INOVACIJE
Leteći taksi do 2024. godine?

Žitelje Pariza narednih godina čeka prava mala revolucija u prevozu, jer bi uskoro mogli da se sa mjesta na mjesto prebacuju letećim taksijem.
Inicijalna kapisla za ovaj projekat bilo je dodjeljivanje Olimpijskih igara 2024. gradu svjetlosti. Za tu priliku, ciljajući efikasniji prevoz gostiju i učesnika najveće svjetske smotre sporta, udružili su se “Erbas”, Aerodromi Pariza, Parisko gradsko saobraćajno preduzeće, Pariski region i Generalna direkcija za civilnu avijaciju.
Iz njihove saradnje, izrodio se projekat u okviru kog se sada ispituju različiti modeli futurističkih vozila nalik onima iz naučnofantastičnih filmova. Trenutno se testiraju prototipovi čiji izgled se drži u tajnosti. U “Erbasu” za “Novosti” ističu da rade na različitim modelima, a koji će od njih da bude prisutan na Olimpijskim igrama tek treba da se odluči u bliskoj budućnosti.
“Trenutno razvijamo i testiramo naše postojeće demonstratore leta, što će nam omogućiti da definišemo put za buduću generaciju letilica”, za “Novosti” priča Eduardo Domingez Puerta, rukovodilac “Erbasovog” odjeljenja za urbanu mobilnost.
Kao osnov za budući koncept služe modeli kao što su “Siti Erbas” i “Vahana”. Pretpostavlja se, međutim, da će nova letilica biti izgledom nešto između helikoptera, automobila i letećeg objekta budućnosti. S tim u vezi, ispituje se i novi sistem s aplikacijom “Vum” na bazi rezervacija za vazdušno prebacivanje koje se već koriste u Meksiku ili Sao Paulu. Ali, ovo će biti nešto sasvim novo.
Tamo gdje je danas, zbog velikih gužvi, za prebacivanje s najvećeg pariskog aerodroma, taksijem ili prigradskom željeznicom, potreban i čitav sat, vazduhom bi se to odigravalo za svega nekoliko minuta. Veze će se ostvarivati u niskom vazdušnom prostoru rezervisanom za letove helikoptera, a već se razmišlja i o cijeni. Cilj Pariskog gradskog saobraćajnog preduzeća je da ne košta više od jednog do dva eura po kilometru. Prosječna vožnja bi, tako, koštala od 30 do 60 eura, što je, čak, u nižoj projekciji, jeftinije i od običnog taksija.
Zasad su planirane dvije linije, od aerodroma do budućeg Olimpijskog sela u Sen Deniju i do Diznilenda. Centar grada je, trenutno, isključen iz projekta, jer je nadlijetanje prijestonice kompleksno zbog bezbjednosnih pravila. Uskoro bi trebalo da bude odabrano i zemljište u blizini pariskog aerodroma “Šarl de Gol – Roasi”, a pista bi mogla da bude operativna već za godinu i po. Planiraju se polijetanja na svakih šest minuta!
Izvor: Novosti
INOVACIJE
Gverić: Pametna rješenja nisu nužno skupa , mogu da unaprijede usluge građanima

Pametna rješenja za funkcionisanje nekih servisa lokalnih zajednica ne znače nužno i da su to skupa rješenja za opštine i gradove, a dobar dio njih može se napraviti ovdje kod nas, jer imamo firme i mlade kompetentne ljude koji mogu da ih ponude.
Ističe to direktor Inovacionog centra Banjaluka Drago Gverić, dodajući da će upravo pametna rješenja biti i u fokusu nekoliko projekata kojima će se u ovoj godini posvetiti ovaj centar. (više…)
INOVACIJE
Njemačka najinovativnija zemlja u svijetu

Prema najnovijem Bloombergovom Indeksu inovacija za 2020. godinu, Njemačka je najinovativnija zemlja u svijetu, javlja Anadolu Agency (AA). (više…)
INOVACIJE
Marica i Haris iz Srebrenice osmislili pametni kontejner „Smećko“

