Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Kako zarađuju low cost avio kompanije?

“Low cost” iliti niskobudžetne avio kompanije, napravile su revoluciju u letjenju onog dana kad su se pojavile prije 42 godine.

Objavljeno

 


lowcostkompanije

 

lowcostkompanije

 

Oslobodivši se skupih dodataka kao što su hrana i piće i naplaćujući ih kao dodatnu uslugu, uz to kupujući samo isti tip aviona kako bi održavanje i troškovi popravke bili jeftiniji, omogućili su da letjenje u nekim slučajevima bude jeftinije od voza. Ovom filizofijom vode se praktično sve “low cost” kompanije.

American Airlines je, na primjer, uštedio nekoliko miliona, tako što je iz svake salate sklonio po jednu maslinu. Zamislite koliko se uštedi kada paze na svaku sitnicu, sklone sve što nije preko potrebno, ali i okončaju eru shvatanja aviona kao luksuznog prevoznog sredstva.

Kako štede?

Niskobužetne kompanije su mnogo “mlađe” od tradicionalnih avio kompanija i kako sa sobom nemaju zaposlene sa dugačkim radnim vijekom, nemaju ni obaveze velikih penzija i socijalnih osiguranja i programa, pa tu i štede.

Reklama

U slučaju “low cost-a”, apsolutno svaka stavka je važna! Oni se ne zadržavaju dugo na aerodromima (nema traženja rezervisanog sjedišta), uglavnom biraju aerodrome koji imaju niske tarife za slijetanje (koji su obično jako daleko od grada) i rijetko mijenjaju avione. Takođe, pošto karte prodaju onlajn, nema plaćanja radnika, troškova štampanja i kupovine papira. Što ranije rezervišete kartu, biće jeftinija, jer je ovim kompanijama u interesu da prodaju sve karte, a ne da ih prodaju po većoj cijeni.

Ne lete preko okeana, jer se za to plaća ETOPS sertifikat koji je skup, a sve rute uklapaju sa potrebama putnika. Nerijetko se, na kraju, ispostavi da low cost karta košta isto kao i regularna, ali to je u slučajevima ako niste znali kako da se zaštitite.

Takođe, low cost aviokompanije i do 40% svog budžeta pune zahvaljujući takozvanim „dodatnim uslugama“, kao što su promjena mjesta u avionu, čekiranje prtljaga i hrana i piće tokom leta, a udio dodatnih usluga u ukupnom profitu iz godine u godinu se povećava. Među kompanijama koje najviše novca zarađuju na ovaj način, na prvom mjestu se našao američki Spirit Airlines, a za njim slijedi mađarski prevoznik Wizz Air, kome dodatne usluge čine 35% zarade. Ryanair, poznat po nekim kontroverznim poslovnim odlukama, našao se tek na petom, a easyJet na devetom mestu.

Prednost i mane

Low cost avio kompanije su jako jeftine, brzo se rezerviše onlajn, imate prevoz, a sve preko toga može, ali košta. Još jedna velika prednost je što ove kompanije češće imaju specijalne ponude.

Ono što vas može odvratiti od „baktanja“ sa low cost-om su činjenice da su aerodromi često nepristupačni, da za kašnjenje niko ne odgovara (neće vam obezbijediti smještaji, niti kartu za drugi let u slučaju letova narednog dana), nema transfera prtljaga među letovima, minimalna kompenzacija ako je let otkazan i nema rezervacije mjesta (osim ako za to ne platite).

Reklama

 

Izov: Bankar.me

 

Nastavite čitati

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu