Connect with us

TRŽIŠTA

Zagrebačka berza kreće u formiranje elitne „superkotacije“

Objavljeno

 


ZAGREB – Zagrebačka berza (ZSE) kreće u formiranje elitne „superkotacije“ pod nazivom Vodeće tržište.

Ona bi trebalo da pomogne u obnovi povjerenja investitora, narušenog događanjima u vezi s „Agrokorom“. Prva kompanija koja će svoje dionice uvrstiti u najvišu kotaciju je „Atlantic grupa“, koju bi zatim slijedila Valamar Rivijera.

Hrvatska agencija za nadzor finansijskih usluga (HANFA) odobrila je Zagrebačkoj berzi izmjene i dopune berzanskih pravila, čime su ispunjeni svi birokratski preduslovi za formiranje Vodećeg tržišta.

Iako poznavaoci strukture ZSEa znaju da kotacija pod tim imenom postoji još od 2009, a u koju se nije nikad uvrstila nijedna kompanija, nova kotacija s nekadašnjom dijeli samo naziv zbog cijelog niza kriterijuma koje će kompanije morati da ispunjavaju da bi bile uvrštene i ostale u njoj. Konkretno, radi se o 12 kriterijuma.

Vrata najviše kotacije biće otvorena samo kompanijama vrijednijim od 500 miliona kuna (67,2 miliona evra) i s udjelom slobodnih dionica (free float) od bar 35 odsto, te sa više od 1.000 dioničara. Dalje, kompanija će morati da ima sklopljen ugovor s bar jednim održavaocem tržišta. Ali, većinu kriterijuma čine stavke kojima se od kompanija traži pojačan nivo transparentnosti prema investitorima, što je i glavni motiv osnivanja ove kotacije. Tako će uvrštena kompanija morati da dostavi berzi i da javno objavi na svojoj internet stranici kalendar događanja s popisom datuma objave finansijskog izvještaja, glavne skupštine, isplate dividende i drugih aktivnosti vezanih za odnose s ulagačima. Kompanija će biti dužna da objavi politiku dividende, ali to ne znači da mora i da je isplaćuje. Izvještaji će morati da se predstavljaju analitičarima na konferencijama. Jedan član Nadzornog odbora mora da bude nezavisan. Ispunjavanje kriterijuma berza će provjeravati svakih šest mjeseci, a ko „padne“ odmah će biti izbačen.

Kriterijume zasad ispunjava sedam kompanija.

Reklama

Pored „Atlantica“ i „Valamara“, to su „Hrvatski telekom“, „Adris“, „Tankerska Next Generation“, „Arena Hospitality“ i „Podravka“. Većinu zahtjeva ispunjavaju i AD „Plastik“ i „Atlantska plovidba“. Kako se nezvanično saznaje, sve navedene kompanije zainteresovane su za prelazak u Vodeće tržište, a „Atlantic“ je najkonkretniji.

 

Izvor: Poslovni.hr

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu