Connect with us

NOVOSTI

Projekt od oko milijardu i po KM zvanično je propao

Objavljeno

 


Projekat izgradnje Termobloka 7, kao najveće poslijeratne investicije u Bosni i Hercegovini, mogao bi se označiti već sada propalom investicijom.

Projekat je zvanično započet 2006. godine, a vrijednost je bila 722 miliona eura.

Tokom godina je bilo mnogo pregovaranja i dogovaranja sa austrijskim, njemačkim, švicarskim i japanskim kompanijama te izlazaka pojedinih kompanija iz projekta, a 2014. godine je ugovor potpisan s kineskim konzorcijem.

Značajna sredstva su ranije već utrošena, a s obzirom na to da ono što je započeto neće biti završeno, nadležni što prije moraju pronaći alternativu.

– Što se tiče Termobloka 7, definitivno je da se on neće graditi. Sad je pitanje hoćemo li ići u arbitražu ili ćemo postići neki sporazum s onima s kojima je bio potpisan ugovor oko toga – rekao je ove sedmice Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP), izvijestila je Federalna televizija.

biznisinfo.ba

Reklama

NOVOSTI

Propao i posljednji pokušaj za dogovor oko minimalca u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Sjednica Ekonomsko-socijalnog savjeta Republike Srpske, koja je trebala biti održana danas u Banjoj Luci, nije održana, jer nije bilo kvoruma.

Predstavnici Unije poslodavaca RS nisu došli na sjednicu. Predsjednica Saveza sindikata Republike Srpske Ranka Mišić poručuje da ovakvo ponašanje poslodavca potvrđuje ono o čemu Savez već dugo govori, a to je da u Srpskoj nema socijalnog dijaloga, jer Unija poslodavaca ne želi da pregovara.

Predstavnici Unije poslodavaca ne žele da pregovaraju, ne žele da se dogovorimo, ne žele da se postigne kompromis. Poslodavci bi željeli da upravljaju svim procesima i očigledno da od nekih imaju podršku u tome. Ovo nije prvi put da se dešava. Vlada Republike Srpske treba ozbiljno da se pozabavi tripartitinim dijalogom, jer ovakvo ponašanje ne doprinosi rješavanju problema i građenju ambijenta u kojem bi se svi osjećali dobro, dok žive i rade ovdje“, poručuje Mišićeva preko sajta Savetza sindikata Republike Srpske.

Ona ističe da je osnovni temelj, kada je u pitanju oblast rada i odnosi rada i kapitala, vođenje socijalnog dijaloga, zaključivanje kolektivnih ugovora i kolektivno pregovaranje.

Žao nam je što se potvrdilo ono o čemu smo uvijek govorili. I Vlada Srpske je socijalni partner i nije dobro što Vlada nije imala stav kada je u pitanju iznos najniže plate. Pitanje je o čemu mi treba da pregovaramo. Ako je najveći autoritet u Srpskoj, njen Predsjednik dao prijedlog iznosa najniže plate od 1.050 KM, zašto mi danas nemamo stav Vlade Republike Srpske. Mi smo prihvatili prijedlog predsjednika Republike Srpske i htjeli smo da razgovaramo, ali nismo imali s kim. Sada će Vlada, po Zakonu, da utvrdi iznos najniže plate i mi očekujemo da Vlada prihvati prijedlog predsjednika Republike Srpske“, kaže Mišićeva.

Za ministra rada i boračko-invalidske zaštite RS Danijela Egića današnji izostanak predstavnika Unije poslodavaca sa sjednice Ekonomsko-socijalnog savjeta znači samo jedno – da ne žele da pregovaraju. Egić smatra da će Vlada Srpske, već u četvrtak utvrditi iznos najniže plate za 2024. godinu. Koji iznos je u pitanju i dalje je, kako kaže ministar Egić, tajna.

Reklama

capital.ba

Nastavite čitati

NOVOSTI

Radnici ArcelorMittala Zenica u štrajku već treći dan protestiraju pred upravnom zgradom

Objavljeno

 

Od

Treći dan uzastopno, u organizaciji Samostalnog sindikata kompanije ArcelorMittal Zenica, radnici te kompanije okupljaju se u osam sati na dvosatnom protestu ispred zgrade uprave preduzeća te izražavaju svoje nezadovoljstvo zbog umanjenja novembarske plaće dijelu radnika.

Plaća je, za oko 30 posto, umanjena dijelu radnika koji su 20. novembra stupili u  generalni štrajk.

Predsjednik tog sindikata Rašid Fetić kazao je da od menadžmenta ponovo nisu dobili nikakav odgovor nakon dvodnevnih protesta, a  od kojih, kako ističe, nemaju namjeru odustati.

„Evo, već je treći dan protesta, ali niko nam se nije obratio od uprave preduzeća, ali ni iz Općine, Kantona, Vlade… Apsolutno smo prepušteni sami sebi“, kazao je Fetić, te pozvao sve nabrojane da dođu i da im se obrate.

On napominje kako isplata punog iznosa plaća za mjesece u kojima se odvija štrajk ostaje „uslov svih uslova“ za prekid protesta i eventualnih pregovora za potpis novog pojedinačnog kolektivnog ugovora, koji je istekao još 31. maja. 

Sindikat je, kako je rečeno,  tražio uvećanje primanja za 25 do 30 posto, ali je kompanija ponudila  samo jednokratnu isplatu svim radnicima u iznosu od 2 posto godišnje plaće; zatim isplatu regresa, uvećanje toplog obroka sa pet na 7,5 KM te isplatu „bajramaluka“, umjesto kao do sada u poklonima, u novcu (100 KM), teo i isplatu bonusa, varijabilnog dijela plaće.

Reklama

U periodu dok traje štrajk rade departmenti Energetika i Koksara te zaposleni u Direkciji, koji u protekla tri dana, kazao je Fetić, nisu dolazili na posao, mada su sve protekle dane generalnog štrajka dolazili i radili.

Arbtražom je predviđeno da rade damo 562, od oko 2.200 radnika tog preduzeća, ali i radnici koji su u štrajku svakodnevno dolaze te sjede na svojim radnim mjestima.

Fena

Nastavite čitati

NOVOSTI

Hoće li Mostar dobiti letove za Beograd prvi put nakon 1991.

Objavljeno

 

Od

Aerodrom Mostar i Air Serbia pregovaraju o potencijalnom uvođenju letova iz Beograda, a navodno je dogovor prilično blizu.

Radimo na tome da osiguramo letove za Beograd s velikim brojem frekvencija pod povoljnim uvjetima. Blizu smo dogovora, ali sve ovisi o raspoloživim kapacitetima aviona. Dosta smo ograničeni ko može letjeti u Mostar jer aerodrom ima dosta ograničenja kada su u pitanju polijetanja i slijetanja, tako da ne možemo sa svima pregovarati – rekao je generalni direktor Aerodroma Mostar Marko Đuzel.

Air Serbia trenutno održava operacije za Sarajevo i Banja Luku u Bosni i Hercegovini.

Ranije ove godine, izvršni direktor Air Serbia, Jiri Marek, rekao je: “Već letimo na petnaest odredišta u bivšoj Jugoslaviji. To je više od bilo koje druge kompanije. Nastavit ćemo dodavati frekvencije svim zemljama jer nam one također osiguravaju protok putnika za povezne letove, posebno za naše dugolinijske operacije.”

Croatia Airlines trenutno je jedini prevoznik koji ima cjelogodišnje letove za Mostar, a nakon više od tri godine obnovio je svoju liniju za Zagreb početkom 2023. godine, prenosi Ex-Yu Aviation News.

Mostarski aerodrom prošle sedmice je raspisao poziv za dodjelu subvencija za održavanje zagrebačke linije, a očekuje se da će glavni ponuditelj biti Croatia Airlines.

Reklama

Redovne letove između Beograda i Mostara prvi put je 15. marta 1962. uspostavio JAT – Jugoslavenski zračni prevoz, a letovi su se nastavili tokom sljedećih decenija.

Ruta je u početku služila lokalnom stanovništvu, ali je od 1980-ih postala popularna među transfernim putnicima koji su putovali u vjerske svrhe kako bi posjetili Međugorje.

Sam JAT je prodavao posebne pakete za Mostar za hodočasnike na tržištima uključujući Sjedinjene Američke Države, Ujedinjeno Kraljevstvo pa sve do Filipina.

Kako se Jugoslavija počela raspadati, usluge su prekinute. Posljednji JAT-ov let na toj ruti, koji je ujedno bio i posljednji komercijalni let između dva grada do danas, obavljen je 23. novembra 1991. godine.

Biznis Info

Reklama
Nastavite čitati

U trendu