Marica Milosavljević i Haris Mujić, 17-godišnjaci iz Srebrenice, osmislili su pametni kontejner „Smećko“ te su proteklog vikenda učestvovali na Start Me Up High School, najvećem takmičenju srednjoškolaca u BiH.
Projekt su protekle godine, koristeći se najsavremenijom tehnologijom, uz mentorstvo stručnog tima, razvijali u prostoru Futures Makerspacea, koji je u njihovom gradu otvorila Fondacija budućnosti u BiH.
Ukoliko se ostvari njihova želja da svoju ideju pretvore u djelo, bit će to prvi pametni kontejneri koje će naša zemlja dobiti.
„Naš ‘Smećko’ nagrađuje ljude koji pravilno odlože smeće. To je pametni kontejner koji radi uz pomoć aplikacije, daje poene za odložene otpatke i nakon određenog broja sakupljenih bodova daje novčanu nagradu ili popust u nekoj partnerskoj prodavnici ili kompaniji. Kod nas je to nešto novo. Vjerujemo da će ljudi početi da obraćaju više pažnje na čistu okolinu, jer sada osim zdrave životne sredine imaju i materijalne benefite od pravilnog odlaganja smeća“, pojasnili su Marica i Haris, učenici Srednjoškolskog centra Srebrenica.
Podršku za realizaciju projekta tražit će od nadležnih vlasti Srebrenice i vjeruju da će je dobiti, jer, kako tvrde, njihovi finansijski proračuni i njima idu u korist.
„Planiramo to pitanje postaviti prvo vlastima iz Srebrenice, jer bismo odatle krenuli. Sigurni smo da će nas bh. vlasti podržati, ali ukoliko to ne bi bio slučaj, vjerovatno bismo se odlučili da probamo plasirati proizvod i negdje vani“, poručili su Marica i Haris.
Otvaranje Makerspacea u njihovom gradu otvorilo im je mnoge mogućnosti i dalo vjetar u leđa – da udruženi razvijaju ideje i ostvaruju snove.
„Otvaranje Makerspacea u Srebrenici desilo se u savršeno vrijeme za mene. Pohađam opšti smjer gimnazije i još uvijek se nisam odlučila u kojem smjeru želim započeti buduću karijeru tj. koji fakultet upisati. O većini oblasti iz svijeta IT-a nisam imala pojma, dok nisam postala dio Makerspacea. Sada se još uvijek tražim po pitanju karijere, a Makerspace i Fondacija bolje budućnosti u BiH mi mnogo pomažu u tome, jer imam jasniju sliku o nekim zanimanjima i poslovima. Sretna sam što je jedna od prvih prostorija Makerspacea otvorena baš u mojoj Srebrenici“, istakla je Marica.
Otvaranje Makerspacea je mnogo utjecalo i na Harisa.
„Pretežno iz razloga što se stvarno nisam sretao s IT sektorom prije. Iako sam za taj sektor znao i izgledao mi je veoma zanimljiv, nisam imao mogućnost sticanja novih znanja o njemu prije Makerspacea. Također, Makerspace i Fondacija budućnosti u BiH nam pružaju i mnoge druge mogućnosti kao što je bilo prisustvo na IEEE konferenciji, što vjerovatno ne bih imao priliku nikad posjetiti da nije bilo Makerspacea“, naglasio je Haris.
Pred ovim mladim inovatorima su novi izazovi, ali, spremni su se suočiti s njima, a svima onima koji su tvrdili da suživot u njihovom gradu nije moguć, poručili su: „Mi nemamo problem s tim što smo ‘različiti’, sarađujemo, družimo se, šalimo na raznim osnovama, diskutujemo i po potrebi svađamo i nerviramo jedno drugo u vezi s projektom, kao i svi normalni ljudi. Nama je sasvim normalno da sarađujemo, jer imamo zajedničke ciljeve i želju da promijenimo nešto u ovoj državi. A onima što misle drugačije želimo reći: svi ljudi na svijetu su isti, uz male, neprimjetne razlike. Treba svako da prepozna, cijeni i poštuje te razlike“.
Izvor: klix.ba
-
PRIVREDA9 meseci prije
Cazin uspio očuvati proizvodnju mlijeka
-
ANALIZE2 sedmice prije
Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj
-
PRIVREDA12 meseci prije
Јesenja sjetva na nivou višegodišnjeg prosjeka
-
TRŽIŠTA1 godina prije
„Nezavisne“ istražuju: Ljetovanje u Hrvatskoj prži novčanik
-
TEHNOLOGIJA11 meseci prije
Mask počeo sa rezovima, trojici šefova Twittera već dao otkaz
-
TEHNOLOGIJA11 meseci prije
Zaboravili ste lozinku svog Android telefona? Evo rješenja
-
VIJESTI5 meseci prije
Međunarodni praznik rada – šta predstavlja i od kad se obilježava u BiH
-
BIZLIFE3 sedmice prije
Nepalcu je BiH obećana zemlja, većinu zarade šalje porodici