Connect with us

PRIVREDA

„Vensi“ preuzeo aerodrom „Nikola Tesla“

Objavljeno

 


Aerodrom u Beogradu

BEOGRAD – „Početak rada kompanije Vensi, ‘Vensi erports Srbija’, na beogradskom aerodromu veliki je i važan dan, za Aerodrom ‘Nikola Tesla’ i za Srbiju, jer je to partnerstvo prva koncesija u istoriji naše zemlje“, poručila je danas premijerka Srbije Ana Brnabić.

Ona je generalnom direktoru kompanije Vensi „VINCI Concessions“ i predsjedniku kompanije „VINCI Airports“ Nikoli Notbaru simoblično predala veliki ključ za upravljanje aerodromom.

„Predajem vam ovaj ključ, kao simbol našeg partnerstva. Želim i molim vas da radite posvećeno, da razvijamo aerodrom, kao poseban potencijal za razvoj cele Srbije, za bolji život građana, a garantujem da ćete u Vladi Srbije imate partnera koji je spreman da ide korak dalje da ostvarimo zajedničku viziju“, istakla je Brnabićeva.

Time je svečano obilježen početak rada kompanije „Vensi erports Srbija“ na beogradskom aerodromu i početak implementacije koncesije za finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom i obavljanje djelatnosti operatera Aerodroma „Nikola Tesla“.

Brnabićeva je istakla da projekat ima strateški značaj za dalji razvoj Srbije, a da je Vensi strateški važan partner, koji će dodatno promovisati potencijale Srbije u svijetu.

Reklama

„Naše partnerstvo sa Vensijem predstavlja prvu koncesiju u istoriji naše zemlje. Reč je o partneru koji će svojim znanjem, iskustvom, referencama i resursima, bez sumnje, unaprediti poslovanje aerodroma. Aerodroma koji ostaje u vlasništvu svojih akcionara, od kojih je većinski, sa 83,5 odsto, Republika Srbija“, rekla je Brnabićeva.

Ona je napomenula da je vlada tražila partnera koji dijeli viziju za budućnost Srbije, koji je jednako ambiciozan posvećen ostvarivanju te vizije – a to je Beograd i Srbija kao centar vazdušnog saobraćaja za Jugoistočnu Evropu.

Brnabićeva je naglasila da je plan da partnerstvo i zajednička vizija dovedu do povećanja turističke i poslovne posjete Srbiji i da se na beogradskom aerodromu dočekuje 15 miliona putnika godišnje.

„U narednih 25 godina, pored redovnih godišnjih koncesionih naknada, ovo partnerstvo će obezbediti investicije od 732 miliona evra u infrastrukturu aerodroma ‘Nikola Tesla’. Ovim, još šire otvaramo vrata Srbije za svet“, ukazala je premijerka Srbije.

Ona je rekla da projekat, na mnogo načina, simbolizuje novo poglavlje o modernoj i inovativnoj Srbiji, koja je povezana sa svijetom.

Čestitala je i zahvalila kompaniji Vensi što, kako je rekla, vjeruju u Srbiju, budućnost privrede i potencijal građana.

Reklama

Brnabićeva je dodala da je veliki broj institucija i timova Vlade Srbije, uz ogromnu podršku predsjednika Aleksandra Vučića, učestvovao u kreiranju i realizaciji ovog projekta.

„Sproveli smo transparentan, međunarodni tender na kome su učestvovali najveći igrači širom sveta. U oštroj konkurenciji, ‘Vensi erports je izašao kao pobednik. I tako danas slavimo još jedno jako partnerstvo u našoj avio-industriji – prvi put sa Etihadom, a i ovaj put ponovo sa jednom od najjačih svetskih kompanija u ovoj industriji ‘Vensi erports’“, istakla je premijerka Srbije.

Prema njenim riječima, u posljednjih pet godina, Srbija je znatno usaglasila propise sa evropskim u svim aspektima i započela izradu Strategije razvoja vazdušnog saobraćaja do 2025. godine.

„Evropska Agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja ocenila je Republiku Srbiju najvišim ocenama u oblasti bezbednosti. Danas smo u ovoj oblasti među vodećima u Evropi, iako su prethodne decenije donele brojna iskušenja našoj avio-industrije“, ukazala je Brnabićeva.

Kako je rekla, preokret je počeo kada je Vlada Srbije sa tadašnjim premijerom Aleksandrom Vučićem na čelu, pokrenula restrukturiranje nacionalnog avio-prevoznika.

Partnerstvo Srbije sa Etihadom bio je osnov za novi početak koji je već u prvoj godini donio novih milion putnika beogradskom aerodromu, rekla je Brnabićeva.

Reklama

„Kroz Aerodrom ‘Nikola Tesla’ 2012. godine je prošlo 3,4 miliona putnika, a zahvaljujući partnerstvu sa Etihadom i postojanju Er Srbije, na kraju prošle godine, beogradski aerodrom je imao čak 5,6 miliona putnika – najviše u istoriji ovog aerodroma“, naglasila je Brnabićeva.

Ona je navela da je rast beogradskog aerodroma rezultat velikog rada, promjena i vere u potencijale Srbije i istakla da je poteban jak partner za dalji, brži i održiviji rast aerodroma.

Brnabićeva je podsjetila da Srbija ima dugu istoriju i u civilnom i u vojnom vazdušnom saobraćaju, i da se ove godine slavi vijek avijacije u Srbiji.

Navela je da je Srbija jedna od prvih država koje su postavile pravni okvir za oblast civilnog vazduloplovstva još 1913. godine i jedna od prvih 10 potpisnica Međunarodne konvencije za regulisanje vazdušne plovidbe, usvojene u Parizu, 1919. godine.

Posebno je navela Mihajla Pupina, jednog od najvećih srpskih naučnika i dugogodišnjeg predsjednika Srpskog narodnog saveza u Americi, koji je bio jedan od osnivača preteče današnje NASA.

„Ponosni smo na uspehe svih naših stručnjaka u oblasti avijacije koji su, iz generacije u generaciju, donosili promene i boljitak“, podvukla je Brnabićeva.

Reklama

Navela je da je Srbija, kao potpisnica međunarodnog Sporazuma sa Evropskom zajednicom i njenim državama članicama o uspostavljanju zajedničkog Evropskog vazduhoplovnog područja, danas ravnopravan član u civilnom vazduhoplovstvu Evrope.

Svečanost preuzimanja upravljanja aerodomom „Nikola Tesla“ završena je nastupom trubačkog orkestra „Danijela“, koji vodi prva dama srpske trube Danijela Veselinović.

 

Izvor: Tanjug

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu