rukovanja daće dodatne dokaze, podložna osoba nastaviće s takvim radnjama.

„Muški“ stisak ruke
Kada se rukuju dvije dominantne osobe počinje simbolička borba, jer svaka od njih nastoji dlan druge osobe okrenuti u podložni položaj. Rezultat je stisak u kojem oba dlana ostaju u uspravnom položaju i to je pravo rukovanje ravnopravnih.

Reklama

Kako razoružati dominaciju stiska ruke?
Rukujete li se s osobom koja nastoji naglasiti svoj uticaj, ne samo da je teško silom okrenuti dlan u podložni položaj, nego postaje i prilično očigledni u vašoj namjeri. U najboljem slučaju, osoba ne mora shvatiti šta radite, ali cas može pogledati s čuđenjem, jer ste izazvali neugodu koju ne može objasniti. Vježbajte sljedeći način, do nivoa spontanosti: lijevom nogom iskoračite i pružite ruku na rukovanje. Zatim privucite desnu nogu, a lijevom istovremeno ponovo zakoračite, i to u intimni prostor osobe (udaljenost manja od 46 cm). Zatim privucite lijevu u ravan desne noge i tada prihvatite pruženu ruku. Ova taktika omogućava da ispravite stisak ili da ruku druge osobe neprimjetno okrenete u podložni položaj. Ako i tako teže ide, možete jednostavno njegovu ruku da uhvatite i za zglob, što će agresivca u potpunosti razoružati.

„Rukovanje političara“
Navest ćemo još jedan način rukovanja, jer ćete ga se nagledati: „rukovanje političara“ ili stisak ruke koji se naziva rukavica. Posmatrajte malo naše kandidate u predizbornoj kampanji: vrlo često ćete primjetiti stisak ruke u kojem jedna ruka ulazi dominantno u prostor druge osobe a druga se približava i obuhvata cijelu ruku u „topli“ stisak.

Inicijator rukovanja, političar, pokušava drugoj osobi dokazati da je vrijedan povjerenja, častan i pristupačna osoba. Međutim, zaboravljeno je ono najvažnije: kada se osobi koju prvi put srećete pokušate na ovaj način približiti, efekat je često suprotan. Rukavicu primjenjujte samo kod ljudi koje dobro poznajete.

Neki načini rukovanja su odbojni, poput „mlitavog“ ili „mokrog“ stiska ruke. Mekan, miran način pružanja ruke poput „ckrnute ribe“ svuda je nepopularan i ljudi ga često povezuju s karakterom slabića, ma koliko to moglo biti netačno i varljivo.

Kad pružiti ili povući ruku

U većini zemalja pri poslovnom kontaktu čvrst stisak ruke tumači se kao znak profesionalnosti i samopouzdanja.

Reklama

Međutim, širom svijeta postoje velike razlike u bontonu rukovanja, pa se tako u Belgiji rukuju sa svima na početku, ali i na kraju sastanka. Ljubljenje u obraz, i to tri puta, takođe je uobičajeno, čak i ako se s nekim tek upoznajete. Austrijanci se takođe rado često rukuju, pa i sa djecom. Rusi vole čvrst stisak ruke, ali su poznati i po srdačnim zagrljajima i poljupcima u obraz. Najčešće to čine muškarci, a žene su uzdržanije. Ako se nađete u Latinskoj Americi, pazite da ruku ne povučete prebrzo jer bi to moglo da se protumači kao odbijanje.

U Japanu obvezno pratite ponašanje domaćina, odnosno pustite ga da prvi inicira rukovanje, ali obratite pažnju i na to koliko duboko će vam se nakloniti. Tek tad uzvratite istom mjerom. Ako ste žena i u posjeti ste u arapskim zemljama, isto sačekajte da vam sagovornik prvi pruži ruku jer neki od njih ne žele da se rukuju sa ženama.

Osim gore navedenog, važno je imati na umu još neke sitnice neverbalnog govora kod obavljanja ove naizgled jednostavne, ali i veoma važne poslovne radnje:

  • Stisak ruke – kao što rekosmo, stisak ruke označava karakter čoveka, tako bar kažu neki psiholizi. To ne znači da nekom treba da polomite prste tokom rukovanja, stisak treba da bude čvrst ali ne i bolan.
  • Gledajte u oči osobu sa kojojm se rukujete – Kao i u nekim drugim situacijama, tako i prilikom rukovanja osobu sa kojom se rukujete gledajte u oči. Ako je to osoba koja vam se dopada, dobro, možda je malo nezgodno, ali imajte na umu da će joj se sigurno dopasti direktan pogled u oči. 
  • Ko kome prvi pruža ruku – Običaj je da dama prva pruži ruku muškarcu sa kojim se rukuje. Starije osobe prve pružaju ruku mlađim. Što se tiče rukovanja na poslu osobe na višim položajima prve pružaju ruku svojim kolegama sa nižih funkcija.
  • Rukavice i šeširi – Ukoliko muškarac nosi rukavice, dužan je da ih prilikom rukovanja skine, dok dame to ne moraju. Ako nosi šešir i rukuje se sa damom, dužan je da ga skine.
  • Sa kim ne moram da se rukujem – ukoliko neke osobe viđate svaki dan, ne morate se non stop rukovati sa njima. Kao na primer, susedi ili kolege sa posla. Međutim, ukoliko ih niste videli par dana, zbog odsustva ili nekog drugog razloga, rukujte se sa njima.

 

Šta možete učiniti sami?

Raspitajte se među prijateljima kako doživljavaju Vaš stisak ruke. Vježbajte i posmatrajte – pokušajte osvijestiti svoje rukovanje i prilagoditi ga osobi ili situaciji u kojoj se nalazite.

I, ne zaboravite: opisali smo samo jednu, učestalu radnju. Kako bi saznali više o osobi s kojom imate susret, posmatrajte i ostale radnje govora tijela.

Reklama

 

PR

Privrednik.ba

Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu