TRŽIŠTA
Strani prevoznici ne plaćaju PDV u BiH, a država godišnje gubi milione maraka
Strani prevoznici ne plaćaju porez na dodatu vrijednost na prevoz putnika u Bosni i Hercegovini što za posljedicu ima gubitak desetina miliona maraka prihoda godišnje, potvrđeno je iz više izvora za Klix.ba.
Domaći prevoznici nemaju jednak poreski tretman u odnosu na strane jer obračunavaju i plaćaju porez na dodatu vrijednost na prevoz putnika u Bosni i Hercegovini. U većini zemalja okruženja, pa i Evropske unije, oporezuju se usluge prevoza putnika srazmjerno pređenim kilometrima, tako da bh. prevoznici plaćaju porez za prevoz izvršen i u drugim državama.
„Primjena Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost je ukazala na određene nedorečenosti navedenog propisa, što je za posljedicu imalo gubitak prihoda po osnovu PDV-a“, navodi se u informaciji u sklopu koje su inicirane izmjene spornog Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost za koji je nadležan Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje na čelu sa Vjekoslavom Bevandom.
Godine i novac koje su pojeli skakavci
Safudin Čengić, direktor Centrotrans-Eurolinesa, izjavio je za Klix.ba da su od 2005. godine, otkako je usvojen Zakon o porezu na dodatu vrijednost BiH, počeli ukazivati na to koliko država gubi zato što ne oporezuje strane prevoznike, napominjući da je riječ o desetinama miliona maraka nenaplaćenih godišnjih prihoda po osnovu PDV-a.
„Bh. prevoznici su u neravnopravnom položaju zbog čega smo mi ukazivali da je neophodno oporezovati strane prevoznike ili domaće osloboditi plaćanja PDV-a. Strani prevoznici ne plaćaju porez u BiH, dok svaki bh. prevoznik plaća sve poreze u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Njemačkoj… Nema šanse da vam bude produžena dozvola ako niste platili porez“, kazao je Čengić.
Postoje egzaktni podaci koliko država gubi novca godišnje zbog nenaplaćenih poreza, kaže Čengić, dodavši da za to nije nadležna Parlamentarna skupština BiH, već Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
„Plaćanje poreza bh. prevoznicima, odnosno neplaćanje poreza stranim prevoznicima, nije definisano Zakonom o porezu na dodatu vrijednost, nego Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost, što potvrđuje Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje. Pravnici s kojima smo sarađivali ukazivali su nam na to da Upravni odbor UIO to može jednostavno riješiti“, rekao je Čengić za Klix.ba.
Na pitanje čiji je interes bio da više od 15 godina strani prevoznici ne plaćaju PDV u BiH, Čengić odgovara da to možemo samo pretpostavljati.
Izmjene Pravilnika o primjeni Zakona o PDV-u
Uprava za indirektno oporezivanje BiH zaprimila je više inicijativa udruženja privrednika u kojima je ukazivano na porezne nedorečenosti i neujednačenosti propisa o naplati PDV-a u prometima koji se odnose na međunarodni prevoz putnika, zbog čega je pokrenuta inicijativa izmjene Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost.
„Predložena je dopuna člana 22. Pravilnika kojom bi se regulisalo utvrđivanje osnovice za obračun PDV-a za strani prevoz putnika, regulisanje tržišne cijene prevoza kao najniže osnovice i dodavanje novog člana zato što važećim odredbama nije propisan način obračuna PDV-a za strane prevoznike“, kazao je za portparol UIO Ratko Kovačević za Klix.ba.
Napominje da je cilj ove izmjene decidno propisivanje obaveze i načina obračuna, kao i plaćanja PDV-a stranim prevoznicima za usluge prevoza putnika preko teritorije BiH.
„Strani prevoznici nisu obračunavali i plaćali PDV po ovom osnovu, i na taj način domaći prevoznici nemaju jednak poreski tretman u odnosu na strane prevoznike. Dosadašnjim načinom obračuna PDV-a prihod budžeta BiH je umanjen, ali ne postoje posebne analize koje bi u ovom trenutku dale tačnu procjenu manje naplaćenog prihoda po osnovu PDV-a“, istakao je Kovačević.
Uprava za indirektno oporezivanje će, prema njegovim riječima, provesti proces javnih konsultacija, nakon čega će kompetan materijal biti dostavljen Upravnom odboru UIO koji ima nadležnost da ga usvoji.
„Nakon toga slijedi objava u Službenom glasniku BiH i primjena“, zaključio je Ratko Kovačević.
Ukoliko se strani prevoznici i oporezuju, niko neće postavljati pitanje zašto to prije 15 godina nije urađeno i je li, pored stranih prevoznika, još nekog od toga imao koristi.
Klix.ba
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca