TRŽIŠTA
U Srbiju stiže stotinu ruskih supermarketa
Ruska trgovačka kompanija MERE ulazi u Srbiju i planira da postane jedan od najvećih lanaca na srpskom tržištu tako što će otvoriti 100 svojih prodavnica.
MERE je pridružnica ruske Torgservis grupe, osnovane 2009. godine koja trenutno posluje na više od 800 lokacija širom Rusije pod brendom Svetofor i treći je po veličini lanac iza trgovačkih kompanija X5 i Magnit.
Prema riječima Dejana Delića, direktora predstavništva Privredne komore Srbije u Moskvi, MERE, osim u Rusiji posluje u još deset zemalja – između ostalog u Njemačkoj, Rumuniji, Kazahstanu, Bjelorusiji i Kini.
– Princip funkcionisanja i rada MERE je na takozvanom diskaunt sistemu, što znači da cjenovna kategorija proizvoda mora da bude konkurentna u odnosu na druge ponude i sigurno je da će, ukoliko se cijeli posao realizuje, raditi na prodaji proizvoda koji su cjenovno najniži – kaže on.
S obzirom na cjenovnu politiku i način funkcionisanja na ruskom i drugim tržištima, za kupce u Srbiji dolazak lanca MERE, prema Delićevim riječima, značiće dodatnu konkurenciju, snižavanje postojećih cijena proizvoda koji su u ponudi.
Bez reklame i „šminke“
– Cjenovna politika u Srbiji će sigurno biti takva da će se u ponudi nalaziti proizvodi koji nisu opterećeni dodatnom reklamom ili ljepšim pakovanjem. Vjerovatno rinfuzna prodaja na veće količine, što snižava konačnu cijenu. To će, svakako značiti potrošačima. MERE je u svakom slučaju dobrodošao i kao konkurencija drugim prodajnim lancima – ocjenjuje Delić.
Iz filijale ove ruske kompanije u Srbiji za portal Ritejl Srbija rečeno je da MERE planira da radi direktno sa srpskim proizvođačima, pod strogom kontrolom kvaliteta i niskom trgovačkom maržom, a da na srpskom tržištu planiraju otvaranje najmanje 100 supermarketa sa prosječnom površinom od oko 1.000 kvadrata.
U svojim marketima u Rumuniji, MERE već prodaje srpske proizvode.
sputniknews.com
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca