Connect with us

TRŽIŠTA

Tinejdžeri napuštaju Fejsbuk, a razlog tome ni Zakerberg nije mogao da predvidi

Objavljeno

 


Pregledavanje Fejsbuka u zadnje dvije godine palo je za 50 odsto. Popularna društvena mreža tada je bilježila 8,5 milijardi mjesečnih pregleda i bila je druga najposjećenija web stranica poslije nedodirljivog Gugla. Sada bilježi tek 4,7 milijarde, piše Forbes.

Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, tzv. “Facebook-Cambridge Analytica”, ali to nije jedini problem kompanije Marka Zakerberga.

Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode… svoje roditelje.

– Kada su naši roditelji počeli otvarati svoje profile, tu je bio kraj – rekao je Džordan Renford (24), korisnik Fejsubka za Guardian, sumirajući stavove svoje generacije.

Problem “Roditelja na Fejsu” može djelovati simpatično i bezazleno, ali podaci pokazuju da je gotovo tri miliona Evropljana ispod 25 godina ugasilo svoje račune ili su prestali da redovno posjećuju svoje profile kada su njihove majke i očevi prepoznali sve blagodati virtuelne komunikacije.

Zbog toga, ali i skandala sa zloupotrebom podataka korisnika, “Fejsbuk” je u julu pretrpio i nezapamćeni udarac izgubivši 120 milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti u samo jednom danu. Zakerberga, lično, to je stajalo 17 milijardi dolara u privatnom bogatstvu, procjena je Guardiana.

Reklama

Pad u korisnicima, osim “Fejsbuka”, nedavno je objavio i “Snepčet”, koji je zbog naprasnog redizajna ostao bez tri miliona korisnika. “Tviter” je ostao bez pet milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti nakon nespretnih pokušaja kontrole sadržaja. Navodno izbrišu i do milion “trolerskih” i neželjenih računa dnevno.

Sve to su dobre vijesti za druge platforme koje žele zasjesti na tron najposjećenije stranice na internetu, poput “Jutjuba”. Teško, ipak, da će neko s prvog mjesta izgurati Gugl, koji bilježi 15,2 milijarde posjeta mjesečno, ali je “Jutjub” je namirisao krv pa s 4,5 milijardi pogleda opasno duva za vrat “Fejsbuku” čije su se brojke već prepolovile na 4,7 milijarde.

U konkurenciji je još i “Amazon”, koji s dvije milijarde pogleda cilja četvrtu poziciju preoteti “Jahuu”.

 

Izvor: Jutarnji.hr

Reklama

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu