Connect with us

LIČNE FINANSIJE

Kako razvijati snažne poslovne veze – networking

Objavljeno

 


Jedan od ključnih dijelova poslovnog uspjeha je kvalitetan networking. Istraživanje sa Harvarda pokazalo je da 85% profesionalnog uspjeha ovisi o ljudskim vještinama pojedinca. Iako je sigurno lagano razviti dobre veze ako ste već poznati u svojoj niši ili lokalnoj zajednici, razvijanje dobrih poslovnih veza za startupe i nove mlade preduzetnike zna biti jako velik problem.

Iako ljudi često misle da je networking okupljanje na kojem se posjetitelji na silu smiju tuđim šalama, ulizuju ključnim ljudima te prodaju svoje usluge, dušu i obraz, to u pravilu uopšte ne mora biti tako. Networking bi zapravo trebao biti druženje sa drugim ambicioznim i društvenim poduzetnicima u kojem pravim ljudima može prezentujete projekte na kojima radite i oko kojih ste strastveni. Ljudska strast je zarazna i privlačna, a dobar pitch pravoj osobi može vam osigurati ključne poslovne saradnje, prijateljstva ili investicije.

Nemoj samo uzimati, ponudi nešto

Networking ne smije biti jednostran, ako želite pomoć drugih ljudi i kvalitetnu saradnju, morate nešto i ponuditi. Jako rijetko ćete naići na nekoga ko će saslušati vašu priču i bez da vidi nekakav svoj interes u svemu vam pokušati pomoći s vašim projektom. Ako krenete u networking sa idejom kako i jedna i druga strana imaju nekakve koristi ili još bolje kako vi možete nekome pomoći, vjerojatnije je da će druga strana vas aktivno saslušati i komentirati vaš prijedlog te na koncu pokušati naći zajedničko rješenje. Moguće je i da se sada mučite sa nekim dijelom vašeg projekta za kojeg baš vaš sagovornik jako dobro poznaje nekog stručnjaka, ako pomognete vi njemu, možda i on vama pomogne.

Ne boj se tražiti ono što ti treba

Nekada stvarno zna biti teško pitati nekoga za pomoć i naći ćete se u situaciji da pokušavate sugerisati vašem sagovorniku kako da vam pomogne i nadat se da će pročitati vaše misli. No da bi dobili što želite, morate to i tražiti. Takav pristup svidjeti će se i vašem sagovorniku jer neće morati pogađati što želite i vaš će odnos biti otvoreniji i iskreniji.

Reklama

Onaj najteži dio je traženje novaca i investicija. Često ljudi kad traže investicije sramežljivo pitaju: “Ako bi možda htjeli učestvovati..” ili “Ako ste zainteresovani za saradnju..”. To je kriv pristup, ako pristupite direktno i samouvjereno i kažete trebam toliko i toliko novaca od vas da napravim to i to, a za uzvrat vi dobivate to i to, investitor će sigurno biti zainteresovaniji.

Izađite iz kancelarije

Iako zvuči logično, valja napomenuti da je za razvijanje snažnih poslovnih veza važno izići iz kancelarije. Sigurno ste čuli nekad od kolega i poznanika da su najbolje poslovne kontakte uspostavili na pivi, ispred kluba u 2 sata iza ponoći. Poslati nekome mail za koga mislite da vam može pomoći je lako, al netko ko dnevno primi i po 20 mailova, neće puno pažnje posvetiti vašem u kojem tražite od njega da nešto za vas napravi. Stoga izađite iz kancelarije, “minglajte” i stvarajte snažne poslovne veze u svim aspektima vašeg života.

 

Poslovni plus

Reklama
Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Koliko se razlikuje potrošnja goriva po putnom računaru od stvarne potrošnje

Objavljeno

 

Cijene goriva

Zanimljivo je da većina kompjutera u automobilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više u odnosu na ono koliko vozilo zaista troši. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Kako da izbjegnete postpandemijsko trošenje i uštedite

Objavljeno

 

Pandemija koronavirusa finansijski je oštetila brojne porodice, ali je i neke osobe naučila da budu štedljive. (više…)

Nastavite čitati

U trendu